طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۴-به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ریحان سروش مقدم، با بیان اینکه برگزاری همایش سرمایه‌گذاری فرصتی مناسب برای توسعه همدان است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز طرح‌هایی برای ارائه به سرمایه‌گذاران در این همایش آماده کرده است.

تاریخ خبر :1393/08/24-به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،ریحان سروش مقدم، با بیان اینکه برگزاری همایش سرمایه‌گذاری فرصتی مناسب برای توسعه همدان است، اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز طرح‌هایی برای ارائه به سرمایه‌گذاران در این همایش آماده کرده است.

وی با بیان اینکه 25 طرح سرمایه‌گذاری برای ارائه در همایش سرمایه‌گذاری استان همدان آماده شده است، گفت: این طرح‎ها نیازمند پنج هزار میلیارد تومان سرمایه بوده و برای 15 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‎کند.

سروش مقدم عنوان کرد: این طرح‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در اصل در این همایش به دنبال بازاریابی برای حوزه گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور در این همایش حضور پیدا می‎کند، گفت: در روز برگزاری کارگاه تمامی ظرفیت‌های همدان در زمینه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: نمایشگاهی از صنایع دستی استان همدان جذابیت‌های خود را داشته و می‌تواند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند.

سروش مقدم با اشاره به اینکه همدان هزار و 800 اثر تاریخی و 170 صنایع دستی دارد، گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین باید مورد توجه سرمایه‌گذارن داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به سایر بخش‌ها از جمله صنعت ارزان‌تر است، گفت: با سرمایه‌گذاری محدود می‌توان شاهد اشتغال‌زایی بالایی در بخش گردشگری و صنایع دستی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: یکی از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی توجه به جذب توریسم و صنایع دستی است که در این همایش به خوبی به آن توجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب گردشگر بازی برد-برد محسوب می‎شود، گفت: با جذب گردشگر خارجی ضمن صدور فرهنگ ایرانی و اسلامی برای استان ارزش افزوده و اشتغال ایجاد می‎کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان