استاندار کردستان:

فرهنگ وهنر کردستان می تواند حافظ هویت ایرانی در جهان باشد

سنندج- استاندار کردستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرهنگ وهنر کردستان را سرمایه ملی عنوان کردند، گفت: بی شک فرهنگ وهنر این استان می تواند حافظ هویت ایرانی در جهان باشد.

فرهنگ وهنر کردستان می تواند حافظ هویت ایرانی در جهان باشد

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه شنبه در افتتاحیه بیستمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها که با حضور معاون امور استان های سازمان صداوسیما کشور در سالن آمفی تئاترصداوسیمای مرکز کردستان برگزارشد، گفت: شبکه های استانی فرهنگ بومی و وفاق ملی شعار بیستمین دوره این جشنواره است.

وی بیان کرد: امیدوارم جشنواره بیستم که با همکاری استان کردستان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شده نمره 20 بگیرد.

زاهدی عنوان کرد:  وقتی از فرهنگ ایرانی سخن به میان می آید یعنی از هویت ایرانی صحبت شده و چرا که بدون حفظ فرهنگ، هویتی هم باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه ذکر هویت و فرهنگ ملی بیانگر هویت و فرهنگ تمامی اقوام ایرانی است، ادامه داد: هویت و فرهنگ ایرانی مجموعه ای ازفرهنگ ها در نقاط مختلف کشور است که امشب بیستمین جشنواره را با حضور تمامی استان های ایران اسلامی افتتاح می کنیم.

استاندار کردستان بیان کرد:  تولیدات مراکز استان های کشور برخواسته از فرهنگ ها و هویت ملی ما در سراسر ایران است.

زاهدی اظهار داشت: امروز رسانه دیگر تنها، وسیله خبرگیری و خبر رسانی نیست بلکه تولید کننده فرهنگ است واین جایگاهی است که رسانه در دنیا به آن دست پیدا کرده است.

وی رسانه را نهاد فرهنگی خواند و ادامه داد: رسانه در اشاعه و ارتقای فرهنگ اسلامی و ملی واقوام مختلف نقش موثرو تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه کردستان بیش از 5 هزار و 400 شهید و هزار پیشمرگ مسلمان کرد را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: خانواده قادرخانزاده در شهرستان بانه 6 شهید را تقدیم انقلاب کردند که این نمونه ای از مجاهدت های خاموش مردم این استان است.

استاندار کردستان عنوان کرد: ظرفیت های فرهنگی وهنری استان می تواند به عنوان سرمایه بزرگ فرهنگی برای ایران  اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

زاهدی بیان کرد: بی شک فرهنگ و هنر این منطقه از ایران اسلامی که رهبر معظم انقلاب ان را سرمایه ملی عنوان کردند می تواند هویت ما را در عرصه جهانی حفظ کند.

در این مراسم از جمعی از خانواده های شهدا و هنرمندان شاخص استان کردستان با اهدای لوح های سپاس تجلیل به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان