ماهان شبکه ایرانیان

سرنوشت ارگ کریمخانی را شورای عالی شهرسازی مشخص می‌کند

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۱/۰۷-خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ سایه سیاه هتل آسمان شیراز هنوز از سر ارگ کریمخانی کم نشده است. این درحالی است که کارشناسان و پژوهشگران حوزه میراث‌فرهنگی استان فارس پیشتر اعلام کرده بودند، ارتفاع غیرمجاز هتل آسمان، پرونده جهانی مجموعه زندیه شیراز را به خطر می‌اندازد.

تاریخ خبر:1393/11/07-خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ سایه سیاه هتل آسمان شیراز هنوز از سر ارگ کریمخانی کم نشده است. این درحالی است که کارشناسان و پژوهشگران حوزه میراث‌فرهنگی استان فارس پیشتر اعلام کرده بودند، ارتفاع غیرمجاز هتل آسمان، پرونده جهانی مجموعه زندیه شیراز را به خطر می‌اندازد.

به‌گزارش CHN، برخی از فعالان و کارشناسان میراث فرهنگی درحالی هتل 18 طبقه آسمان را که در خیابان رودکی شیراز درحال احداث است عامل تعرض به فضای منظری و بصری ارگ کریم خانی شیراز می‌دانند که به گفته‌ آن‌ها، احداث این هتل و تعرض به فضای منظر بصری ارگ، بخت ارگ کریمخانی شیراز را برای ثبت در آثار جهانی کاهش می‌دهد. اتفاقی که با پیگیری رسانه‌ها نه‌تنها در حساسیت میراث‌فرهنگی را برانگیخت که سبب شد شهرداری نیز از زاویه میراث‌فرهنگی به احداث این هتل نگاه کند و مدیر این ارگان شهری دستور تخریب طبقاتی فوقانی را صادر کند.

اما با اینکه چند ماهی از پیگیری‌های شهرداری و مذاکرات میراث‌فرهنگی با مالک می‌گذرد هنوز سایه سیاه هتل آسمان بر سر ارگ کریمخانی باقی است. چنانچه می‌توان از فضای پیرامونی ارگ کریمخانی، طبقات فوقانی هتل را که از برج جنوب غربی ارگ کریمخانی سر برآورده مشاهده کرد.

«ابراهیم قزلباش» معاون میراث‌فرهنگی استان فارس در رابطه با آخرین نتایج ارگ کریمخانی به خبرگزاری میراث‌فرهنگی گفت: « درحال‌حاضر به‌دلیل تخلفاتی که در احداث هتل آسمان رخ داد استان و مدیریت شهری درحال پیگیری این موضوع هستند.»

او همچنین ادامه داد: «مجموعه زندیه و ارگ‌کریمخانی در بافت تاریخی شیراز واقع شده و درحال‌حاضر موضوع مربوط به بافت تاریخی شیراز و هر آنچه که به آن مربوط می‌شود از اختیار اداره میراث‌فرهنگی استان فارس خارج است و با نظارت مشاور در شورای عالی شهرسازی استان فارس انجام می‌گیرد.»

قزلباش تاکید کرد، طبق مذاکراتی که با مالک آسمان صورت گرفته، قرار است طبقات فوقانی هتل تعدیل شود، در غیراینصورت راهکاری لحاظ می‌شود که این مشکل به صورت فنی حل شود.
سرنوشت ارگ کریمخانی را شورای عالی شهرسازی مشخص می‌کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان