تبلیغات خلاقانه یکى از راه هاى موفقیت در تجارت، بهخصوص در زمینه فروش خودرو است. تشریح یک خودروی جدید به شکل فنی ممکن است خسته کننده باشد، مگر اینکه تولیدکنندگان به فکر یک راه خلاقانه ای برای عرضه و معرفى آن در بازار باشند.
تبلیغات خودرو بیشتر بر روی آنالیز و طراحی تمرکز دارند و این اتفاق به این دلیل می افتد که بینندگان نمی توانند ویژگی های جدید آن را درک کنند تا اینکه به خودرو دسترسی پیدا کنند و بتوانند از نزدیک آن را تست کنند.
بهترین تبلیغات خودرو در طول تاریخ چگونه بوده اند؟
ما در اینجا تعدادی از تبلیغاتى که معتقدیم بیشترین تأثیر را بر روى فروش داشته اند را گردآورى کرده ایم.
بعضی از آنها در سال های 1960 ساخته شده اند، درحالی که بقیه متعلق به دوران معاصر هستند و در سال های 2000 منتشر شده اند.
تبلیغات چاپی
دهه شصت و فولکس واگن
فولکس واگن در دهه شصت وقتی که به یکی از تحسین برانگیز ترین برند های خودروسازی در ایالات متحده تبدیل شده بود، بر روی تبلیغ Beetle بسیار تمرکز کرد. برخی از این تبلیغات بر روى سایز خودرو و کوچک بودن آن تمرکز داشتند.تبلیغ سال 1964 یک Beetle را با یک چراغ شکسته شده و یک گلیگر ضربه خورده نشان مى داد که به مردان اعلام می کرد اگر همسرشان با خودرویی به این شکل به خانه بیاید، حداقل آنها متاسف و ناراحت نخواهند بود چون قیمت فولکس واگن بیتل در دهه ٦٠ بسیار مناسب بود.یکی دیگر از تبلیغ هاى جالب فولکس واگن بر اساس ویژگی دنده جدید آن بود. Charlie Chan ویدیو را شروع مى کرد و به عنوان یک فیلم کوتاه هیجان انگیز ساخته شد.
با این حال، برخلاف این تبلیغ جالب این مدل نتوانست سود زیادى را براى فولکس واگن به ارمغان بیاورد.
شورولت : مادر، پدر، من الکتریکی هستماین تبلیغ در سال 2012 برای شورولت Volt است. در این تبلیغ یک Volt هیبریدی است که به والدینش اعلام می کند تمایلش از بنزین را به انرژی الکتریکی تغییر داده است.
با اینکه برخی مدعی شدند که این تبلیغات کمی بیش از حد زننده بود، اما شورولت به وضوح به برتری ویژه این محصول اشاره می کند و مطمئناً در این تبلیغ موفق بوده است.
جنگ تبلیغات بیلبوردی آئودی و BMWآئودی و BMW سال های سال است که رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. بیلبوردی که مشاهده مى کنید، تنها نشان دهنده یک جنگ نیست بلکه یک پاسخ هوشمندانه به BMW است. اما صبر کنید، این تنها آئودی نیست که جنگ را به سطح دیگری کشانده است.
ببینیدBMW چگونه از کنایه به عنوان اسلحه تخصصى خود استفاده مى کند. در این تبلیغ بی ام و به عنوان خودرو برگزیده سال 2006 به آئودی به خاطر انتخاب شدن به عنوان خودروی برگزیده سال 2006 آفریقای جنوبی تبریک گفته است.تبلیغات تلویزیونی
فورد Falcon 1961 و شخصیت داستان هاى مصور یعنى Peanuts
یکی از بهترین شخصیت های داستان هاى قدیمى، Peanuts بود که در یک تبلیغات تلویزیونی که توسط Ford ساخته شده بود ظاهر شد.
Charles Schulz، سازنده و طراح این شخصیت، این طرح را از تجربیات شخصی خود الهام گرفت که آن را تغییر شکل داد و آن را به دو شخصیت اصلی تبدیل کرد.
این داستان همچنین پایه اصلى خلق شخصیت دوست داشتنى Snoopy نیز شد. تمام کودکان دهه های 60 و 70 عاشق آن بودند.
دست ها و Honda
با اینکه این خودروساز ژاپنی با ساخت خودروهای زیبا و ایمن اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است، زمانی که نوبت به فروش می رسد تبلیغات به معنای همه چیز است.
تبلیغ دست ها که در سال 2014 منتشر شد، به عنوان بهترین تبلیغ خودروی سال توسط نشریات و موسسات انتخاب شد، تلگراف، AutoWeek و دیگر نشریات از این تبلیغ به عنوان بهترین تبلیغ خودرویى سال نام برند.
این ویدیو دارای یک جفت دست است که محصولات مختلف هوندا را می سازد.
این تبلیغ یک راه مطمئن برای گسترش آگاهی مردم درباره این برند بود. به خصوص به این دلیل که بیشتر مردم نمى دانستند که هوندا به غیر از خودرو تولید همچنین تولیدکننده قایق، موتورسیکلت، دوچرخه های موتوری، وسایل الکترونیکی خانه و حتی پیش مدل های رباتی نیز است.
فیات Palio
این تبلیغ یکى از تبلیغات تلویزیونی فیات Palio براى آفریقای جنوبی است که یک راننده و یک دوچرخه سوار را نشان می دهد. گاهی اوقات دوچرخه سواران از خودرو استفاده مى کنند تا در هنگام توقف به آن ها تکیه کنند.
اما این راننده اجازه نمی دهد تا این اتفاق برای خودروی او بیافتد. همانطور که شعار فیات می گوید، آنهایی که آن را دارند عاشقش هستند.
بیشتر تبلیغ هاى ذکر شده در این مطلب جدید ترین ها نبودند اما هدف ما این بود که تمام تبلیغات های خلاقانه و جالب در طول تاریخ را پوشش دهیم.