رونمایی از آلبوم طریق عشق محمدرضا شجریان

در این اوضاع و احوال ناخوش موسیقی کشور، گاهی خبرهایی می‌رسد که کمی باعث خوشحالی می‌شود. یکی از این اخبار مربوط به بازگشت محمدرضا شجریان بود. اما خبر دیگر رونمایی از آلبوم جدید شجریان بود که روز دوشنبه ۵ مهرماه در تالار وحدت برگزار شد در ادامه با بنیتا همراه باشید.

در این اوضاع و احوال ناخوش موسیقی کشور، گاهی خبرهایی می‌رسد که کمی باعث خوشحالی می‌شود. یکی از این اخبار مربوط به بازگشت محمدرضا شجریان بود. اما خبر دیگر رونمایی از آلبوم جدید شجریان بود که روز دوشنبه 5 مهرماه در تالار وحدت برگزار شد در ادامه با بنیتا همراه باشید.

رونمایی از آلبوم طریق عشق محمدرضا شجریان

حدود ساعت 10:30 صبح بود که مراسم آغاز شد. اما از بیش از یک ساعت قبل جمعیت زیادی در مقابل تالار وحدت گرد آمده بودند. از ساعت 10 درها باز شد و مهمانان و خبرنگاران وارد تالار شدند. مراسم به طور رسمی با سخنان پرویز پرستویی آغاز شد. او در ابتدا از نقش و تأثیر شجریان در فرهنگ و موسیقی ایران صحبت کرد. او در ادامه‌ی سخنانش از بزرگی و تأثیر شجریان گفت. در میان سخنان پرستویی فیلمی از نوازندگان گروه عارف که در این آلبوم همکاری داشتند، پخش شد. اعضای این گروه در مورد چگونگی شکل‌گیری گروه و ساخت قطعات این آلبوم و همچنین دوستی و همکاری شجریان و «پرویز مشکاتیان» گفتند.

رونمایی از آلبوم طریق عشق محمدرضا شجریان

برای خواندن در مورد پرویز مشکاتیان که هفت سال از درگذشتش، گذشت، این مطلب را ببینید.

بعد از سخنان پرستویی، همایون شجریان با 7 نوازنده در میان تشویق حاضران روی سن آمد. در میان نوازندگان، «بیژن کامکار» و «ارژنگ کامکار» نیز بودند. آنان به اجرای موسیقی زنده پرداختند.

رونمایی از آلبوم طریق عشق محمدرضا شجریان

با پایان یافتن اجرای موسیقی، همایون شجریان سخنانش را آغاز کرد. او به جای پدر که در این مراسم غایب بود، سخن می‌گفت. او اظهار داشت که سعی بسیاری در کنترل کردن احساسات خود داشت اما سخنان پرستویی این کار را برای او غیرممکن کرد. همچنین گفت که جای او اینجا نیست و جای استاد شجریان اینجا و در کنار اعضای این گروه است. همایون شجریان توضیح داد که به دلیل شرایط سلامتی استاد، او قادر به حضور در این مراسم نشده‌ است.

رونمایی از آلبوم طریق عشق محمدرضا شجریان

این مراسم با اجرای قطعه‌ی دیگری ولی این بار با آواز همایون شجریان به پایان رسید.

جدیدترین آلبوم محمدرضا شجریان که طریق عشق نام دارد در همکاری با گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان ساخته شده است.

در این مراسم برخی از چهره های فرهنگی و هنری حضور داشتند.

تصاویری از این مراسم را می‌بینید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر