تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۳- فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی نداشتیم که با توجه ویژه‌ نمایندگان مجلس این فراکسیون شکل می‌گیرد.

تاریخ خبر :1393/09/13- فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی نداشتیم که با توجه ویژه‌ نمایندگان مجلس این فراکسیون شکل می‌گیرد.

درویش امیری معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی در جریان افتتاح اداره میراث فرهنگی شهرستان اهواز گفت: تعداد 60 نفر از نمایندگان درخواست عضویت در این فراکسیون را کردند که این رویکردها به نفع صنایع دستی است. وقتی نمایندگان مجلس احساس تعهد و وظیفه در قبال صنایع دستیبه عنوان هنر و فرهنگ ایرانی می‌کنند،این امر به ما کمک می‌کند تا به طور جدی به این بخش بپردازیم.

وی در ادامه به وضعیت اداره های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در استان ها اشاره کرد و گفت:تنها در 40 شهرستان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مستقل داریم و در برخی شهرستان‌ها نمایندگی که باید به اداره ارتقا پیدا کنند.

درویش امیری تصریح کرد:با شروع به کار دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته شد در تمامی شهرستان‌ها دارای اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشیم که منزلت بزرگ میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌ها حفظ شود.

وی تاکید کرد که این سه بخش ماموریت بسیار سنگینی در حوزه اشتغال و اقتصاد دارند.

درویش امیری گفت: ما این ساختار را در سازمان خودمان تعریف کردیم و رایزنی‌هایی با سازمان مدیریت داشتیم توافقاتی هم صورت گرفته است،هم اکنون ظرفیت‌های موجود داخل سازمان اعم از نیروی انسانی، مکان‌های اداری و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را جمع‌بندی می‌کنیم تا با دست پر بتوانیم ارتقا از نمایندگی به اداره را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در سازمان میراث فرهنگی ماموریت‌های مختلفی داریم،در حوزه میراث فرهنگی باید از دستاوردهای فرهنگی حفظ و حراست شود، در حوزه صنایع دستی بحث آموزش ، ترویج صنایع دستی در سطوح مختلف و گسترش فرهنگ صنایع دستی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی افزود: در حوزه گردشگری هم رسالت بسیار سنگین داخلی و خارجی داریم و می‌خواهیم از گردشگری بهره کافی را در حوزه اقتصاد و اشتغال ببریم. این اداره باید بتواند از این ماموریت مهم و سنگین بربیاید.

وی در ادامه گفت: ما پیشنهاداتی را در لایحه بودجه سال 94 به دولت و در برنامه ششم توسعه دادیم،و تقاضا کردیم به صورت جامع بتوانیم خدماتی را برای صنعتگران بخش صنایع دستی ارایه دهیم .

درویش امیری،در ادامه از تلاش سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی مجموعه شوش خبر داد.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: هم‌اکنون در اکثر نقاط کشور تخریب‌هایی که در گذشته و حتی قبل از دولت تدبیر و امید هم صورت گرفته بود پیگیری می‌شود ، تعداد زیادی پرونده پیگیری شده و حکم آن نیز صادر شده است.

وی همچنین یادآور شد: رویکرد سازمان این است که تشکل‌های مردم نهاد و سمن ها را تقویت کند.

تشکیل فراکسیون صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر