چگونه هر اتاقی را زیباتر کنیم (بخش اول)

برخی کارها در زمینه طراحی داخلی خانه جوابشان را پس داده‌اند. هر کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد تا خانه‌اش سر و شکل بهتری بگیرد. در این سلسله ‌مقالات به ۱۲ نکته کلیدی در طراحی داخلی می‌پردازیم.

 رنگ

برخی کارها در زمینه طراحی داخلی خانه جوابشان را پس داده‌اند. هر کسی می‌تواند این کارها را انجام دهد تا خانه‌اش سر و شکل بهتری بگیرد. در این سلسله ‌مقالات به 12 نکته کلیدی در طراحی داخلی می‌پردازیم.

1. آخر از همه رنگ دیوارها را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد وقتی که هنوز اثاث خود را داخل خانه نبرده‌اند رنگ دیوارها را انتخاب می‌کنند. منطقشان هم درست است. بهتر است خانه تمیز و آماده باشد و بعد وسایل را در آن چید. البته که می‌توان این کار را کرد، اما این کار ایده‌آل نیست.

هزاران رنگ با سایه‌ها و تناژهای مختلف وجود دارد. اگر یک رنگ را به دو خانه بزنید، در این دو خانه متفاوت دیده می‌شود چون منابع نور آنها متفاوت است. به این ترتیب رنگ خانه فعلی شما در خانه جدیدتان ممکن است زیبا به نظر نرسد. شاید بخواهید رنگی داشته باشید که به بهترین شکل مکمل فرش، آثار هنری یا هر چیز دیگر باشد. وقتی می‌توانید رنگ را انتخاب کنید که اشیا را داخل خانه داشته باشید.

2. به مبلمان خود اجازه تنفس بدهید.

ممکن است وسوسه شوید که اتاق را بیش از حد شلوغ کنید. اما این کار را نکنید. بگذارید فضا بازتر باشد. این به‌ویژه زمانی خوب است که بودجه کمی هم در اختیار داشته باشید. نیازی نیست که اتاق را پر از وسیله کنید. بودجه خود را صرف خرید محصولات کمتر ولی باکیفیت‌تر کنید و اتاقتان هم به این ترتیب زیباتر به نظر می‌رسد.

رنگ

3. تابلوهای هنری را در ارتفاع مناسب آویزان کنید.

گالری‌ها و موزه‌ها آثار هنری را چنان آویزان می‌کنند که نقطه مرکزی‌شان 145 تا 152 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. سطح چشم انسان معمولی 145 سانتی‌متر است. شما هم باید همین کار را بکنید. وقتی سقف بیش از حد بلند است، شاید تمایل داشته باشید آثار را بالاتر نصب کنید. اما به یاد داشته باشید که تابلوهای هنری باید در سطح دید انسان باشند، نه مطابق با ارتفاع سقف.

4. یاد بگیرید که چطور مبلمان را روی فرش بچینید. 

سه راه برای چیدن مبلمان روی فرش هست:

چهار پایه روی فرش:

فرش به اندازه‌ای بزرگ است که همه مبل‌ها بتوانند کامل روی فرش قرار بگیرند. این حالت حسی تجملی به خانه می‌دهد. اما دست کم 30 تا 45 سانتی‌متر فضا در هر چهار طرف فرش قرار بدهید.

چهار پایه خارج فرش:

اگر اتاق شما کوچک است، بهترین گزینه این است که مبل‌ها اصلا روی فرش نباشند. البته احتمالا نمی‌خواهید فرشتان بیش از حد کوچک باشد، وگرنه حس این را می‌دهد که ارزشمند نیست. فرش باید طوری باشد که انگار می‌تواند به پایه مبل برسد. این برای زمانی مناسب است که فرش طرح‌دار است.

دو پایه روی فرش:

در این حالت حسی از باز بودن فضا به دست می‌دهد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان