۱۰ تا از زیباترین نقاط دنیا برای زندگی (قسمت دوم)

می گویند هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود، ‌اما نقاطی در دنیا هست که واقعا زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و برای هر کسی، ‌خانه‌ای رویایی به شمار می‌آید. اگر دوست دارید با چند تا از این مناطق آشنا شوید،‌ این مطلب را تا انتها بخوانید.

سفر

می گویند هیچ جا مثل خانه خود آدم نمی‌شود، ‌اما نقاطی در دنیا هست که واقعا زیبایی شگفت‌انگیزی دارد و برای هر کسی، ‌خانه‌ای رویایی به شمار می‌آید. اگر دوست دارید با چند تا از این مناطق آشنا شوید،‌ این مطلب را تا انتها بخوانید.

سفر

6. شیراکاوا، ژاپن

شیراکاوا که در سال 1995 به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شد، در دره رود شوگاوا در منطقه‌ای دور افتاده و کوهستانی نشسته است؛ و واقعا لیاقت حضور در فهرست زیباترین نقاط دنیا را دارد.

بخش حیرت انگیز شیراکاوا، خانه‌های روستایی اش است که «گاسو زوکوری» نام دارد؛ خانه‌هایی با سقف بلند نوک تیز. دلیل این شکل سقف‌ها این است که بتواند وزن برف سنگین زمستانی را تحمل کند و آن موقع است که شهر واقعا نمایی شگفت انگیز پیدا می‌کند.

سفر

7. بایبری،‌ انگلیس

تا حالا هیچ وقت شده رویای زندگی در یک منطقه روستایی انگلیس را داشته باشید که ظاهرش شبیه به قصه‌ها باشد؟ پس روستای بایبری که روزگاری توسط ویلیام موریس (‌شاعر و داستان نویس قرن نوزدهم انگلیس) زیباترین روستای انگلیس خوانده شد، جایی است که می‌خواهید. این همان چیزی است که اغلب مردم از یک دهکده انگلیسی با راه‌های باریک و خانه‌های روستایی اش در ذهن دارند. بایبری به عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها و شوهای تلویزیونی مورد استفاده قرار گرفته و گمان می‌رود «آرلینگتون راو»،‌ یکی از خیابان‌های دهکده، یکی از آن خیابان‌هایی باشد که بیش از همه در بریتانیا از آن عکاسی شده. بایبری سحر و جذابیت طبیعت انگلیس را در بهترین حالتش دارد.

سفر

8. گیتهورن، هلند

یکی دیگر از زیباترین جاهای دنیا، ‌گیتهورن است. قطعا در این شهر جادویی هلندی،‌ آرامش و سکوت را خواهید یافت چون در هر حال، هیچ خیابانی ندارد. تنها راه این ور و آن ور رفتن، دوچرخه،‌ پیاده روی یا قایق سواری روی یکی از آبراه‌های فراوانی است که در این شهر کوچک جریان دارند. اگر می‌خواهید از سر و صدای شهر فرار کنید، گیتهورن جایی بی نقص، ‌آرام و خوش منظره است.

سفر

9. ایووآر، فرانسه

روستای ایووآر با ظاهری که انگار نقاشی شده، در ساحل دریاچه ژنو در فرانسه نشسته است. با جمعیت فقط 820 نفر، این جا به سختی چند نفر را کنار هم پیدا می‌کنید. این روستای ساکن که در سایه یک قلعه قرن چهاردهمی نشسته، با رنگ گل‌هایی که خیابان‌ها و خانه هایش را آراسته، احساسات آدم را برمی انگیزد. این یک گنجینه قرون وسطایی دیگر است که آدم با لذت می‌تواند به آن خانه بگوید.

سفر

10. تاسیلاک،‌ گرینلند

تاسیلاک در گرینلند شرقی در کنار کوه‌های زیبا و پربرف و رودخانه‌ای که قطعات یخ بر آن شناورند، قرار دارد. این جا می‌توانید در انزوایی باشکوه در یکی از خانه‌های دل انگیز شهر که رنگی روشن دارد،‌ زندگی کنید. هم چنین می‌توانید با جهان بیرون هم در تماس باشید چون اگرچه تاسیلاک تنها 2 هزار نفر جمعیت دارد، دسترسی اش به ریکیاویک، ‌پایتخت ایسلند، خوب است و بنابراین کسانی که این جا زندگی می‌کنند، بهترین‌های هر دو جهان را دارند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر