ده جاذبه توریستی مهم شهر فلورانس _ بخش اول

ایتالیا یکی از کشورهایی است که جزو پربازدیدترین مکانهای دنیا از نظر تعداد توریست هاست و نکته جالب توجه اینجاست که برخلاف تصور همگان، پربازدید‌ترین شهر این کشور، رم نیست. اگر کمی شامه توریستی داشته باشید، می‌دانید که برخی دیگر از مناطق ایتالیا، جذابیتهای توریستی به مراتب بیشتری دارند.

جاذبه های ایتالیا

 ایتالیا یکی از کشورهایی است که جزو پربازدیدترین مکانهای دنیا از نظر تعداد توریست هاست و نکته جالب توجه اینجاست که برخلاف تصور همگان، پربازدید‌ترین شهر این کشور، رم نیست. اگر کمی شامه توریستی داشته باشید، می‌دانید که برخی دیگر از مناطق ایتالیا، جذابیتهای توریستی به مراتب بیشتری دارند.

جاذبه‌های دیدنی منطقه توسکانی یکی از نکاتی است که نمی‌توان آن را ندیده گرفت و زیباترین شهر این منطقه، فلورانس، پایتخت ایالت توسکانی است. در شهر فلورانس جاذبه‌های توریستی فراوانی وجود دارد و اکثر آثار دیدنی این شهر در کنار هم قرار گرفته‌اند و از همین رو گشت و گذار توریستی درشهر فلورانس، با پای پیاده به سادگی امکان پذیر است. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا ده جاذبه مهم توریستی شهر فلورانس را برای شما برشماریم. این بخش اول گزارش ماست:

کلیسای جامع فلورانس

1- کلیسای جامع فلورانس (سانتا ماریا دل فیوره)( Florence Cathedral (Santa Maria del Fiore)):

این کلیسا، کلیسای اصلی شهر فلورانس است؛ ساخت آن در سال 1296 میلادی و به سبک گوتیک آغاز شده و در سال 1436 به پایان رسید. بخش خارجی کلیسا، نمایی مرمری دارد که در آن سایه‌های سبز و صورتی نیز دیده می‌شود. این کلیسا در میدان دوموی شهر قرار دارد و سه تا از ساختمان‌های این کلیسا جزو سایتهای میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آیند.

موزه هنر ایتالیا

2- گالری اوفیتزی (The Uffizi Gallery ):

اوفیتزی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین موزه‌های هنر در دنیای غرب است که در آن بهترین کلکسیون نقاشی‌های دوره رنسانس یافت می‌شود. در این موزه آثاری از تمام هنرمندان مشهور و مهم ایتالیا وسایر کشورها، متعلق به تمام دوره‌ها دیده می‌شوند که از این جمله می‌توان به آثاری از لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و رامبرانت اشاره کرد. بدون هیچ تردیدی این موزه، یکی از بهترین موزه‌های دنیاست. در سال 2013 حدود 2 میلیون نفر از این موزه بازدید کردند و گالری اوفیتزی در سال 2013، بیست و پنجمین موزه برتر دنیا لقب گرفت.

موزه داوود نبی

3- مجسمه داوود نبی در گالری آکادمیا (“David” in the Accademia Gallery ):

مجسمه داوود نبی یک شاهکار دوره رنسانس است که توسط میکل آنژ و بین سالهای 1501 تا 1504 ساخته شده است. ارتفاع این مجسمه 5.17 متر است و در حقیقت مجسمه مردی است که با سنگ مرمر ساخته شده. این مجسمه در حقیقت طرحی از داوود نبی است. مجسمه داوود یکی از مشهورترین مجسمه‌های دنیاست و از سال 1873 به بعد در گالری آکادمیا در شهر فلورانس به نمایش درآمده است. آکادمیا گالری یک موزه هنری در شهر فلورانس است که در آن برخی دیگر از مجسمه‌های میکل آنژ و چندین تابلوی دوران رنسانس نیز قرار داده شده است. این گالری در سال 1784 توسط پیه ترو لئوپولدو، دوک توسکانی بنیان گذاشته شده.

پل قذیمی فلورانس

4- پل قدیمی (Ponte Vecchio ):

 پل قدیمی، یک پل سنگی هلالی است که در قرون وسطی ساخته شده و به خاطر وجود مغازه‌هایی برروی پل شهرت فراوانی دارد. این یکی از معدود پل‌های فلورانس است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده. در گذشته همه مغازه‌های روی پل، گوشت فروشی بودند ولی این روزها اکثر این مغازه ها، به فروش سوغاتی‌های این شهر اختصاص دارند و برخی دیگر از آنها نیز آثار هنری و جواهرآلات می‌فروشند. این پل یکی از معروفترین پلهای دنیا به شمار می‌رود و برروی رودخانه آرنو ساخته شده است. دو پل دیگر نزدیک به این پل، پلهای سانتا ترینیتا و آله گراتزیه هستند. اولین مدارک موجود حکایت از آن دارد که ساخت این پل در سال 996 میلادی آغاز شد ولی سیلی در سال 1117 به طور کلی آن پل را ویران کرد و دوباره ساخت آن آغاز شد و سیل دیگری درسال 1333 میلادی این پل را مجددا نابود کرد. درسال 1345 این پل مجددا ساخته شد و همچنان پابرجاست.

میدان سینوریا فلورانس

5- میدان سینوریا (Piazza della Signoria) :

این میدان، میدان اصلی شهر فلورانس در طول قرون اخیر بوده است که فرم L شکلی دارد. برای آنکه بتوانید واقعا قلب شهر فلورانس را لمس کنید، باید حتما از این میدان بازدید کنید. این میدان نزدیک پل قدیمی و گالری اوفیتزی است و فاصله کمی هم با میدان دومو دارد. دراین میدان، قصر قدیمی (Palazzo Vecchio) را نیز خواهید دید که یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این شهر است. در اطراف این میدان می‌توانید ساختمانهایی را ببینید که از قرن چهاردهم در آنجا ساخته شده و همچنان پابرجا هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر