چرا پسران ایرانی ، زنان و دختران باربی را نمی پسندند؟

گرایش دختران جوان جامعه به مانکن بودن، ظریف و لاغر و بلند بودن برخلاف آنچه در دهه های سابق بود که زن مقبول؛ باید تنومند و قوی و کمی چاق باشد حاصل الگوسازی غرب در فعالیت رسانه ای مقابل جمهوری اسلامی است.

با روی کار آمدن دولت کارگزاران و تهاجم فرهنگی غربی، در چهارچوب های زندگی اجتماعی تغییراتی زیادی حاصل شد؛ ایجاد یک طبقه اجتماعی جدید و مرفه و تکرار سبک زندگی غربی در جامعه و از سوی دیگر قرار گرفتن این طبقه در جایگاه الگو برای عموم اجتماع لطمات زیادی را به جامع ایرانی اسلامی وارد کرد.شبکه های ماهواره ای در دوره اصلاحات فعالیت دو چندانی را در خصوص تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی انجام دادند که بیشترین تاثیرات را در ساختار زندگی زناشویی از بالا رفتن سن ازدواج، کم کردن تعداد فرزند، عادی سازی روابط نامشروع تا نوع پوشش اجتماعی و حتی فیزیک بدنی گذاشت.

ویژگی های باربی فرم لباس باربی عکس باربی زن باربی دختر باربی چهره باربی چگونه دختری باکلاس باشیم جذابیت دختر برای پسر باربی واقعی کیست اندام باربی Barbie

هر ساله ایام تابستان که می شود برخی دغدغه ها از سمت قشر مذهبی جامعه پر رنگ می شود و این دغدغه ها زودپا با پایان فصل تابستان به فراموشی سپرده می شود و آن وضعیت پوشش و حجاب در جامعه است؛ پوشش و حجابی که در یک پروسه بیست ساله بصورت چراغ خاموش عمل کرده و نوع پوشش را تغییر کرده است.

یکی از تغییرات فاحشی که در سبک رفتاری ایرانیان بویژه زنان ایجاد شده است فیزیک بدنی آنان است که در وجوه مختلف زندگی آنان تاثیر گذاشته است. همزمان با سیاست پایین آوردن تعداد فرزندان در خانواده های ایرانی آنچه در رسانه های جبهه مقابل ایران اسلامی مطرح می شد رابطه بین بالا رفتن تعداد فرزندان و از بین رفتن فیزیک بدنی زنان است. از طرفی تلاش برای معرفی الگوی مانکنی برای زنان و تشویق به عدم باروری زنان باعث اتفاقاتی شد که طی سالهای اخیر بحران پایین آمدن رشد جمعیتی در کشور حاصل شود.

شاید بتوان باربی را نماد انتقال سبک زندگی غربی به کشورهای شرقی به ویژه ایران معرفی کرد. باربی نماد یک زن 19- 20 ساله است که از شخصیت یک زن ولگرد خیابانی آلمانی به نام لی لی گرفته شده که پس از جنگ به عنوان زنی محبوب خودفروشی می کرده است.

ویژگی های باربی فرم لباس باربی عکس باربی زن باربی دختر باربی چهره باربی چگونه دختری باکلاس باشیم جذابیت دختر برای پسر باربی واقعی کیست اندام باربی Barbie

جک رایان به خاطر استعداد ویژه اش در شناخت فرم بدن زنان، لی لی را به چهره ای آنگلوساکسون تبدیل نمود و سرانجام باربی را خلق کرد. دختر 20 ساله ای که پاهای بلند و فیزیک بدنی لاغری داشته و نمایشگر یک قد 195 سانتی متری است. باید توجه داشت که این ویژگی نمایشگر دوران جوانی یک دختر است و از همین جا می توان به الگوسازی باربی برای آینده کودکان به خوبی پی برد. در حقیقت باربی نه یک اسباب بازی کودکانه بلکه مدل فیزیکی و پوششی زنان جامعه را معرفی می کند.

طراحی چهره باربی به گونه ای اغراق گونه صورت گرفته که جامع اکثر زیبایی های متصور باشد و البته این طراحی بسیار ماهرانه صورت پذیرفته است. «موی بور و طلایی، گردن باریک و کشیده، گونه های برآمده، دماغ و دهان کوچک، چشمانی درشت و آبی، لبانی پرگوشت، چهره شاداب، پوست روشن، پیشانی و سری متناسب و … مجموع اعضای چهره ی باربی را تشکیل می دهد که به ندرت- حتی با هنرمندی تیغ جراحی پزشکان حاذق- هم زمان در یک فرد جمع می شود.

ویژگی های باربی فرم لباس باربی عکس باربی زن باربی دختر باربی چهره باربی چگونه دختری باکلاس باشیم جذابیت دختر برای پسر باربی واقعی کیست اندام باربی Barbie

لباس های ظریف، خوش رنگ و خوش دوخت باربی محصول هنر و دستان بزرگترین طراحان لباس دنیاست که در کمپانی متل گرد هم آمده اند. هیچ عروسکی تا به حال به اندازه باربی لباس متنوع، زیبا و اشرافی به تن نکرده و این تنها اختصاص به دختری دارد که نماینده فرهنگ آمریکایی و نمایشگر یک زن تمام عیار آمریکایی است.

«عریان گرایی، اشرافی گرایی و مصرف گرایی سه مولفه اصلی لباس های باربی است؛ لباس هایی که زرق و برق خیره کننده اش، جلوه ی شهوانی اندام باربی را مضاعف می کند.»

باربی برای اینکه بتواند نقش تربیتی خود را ایفا کند باید پاسخگوی تمامی سلایق و علاقه ها باشد و در نقش های گوناگونی ظاهر شود.

باربی پرستار، باربی معلم، باربی خلبان، باربی ژیمناست، باربی خواننده و … برای تحکیم الگوسازی این عروسک متولد شده اند. همچنین برای پذیرش این عروسک از سوی ملیت های گوناگون باربی با حفظ استیل بدنی اش (اصالت آمریکایی) در رنگ ها و ملیت های گوناگون نیز ظاهر شد؛ باربی هندی، آفریقایی، چینی، لهستانی و …

البته آنچه درباره باربی گفته شد تنها قطره ای از فعالیتهای غرب در رابطه با تغییر سبک زندگی صورت گرفته است. گرایش دختران جوان جامعه به مانکن شدن و مانکن بودن ظریف و لاغر و بلند بودن برخلاف آنچه در دهه های سابق بود که زن مقبول؛ باید تنومند و قوی و کمی چاق بود حاصل همین فعالیت رسانه ای غرب است اما محققین جوان به تازگی در پژوهشی جامع دریافته اند:« هر چند دختران جوان ایرانی تمام تلاششان را برای مانکن بودن و جلب توجه می کنند اما مردان ایرانی برای ازدواج بیشتر زنان تنومند و کمی چاق را می پسندند»

بر اساس این گزارش زنان جوان برای مورد پسند قرار گرفتن در نظر مردان تمام تلاش شان را در جهت لاغری و مانکن بودن می کنند در صورتیکه مردان جوان اتفاقا این نوع فیزیک بدنی را نشانه ضعف می دانند و کمتر به سراغ ازدواج با این قشر می روند.

ویژگی های باربی فرم لباس باربی عکس باربی زن باربی دختر باربی چهره باربی چگونه دختری باکلاس باشیم جذابیت دختر برای پسر باربی واقعی کیست اندام باربی Barbie

در این پژوهش که از بین 1500 مرد جوان ایرانی صورت گرفته است؛ 50 درصد افراد گرایششان به سمت زنان متوسط به سمت چاق، 30 درصد به سمت زنان چاق و تنها 20 درصد گزینه مورد نظرشان را از بین زنان مانکن و لاغر انتخاب می کنند.

نتایج محققین نشان می دهد علل انتخاب مردان ایرانی از بین زنان متوسط و تنومند بجای زنان لاغر دلایل مختلفی دارد که عمده ترین پاسخ ها معطوف به نگرش فرهنگی ایرانی اسلامی است که زنان متوسط هم شادابی ظاهری و درونی بیشتری نسبتا به دختران لاغر و نهیف دارند و هم چنین قدرت باروری و نگهداری از نوزادان توسط زنان لاغر کمتر از زنان به نسبت حجیم تر است. البته این نوع نگرش ریشه دینی نیز دارد چنانچه امیرالمونین علی (ع) در خصوص ویژگی های همسر مناسب یکی از شاخصه ها را تنومند بودن همسر می شمارند که می تواند فرزندان تنومندی نیز به ارمغان بیاورد.

از سوی دیگر در پژوهشی دیگر که مهر تایید بر پژوهش بالا بوده است این نتیجه حاصل شد که «سن ازدواج دختران جوان با فیزیکی مانکنی و لاغر بیشتر از سن ازدواج دختران جوان با فیزیک متوسط است به تعبیر دیگر دختران لاغر کمتر مورد خواستگاری قرار می گیرند»

منبع: خبرگزاری مهر
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان