ماهان شبکه ایرانیان

ثبت خاطرات جانبازان قطع نخاعی مازندران در یک جشنواره

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: جشنواره استانی خاطره‌نویسی جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی این استان برگزار خواهد شد.

ثبت خاطرات جانبازان قطع نخاعی مازندران در یک جشنواره

سید محمد صادقی سنگدهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی جانبازان 70 درصد قطع نخاعی استان مازندران بیان کرد: این جشنواره در دو محور خاطرات مردان و زنان جانباز بالای 70 درصد و خاطرات خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد. خاطرات ارسالی باید از عناصر زمان، مکان، استناد و راوی برخوردار باشد. همچنین نثر و شیوه نگارش خاطرات از معیارهای ارزیابی  خواهد بود. در این بخش داستانی نبودن خاطرات و نثر مناسب با خاطره حاوی فراز و نشیب یا تکیه بر انسجام، پیوستگی حوادث و وقایع خاطره در ارزیابی آثار مورد نظر است.


وی ادامه داد: موضوع یا انتخاب سوژه در ارزیابی آثار مد نظر قرار خواهد گرفت. مازندرانی‌الاصل بودن متولد استان یا حداقل سکونت در زمان وقوع خاطره در استان داشتن راوی، امکان ارسال خاطره هم به قلم گوینده، خاطره و هم به قلم دیگر گویندگان با کسب اجازه و نقل مستقیم از صاحب خاطره و درج اسامی راوی و نویسنده در هر اثر، تعداد صفحات هر اثر از 2 الی 10 صفحه A4 و به صورت تایپ شده WORD از جمله شرایط پذیرش آثار به حساب می‌آیند.


صادقی سنگدهی مهلت ارسال آثار را تا دهم آذرماه 96 اعلام کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد. علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ساری، بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی) روبروی بیمارستان شفا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کد پستی 54538-48179 ارسال  یا با شماره تلفکس 96-95-01133112185 تماس یا به آدرس الکترونیکی sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.


دبیر ششمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران از چاپ 110 اثر برگزیده جشنواره در کتابی با عنوان «در حسرت پرواز» خبر داد و گفت: همچنین از 12 اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان