ماهان شبکه ایرانیان

نصب موکت، از زیرسازی تا چسب رو میتونی خودت انجام بدی؟

فرش و قالیچه: در دکوراسیون خانه های قدیمی به دلیل اینکه تنوع کفپوش ها به اندازه امروز نبود، اکثرا از موکت استفاده می شد

فرش و قالیچه: در دکوراسیون خانه های قدیمی به دلیل اینکه تنوع کفپوش ها به اندازه امروز نبود، اکثرا از موکت استفاده می شد. از انجایی که موکت، تمام سطح کف را پوشش می دهد، گرمای بیشتری به خانه می بخشد. امروزه نیز نسل جدید موکت ها تنوع رنگ و بافت بیشتری دارند و می توانید آن را برای فرش کف منزل خود به کار ببرید. ما در این مطلب نحوه نصب موکت را بطور خلاصه برایتان توضیح می دهیم و مدلهای متنوع آن را معرفی می کنیم:

چنانچه قصد دارید خانه خود را موکت کنید، نیازی نیست که کاشی یا سرامیک ها را جدا کنید؛ در واقع موکت قابلیت نصب روی هر سطحی را دارد و تنها نکته ای که حائز اهمیت بوده، زیرسازی آن است تا بتوان در صورت وجود پستی و بلندی آنها را مسطح کرد. انواع زیرسازی را بخوانید:

  1. یکی از موادی که برای نصب موکت مورد اسنفاده قرار می گیرد، ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن است. اگر قسمتی از کف خانه غیر مسطح باشد، این مخلوط با آب حل شده و شل می شود و به کمک کاردک پهن روی زمین کشیده می شود.
  2. می توان از چسب چوب هم برای زیرسازی استفاده کرد. در این صورت نواقص سطح کف با ملات و سیمان پر می شود.

خرید موکت

بعد از زیرسازی کامل سطح و مسطح شدن زمین برای نصب موکت، نوبت چسب کاری می رسد. با قلمو یا کاردک چسب صنعتی یا چسب فوری را روی زمین بریزید. قبل از چسباندن موکت، چسب باید کمی خشک شود . سریعا بعد از زدن چسب موکت اضافه نشود.  

نکته: چسب فوری از خانواده تینر و بنزین است، پس برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگام نصب موکت موارد ایمنی را رعایت کنید. همچنین توجه داشته باشید که در تکه های مختلف موکت هنگام نصب، خواب همه قطعات به یک سمت باشند. 

مطلب مرتبط: موکت در دکوراسیون داخلی، هر آنچه باید بدانید!

نصب موکت در خانه

نصب موکت کار حساسی است که نیاز به دقت دارد، اگر حتی یک میلیمیتر در برش آن بی دقتی شود، در محل تماس با گوشه دیوار این خطا کاملا مشهود می شود. برای اطمینان از نصب بهینه موکت پیشنهاد می شود از نصاب موکت و افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. 

تصویر موکت انگری برد پالاز موکت

موکت انگری برد پالاز موکت

نامشخص
تصویر موکت پالاز مدل گیتی

موکت پالاز مدل گیتی

نامشخص
تصویر موکت پالاز مدل پو

موکت پالاز مدل پو

نامشخص

انواع موکت برای دکوراسیون منزل

استفاده ار کفپوش موکت برای اتاق خواب و خصوصا اتاق کودک از طرف افراد متخصص پیشنهاد می شود. نرم بودن سطح زمین برای فضایی که کودک مشغول بازی است، سلامتی او را تضمین می کند.

مطلب مرتبط: موکت اتاق کودک، چه مدلی و چه رنگی؟

موکت طرح Linear Vision 3550

موکت تایل tecsom مدل Linear Vision 3550

نامشخص
موکت طرح Prima

موکت تایل tecsom مدل Prima

نامشخص
موکت طرح Square City 3580

موکت تایل tecsom مدل Square City 3580

نامشخص

موکت در هر سبک دکوراسیون خانه قابل استفاده است. با توجه به سبک خانه خود انواع موکت را در رنگ، طرح و مدل هماهنگ با آن انتخاب کنید. می توانید موکت های ساده و بدون طرح را استفاده کنید تا باعث شلوغی فضای خانه شما نشود. جالب است بدانید که بافتی که موکت دارد عایق حرارت و صوت است و در صورت نصب موکت مطمعن باشید که در فصل سرد، گرمای کف تامین می شود.

مطلب مرتبط: بهترین رنگ موکت برای پذیرایی، چطور با فرش ست کنم؟

موکت طوسی

موکت طوسی

نامشخص
موکت طوسی

موکت طوسی

نامشخص
ر

موکت طوسی

نامشخص

در خانه هایی که اثاثیه و وسایل کمی دارند، نصب موکت آن را مبله تر نشان می دهد و در فضاهای بزرگ نیز استفاده از موکت طرحدار و تیره رنگ، آن را کوچکتر نشان می دهد. برعکس این نکته، استفاده از موکت های ساده، با رنگ روشن و پرز کمتر، فضاهای کوچک را بزرگتر نشان می دهد. 

موکت طرح nordic 2500

موکت تایل tecsom مدل nordic 2500

نامشخص

موکت های قدیمی با طرح کبریتی، کمی زبر هستند ولی شستشوی راحتی دارند، ولی موکت های پرز بلند، ضخیم و طرحدار محبوبت بیشتری دارند. این موکت ها به دلیل پرزهای بلند تر تمیز کردن مشکل تری دارند. موکت های مخملی سطحی نرم تر دارند و برای دکوراسیون اتاق خواب، بسیار مناسب هستند. نکته ای که در مورد این مدل موکت باید ذکر شود این است که در صورت راه رفتن زیاد، کوبیده می شوند. 

مطلب مرتبط: فرش و موکت تان را به همین آسانی برق بیاندازید!

یکی از موارد مهمی که در مورد خرید موکت باید به آن توجه کنید نوع و تعداد گره موکت است. پشت موکت را نگاه کنید هر چه گره ها بیشتر بوده و فاصله کمتری داشته باشند، فشردگی بافت بیشتر است و استحکام موکت بالاتر است.

مطلب مرتبط: موکت پرز بلند جایگزین فرش، امکان پذیره؟

برای خرید موکت و نصب موکت از این گروه های متخصص کمک بگیرید:

نویسنده: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان