مدیرکل میراث فرهنگی: تمدن سیلک شناسنامه ای ملی است

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۱-به گزارش ایرنا، &#۸۲۱۶;فریدون الهیاری&#۸۲۱۷; روز سه شنبه در آیین افتتاح شهرداری منطقه ویژه تاریخی کاشان در خانه &#۸۲۱۶;طباطبایی ها&#۸۲۱۷; افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشوردربرنامه ششم شناخته شده که این امر، لزوم توجه بیشتر به میراث فرهنگی و آثار باستانی را مورد تاکید قرار می دهد .

تاریخ خبر :1393/11/21-به گزارش ایرنا، ‘فریدون الهیاری’ روز سه شنبه در آیین افتتاح شهرداری منطقه ویژه تاریخی کاشان در خانه ‘طباطبایی ها’ افزود: میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه کشوردربرنامه ششم شناخته شده که این امر، لزوم توجه بیشتر به میراث فرهنگی و آثار باستانی را مورد تاکید قرار می دهد .

وی بافتهای تاریخی و فرسوده در شهرها را یکی از سرمایه های اصلی در رونق صنعت گردشگری دانست و گفت: برای بهسازی و حفظ این بافتها باید همه دستگاهها همکاری کنند.

الهیاری ، شهر کاشان را یکی از شهرهای پیشرو در برنامه ریزی و بهسازی بافت های تاریخی و فرسوده دانست و خاطرنشان کرد: حفظ اینگونه بافت ها نیازمند سیاستگذاری و برنامه های جامع است که خوشبختانه کاشان توانسته این اقدام ارزشمند را انجام دهد ،این درحالیست که مدیران شهری خود را متولی توسعه شهری می دانند و بافتهای تاریخی و میراث فرهنگی را مانع کار خود عنوان می کنند.

شهردار کاشان نیز در این آیین با تاکید بر ضرورت حفظ بافتهای ارزشمند و تاریخی ‘ گفت : حدود 700 هکتار بافت سنتی و تاریخی در کاشان وجود دارد کع روند بهسازی آنها با سرعت در حال انجام است .

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: باید یک الگوی ناملموس طراحی شود تا با ایجاد مدلهایی در هنگام نوسازی در بافت های فرسوده مقیاس های انبوه سازی را فراهم شود.

آیین کلنگ زنی پروژه اقامتی و گردشگری شرکت ‘نشاط آوران سیلک’، بازدید از محورهای فرهنگی تاریخی احیا شده در سال 93 توسط شهرداری کاشان، افتتاح اقامتگاه سنتی ‘صادقی’، اقامتگاه سنتی ‘کمال الملک’ و هتل آپارتمان ‘نائب’ به مناسبت سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در کاشان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی: تمدن  سیلک  شناسنامه ای ملی است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان