ماهان شبکه ایرانیان

برگزاری جلسه حمایت از میزبانی و نامزدی ایران در کنوانسیون ۲۰۱۷ گردشگران جهان

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۳-جلسه هماهنگی و حمایت از میزبانی و نامزدی ایران در کنوانسیون ۲۰۱۷ گردشگران جهان توسط انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ۲۲دی ماه در سالن جلسات موزه صنایع دستی(عمارت دارایی) برگزار شد.

تاریخ خبر :1393/10/23-جلسه هماهنگی و حمایت از میزبانی و نامزدی ایران در کنوانسیون 2017 گردشگران جهان توسط انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان 22دی ماه در سالن جلسات موزه صنایع دستی(عمارت دارایی) برگزار شد.

رحمتی مدیر کل میراث فرهنگی استان که ریاست جلسه را به عهده داشت به دو قطار گردشگری که اخیرا وارد استان زنجان شده بود، اشاره کرد و گفت: این افتخار بزرگی است برای ما که شهر زنجان اولین مقصد گردشگری این دو قطار بود.

وی ادامه داد: اگر پیشینه و تاریخ شهر ما به درستی معرفی شود پتانسیل تبدیل شدن به یک استان فعال در حوزه ی گردشگری را دارد

رحمتی ضمن اشاره به نامزدی 3 کشور سنگاپور، دانمارک و ایران در میزبانی کنوانسیون جهانی 2017 گردشگران اضافه کرد: با توجه به این که ایران جزو 3 کشور اصلی برای برگزاری این کنوانسیون می باشد؛ لازمه ی ورود به این عرصه حضور ایران با بسته حمایتی کامل در کشور چک است.

وی زنجان را یکی از پایلوت ها جهت کسب این میزبانی برشمرد و افزود: این مسئله با تکیه بر حمایت بخش خصوصی و دولتی باید در دستور کار ارگان ها و سازمان ها قرار بگیرد.

در ادامه رحمتی خواستار توضیحات بیشتر توسط “کیانی” نماینده انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان شد.

کیانی نمابنده ی انجمن صنفی راهنمایان استان ضمن ارایه مقدمه کوتاهی از فعالیت انجمن و اشاره به تعداد 22 استان که عضو کانون سراسری گردشگری ایران هستند ادامه داد؛ گردهمایی راهنمایان گردشگری هر سال یکم یا دوم اسفند در یکی از استان ها برگزار می شود.

وی گفت: تا کنون 8 دوره گردهمایی برگزارشده است؛ به واسطه ی حضور خانم “فیلیسی تاس” رییس هیئت فدراسیون راهنمایان گردشگری دنیا دوره ی هفتم این گردهمایی در کرمان جلوه ی بین المللی به خود گرفت.

کیانی در ادمه افزود: فیلیسی تاس پیشنهاد میزبانی کنوانسیون 2 سالانه از طریق هیئت مدیره کانون سراسری گردشگری ایران را مطرح کرد و این مسئله به سرپرستی رییس انجمن صنفی یزد و کمیته بین المللی کانون مورد پیگیری و بالاخره ایران جزو 3 کشور اول نامزدی در میزبانی کنوانسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: در 26 ژانویه امسال 6 نفر به نمایندگی از ایران در جلسه تصمیم گیری نهایی جهت این میزبانی در کشور چک حضور پیدا خواهند کرد که موفقیت کشورمان مستلزم حمایت حامیان بخش خصوصی و دولتی می باشد.

در ادامه بهنام افتخاریان نماینده کانون سراسری راهنمایان گردشگری کشور توضیحات کاملتری راجع به فعالیت کانون ارایه داد و گفت: در بیش از 70 کشور این کانون مشغول به کار است و نمایندگانی از این کانون ها فدراسیون راهنمایان دنیا را تشکیل داده اند؛ که اعضای این فدراسیون هر 2 سال گرد هم جمع شده و ضمن تبادل اطلاعات مسایل گردشگری را مورد بررسی قرار می دهند.

وی به حضور خانم فیلیسی تاس در گردهمایی دوره ی هفتم اشاره کرد و گفت: رییس هییت مدیره ی فدراسیون اذعان کرد که گردهمایی راهنمایان گردشگری در ایران بسیار منسجم و هماهنگ تر نسبت به برنامه های مشابه در کشورهای دیگر برگزار شد.

نماینده کانون سراسری راهنمایان افزود: استان زنجان در بسته ی حمایتی که توسط کانون در سطح کشور پخش شده معرفی گردیده و بعضی از نهادها مانند جامعه ی هتل داران و جامعه ی تور گردانان و حتی شخص آقای سلطانی فرحمایت خود را اعلام نموده اند.

وی ضمن اشاره به فراملی بودن این برنامه، خاطرنشان کرد حتی اگر در این دوره ایران موفق به دریافت میزبانی نشود، موفقیتش در دوره ی بعد حتمی است؛ نیز استان زنجان به عنوان یک مقصد گردشگری در بیرون از مرزها مطرح خواهد شد.

در پایان جلسه نماینده اتاق بازرگانی، رییس جامعه هتلداران، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی،مدیر عامل مجتمع نور، نماینده شهرداری زنجان و نماینده موسسات خیریه استان حمایت خود را اعلام کردند .

گفتنی است؛در این جلسه پرفسور ثبوتی چهره برتر علمی ایران رؤسا و نمایندگان ارگانهای دولتی، خصوصی و نماینده کانون سراسری راهنمایان گردشگری کشور حضور داشتند.

 

برگزاری جلسه حمایت از میزبانی و نامزدی ایران در کنوانسیون 2017 گردشگران جهان

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان