ماهان شبکه ایرانیان

۳۰ نکته افزایش اعتماد به نفس که تا به‌ حال نشنیده‌اید [قسمت دوم/پایانی]

اعتماد یک باور است

اعتماد یک باور است. نیرویی است که باعث می‌شود شما بتوانید به کسی یا چیزی تکیه کنید. اعتمادبه‌نفس نیرویی است که به شما کمک می‌کند تا در مواقع نیاز به خودتان تکیه کنید و از پس مشکلات بربیایید. اینکه چه زمانی می‌توانید به خودتان تکیه کنید و روی خودتان حساب کنید مهم نیست، شما وقتی‌که در شرایط برنده هستید یا بازنده می‌توانید به خودتان تکیه کنید و اعتمادبه‌نفس کافی برای این کار را داشته باشید. برای این کارها فقط یک شرط لازم است: اعتمادبه‌نفسی بیشتر از بقیه افراد. در دو قسمت همراه بنیتا باشید تا برخی از نکاتی که تابه‌حال در مورد افزایش اعتماد به نفس نشنیده‌اید را مرور کنیم.

اگر شما ازجمله کسانی هستید که اعتمادبه‌نفس پایینی دارید و حس می‌کنید این یک امتیاز منفی و شکست برای شما می‌شود، باید بدانید که اعتماد بنفش اکتسابی است و شما می‌توانید با استفاده از نکاتی، اعتمادبه‌نفس خودتان را افزایش دهید. اعتماد در رابطه از انواع اعتماد ها است که برای اگاهی از آن می توانید به مقاله ای با عنوان اعتماد مهم ترین مسئله در رابطه مراجعه کنید. برای همین شما باید این مطلب با عنوان زیر را به‌دقت مطالعه و توصیه‌هایی که در آن گفته‌شده است را تا حد امکان انجام دهید.

 

 اعتماد به نفسCredit: carriecheadle

16- هدف‌های دست نیافتی برای خودتان تعیین کنید

برای خودتان اهدافی تعیین کنید که لازم باشد برایش تلاش بیشتر و خاص‌تری انجام دهید. رسیدن به اهدافی که انرژی زیادی از شما گرفته و تلاش بیشتری داشته‌اید، لذت‌بخش‌تر است. هدف‌گذاری را به‌عنوان یکی از عادت‌های روزانه خودتان قرار دهید.

17- مخفی‌کاری را فراموش کنید

شفاف و واقعی عمل کنید. به مردم خود واقعی خودتان را نشان دهید و همیشه به خودتان افتخار کنید.

18- استعدادهای پنهان خودتان را شکوفا کنید.

استعدادهایی که تا امروز به نظر خودتان از دید بقیه و به طبع خودتان پنهان مانده است را شکوفا کنید و از اینکه استعدادهای خودتان را نشان دهید احساس خجالت نداشته باشید. همین‌که استعداد خودتان را نمایش داده‌اید یک موفقیت نسبت به کسانی که استعداد خودشان را پنهان می‌کنند داشته‌اید.

19- شروع به نوشتن کنید

به آنچه در ذهن خودتان می پروانید احترام گذارید و آن‌ها را سازمان‌دهی کنید، سعی کنید با نوشتن این را انجام دهید و به تصورات و اهداف ذهنی خودتان ترتیب خاصی بدهید.

 

 اعتماد به نفسCredit: tweakyourbiz

20- از دو واژه من می‌توانم

شما می‌توانید با استفاده از این دو واژه در هر موقعیتی به خودتان اعتمادبه‌نفس بدهید. ازجمله قوی‌ترین ترکیب‌های کلمات برای روح و اعتماد آدم هستند. اگر شما حرفی را با خودتان تکرار کنید این حرف‌ها در شما به‌عنوان یک باور تبدیل خواهد شد. من می‌توانم را با خودتان تکرار کنید و کم‌کم به آن ایمان قلبی داشته باشید

21-  در مورد خودتان مثبت فکر کنید و حرف بزنید

همان‌طور که گفتیم، تکرار یک مفهوم به‌صورت مداوم، باعث خواهد شد به آن ایمان بیاورید. کلمات بار معنایی خاصی با خودشان دارند. بنابراین همیشه در مورد خودتان خوی صحبت کنید و به خودتان ایمان داشته باشید.

22- در یک کار مهارت بالایی به دست آورید.

در کاری که در آن استعداد دارید سعی کنید حرفه‌ای شوید. حرفه‌ای شدن لازم دارد تا شما همیشه در مورد آن کار مطالعه داشته باشید.

23- سعی کنید جک‌های خوب به یاد داشته باشید. جک‌های خنده‌دار.

ما همگی نمی‌توانیم جیمی فالن باشیم ولی می‌توانیم یک جک خوب به یاد داشته باشیم و از آن استفاده کنیم. کلمات و صداهای بالا و پایین همچنین مکث‌ها را در جک گفتن به‌خوبی رعایت کنید تا تأثیرگذار باشد. شما با این کار محبوبیت و سرگرمی بقیه را به دست خواهید آورد. محبوبیت باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما خواهد شد.

24- یک شنونده فعال باشید

ما در فرهنگی زندگی می‌کنیم که می‌توانیم کارهایی را به‌صورت هم‌زمان انجام دهیم ولی به یاد داشته باشید که هنگامی‌که به کسی گوش می‌دهید نباید کار دیگر انجام دهید. شما وقتی به‌عنوان شنونده حرف هستید باید تمام حواس خودتان را به شخص گوینده اختصاص دهید. خوب گوش دادن اولین قدم برای خوب حرف زدن هم هست.

 

 اعتماد به نفس

25- خوب لباس بپوشید

تصویر ذهنی که از خودتان دارد به اعتمادبه‌نفس شما می‌تواند کمک زیادی کند. از طرفی باید همیشه لباس‌های آراسته به تن داشته باشید. این دو عامل می‌تواند نظرات مثبتی به شما انتقال دهد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما شود.

26- دست از مقایسه کردن خودتان بردارید

از اینکه دیگران خط کش اندازه‌گیری‌های شما باشد اثر خوبی بر روی شخصیت شما نخواهد داشت. بنابراین برای اینکه نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید، دست از مقایسه و سنجش خودتان بکشید.

27- پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید

در برابر این حرف همیشگی : این‌که چیز مهمی نبود، مقاومت کنید. برای هر یک از پیروزی‌های کوچک خودتان جشن بگیرید، و خودتان را تشویق به پیروزی بعدی کنید و آن را هم جشن بگیرید. این کار به شما انگیزه و اعتمادبه‌نفس برای پیروزی بر مشکلات بزرگ‌تر را خواهد داد.

28- به خودتان ایمان داشته باشید

هر وقت شروع کردید به توانایی‌های خودتان شک کنید، این کار را به هر روشی که می‌توانید متوقف کنید. همیشه باید شما جای شک به خودتان را با اعتماد به خودتان پرکنید.

29- به کار خودتان بیشتر از کار بقیه اهمیت دهید

بر روی کار خودتان به‌شدت تمرکز کنید و سعی کنید در کار خودتان بهترین باشید. هر کاری که از دستتان برمیاید انجام دهید این کار باعث خواهد نسبت به خودتان حس بهتری داشته باشید و اعتمادبه‌نفس کافی را به دست آورید.

30- به دیگران کمک کنید

کاری بهتر از کمک کردن به دیگران برای رسیدن به اهدافشان نمی‌تواند شما را خوشحال کند. جیم روهن می‌گوید: اگر شما به افراد کمک کنید تا به اهداف خودشان برسند، شما هم دررسیدن به اهداف خودتان موفق خواهید بود.

شما باید سعی کنید به این نکات و همچنین نکاتی که در قسمت اول همین مقاله به آن‌ها اشاره عمل کنید تا اعتمادبه‌نفس خودتان را دوباره به دست آورید.
موفق باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان