آیا باید از تنهایی فرار کرد؟

درحالی‌که معاشرت بخش مهمی از طبیعت انسان است، دلایل بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهند تنها گذراندن وقت، تجربه‌ای بزرگ و دارایی باارزشی برای طرز فکر، دیدگاه و شادی شما در زندگی است

درحالی‌که معاشرت بخش مهمی از طبیعت انسان است، دلایل بی‌شماری وجود دارد که نشان می‌دهند تنها گذراندن وقت، تجربه‌ای بزرگ و دارایی باارزشی برای طرز فکر، دیدگاه و شادی شما در زندگی است. اگر شما دوست دارید تنها باشید و تنها گذراندن وقت برایتان ستودنی است، این را بدانید که به‌هیچ‌وجه غیر نرمال نیستید. ارتباط ما با خودمان به‌اندازه ارتباط ما با دیگران مهم است. در اینجا 8 فایده شگفت‌انگیز تنها بودن و گذراندن اوقات مهم با خودمان را به شما معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.

 

1. چیزهای زیادی در مورد خودتان یاد می‌گیرید

یکی از بهترین کارهایی که از تنها گذراندن وقت به دست می‌آورید، شناخت بهتر خودتان است. مشکل اجتماعی بودن، تعامل و بودن در کنار دیگران این است که ما هرگز چیزی در مورد خودمان یاد نمی‌گیریم. با تنها گذراندن وقت، شروع به درک دیدگاه خود بدون نفوذ دیگران می‌کنیم. ما حتی می‌توانیم بسیاری از نقاط ضعفمان را کشف کنیم و آن‌ها را اصلاح کنیم.

گاهی اوقات نیاز به فضایی برای کشف آنچه هستیم و آنچه از زندگی می‌خواهیم داریم، که اگر ما با بمباران نظرات و ایدئال‌های افراد دیگر مواجه شویم، این کار می‌تواند سخت باشد.

همچنین با خواندن مقاله همه افرادی که از تنهایی لذت می‌برند دارای این 5 خصیصه مشترک هستند می‌توانید اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید. 

 

2. کمک می‌کند نسبت به آنچه دارید قدردان و شکرگزار باشید

غوطه‌ور شدن در دنیای خود به‌دوراز دیگران، باعث می‌شود شما از چیزهایی که در زندگی خود دارید، چه دارایی‌های مادی چه اطرافیانتان، شکرگزار باشید. شما از چیزهایی که در زندگی به شما اعطاشده آگاه‌تر می‌شوید. پول بیشتری را برای خود صرف می‌کنید. دوری از عزیزان می‌تواند به شما حس قدردانیم سپاسگزاری بدهد. این باعث می‌شود دفعه بعدی که با آن‌ها بودید، ارتباط قوی‌تری داشته باشید.

 

3. متمرکزتر می‌شوید

این تنها به معنای تمرکز بر خود نیست، بلکه شامل تمرکز بر وظایفتان نیز می‌شود. گاهی اوقات ما می‌توانیم عملی را بدون فکر انجام دهیم بدون اینکه فکر کنیم چرا این عمل را انجام دادیم یا در حال تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستیم. تنهایی می‌تواند به شما کمک کند بدون حواس‌پرتی یا فشار دیگران کارهایتان را انجام دهید.

 

عکس تنها گذراندن وقت

 

4. کمتر به دیگران وابسته می‌شوید

استقلال یکی از منافع بزرگ تنها گذراندن وقت است. اگر می‌ترسید بدون بودن با مردم تنها شوید، درواقع از برخی جنبه‌های خود که تصدیقشان نمی‌کنید فرار می‌کنید. لازم نیست با جامعه خود تعامل بیش‌ازحدی داشته باشید. بسیاری از رابطه‌های اجتماعی به خاطر ترس از تنهایی است که فقط در ذهن وجود دارد.

با تنها گذراندن وقت، شما یاد می‌گیرید فقط به خودتان وابسته باشید و به دیدگاه‌ها و باورهایتان اهمیت می‌دهید.

 

 5. کارآمدتر می‌شوید

بسیاری از مردم وقت خود را برای پیدا کردن راه‌هایی برای پر کردن روز خود تلف می‌کنند. درحالی‌که برخی از این فعالیت‌ها می‌تواند معنی‌دار و مؤثر باشد. هنگامی‌که تنها هستیم، کاهش تعامل با دیگران باعث می‌شود بیشترین کار لازم را انجام دهیم. تنها گذراندن وقت به‌تنهایی و به‌راحتی، باعث می‌شود متوجه چیزهای غیرضروری که حواستان را پرت می‌کند شوید، درنتیجه شما قادر هستید درهم‌ریختگی بیش‌ازحد زندگی‌تان را کاهش دهید.

 

6. متفکر و اندیشمند می‌شوید

گذراندن وقت با دیگران باعث می‌شود در زندگی‌مان عجله کنیم. درحالی‌که این می‌تواند مفید باشد، اما توجه ما را به زمان حال سلب می‌کند. مغز ما نیاز دارد به خاطر همه تعاملات و اطلاعاتی که روزانه پردازش می‌کند، استراحت کند. ما نیاز به ایجاد فضایی داریم که در آن آگاه‌تر باشیم و ازآنچه در حال انجام و آنچه در اطرافمان است مطلع شویم.

ذهن نقش بزرگی را در شادی ما بازی می‌کند، بنابراین مهم است که در زمان حال با خود و جهان اطرافمان ارتباط برقرار کنیم. تنها بودن به ما اجازه می‌دهد این کار را با آگاه بودن از زندگی و جایگاه ما در آن، انجام دهیم. تنها نشستن در محلی آرام می‌تواند فرصتی عالی برای مراقبه باشد، اما فعالیت‌هایی مانند راه رفتن، نوشتن، درست کردن چیزی و یا خواندن باعث تمرکز و آرامش ذهنتان نمی‌شوند.

 

عکس تنها وقت گذراندن

 

7. ساده‌تر زندگی می‌کنید

در جامعه مدرن اغلب به خاطر توقعات و انتظارات تحت‌فشاریم و این ما را به انجام کارهایی که احساس می‌کنیم باید انجام دهیم، می‌خواهیم انجام دهیم یا نیاز به انجام آن‌ها است سوق می‌دهد، و موجب حس سردرگمی، احساس عدم نتیجه و حتی کناره‌گیری از مسائل می‌شود. با تنها بودن می‌توانیم زندگی ساده‌تری را دور از فشارهای اجتماعی روزانه بچشیم. این یعنی زمان بیشتری برای تبدیل‌شدن به کسی که می‌خواهیم شویم داریم و قدردان زندگی‌ای باشیم که در آن اضافات غیرضروری است.

 

8. می‌فهمید که شما به‌تنهایی برای شاد کردن خودتان کافی هستید

 مزایای بسیاری در تنها بودن وجود دارد، اما اصلی‌ترین آن‌ها تحقق و پذیرش این است که شما دلیل شماره یک شادی خود هستید. وقتی به این مسئله دست پیدا می‌کنید که زمان لازمی را صرف درک و شناخت خودتان کنید. بدانید که شما برای شاد کردن خودتان در این دنیا کافی هستید. شادی در بیرون ما وجود ندارد - آن را از درون خود بیابید. تنها گذراندن وقت فضایی را پدید می‌آورد که می‌توانیم برای ایجاد شادی منحصربه‌فردمان به خودمان متکی شویم. می‌توانید برای راهنمایی بیشتر به مقاله‌ی تنهایی تان را شیرین کنید سری بزنید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر