ماهان شبکه ایرانیان

اصفهان تا سال ۱۴۰۴ باید برند خاص خود را داشته باشد

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۸- رییس کمیسیون برند اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به خطر انتشار ریزگردهای تالاب گاوخونی گفت: اصفهان باید شهری خدماتی و گردشگری باشد، اما توسعه صنعت موجب بحران زیست محیطی و افزایش جمعیت آن شده است.

تاریخ خبر :1393/11/28- رییس کمیسیون برند اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به خطر انتشار ریزگردهای تالاب گاوخونی گفت: اصفهان باید شهری خدماتی و گردشگری باشد، اما توسعه صنعت موجب بحران زیست محیطی و افزایش جمعیت آن شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، محمدرضا رجالی در اولین جشنواره و همایش برند استان اصفهان، اظهارکرد: طبق برنامه توسعه و سند چشم انداز، اقتصاد کشور درون ساز و برون نگر تعریف شده که در این راستا گریزی از برندسازی نداریم.

وی افزود: وقتی رقابت فشرده شود کیفیت کالاها به هم نزدیک شده و نشان و اعتبار تجاری اهمیت پیدا می‌کند چرا که دیگر کیفیت مزیت نیست، بلکه جزو اولین خواست‌های مشتریان است.

این عضو اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: “جک ولش” مدیر شرکت جنرال الکتریک، در تعریف واژه برند می‌گوید که هر سازمان مثل یک انسان است که ابتدا پیکر وی رشد می‌کند و سپس به بلوغ و تکامل عقلی می‌رسد به عبارت بهتر شرکت‌ها نیز ابتدا از نظر فیزیکی توسعه می‌یابند و سپس دارای هویت می‌شوند.

رجالی با بیان اینکه برای برند سازی باید زیرساخت‌ها نیز تغییر کند، گفت: در کشورمان ساختارهای ماتریسی و همچنین عدم توان در کارهای گروهی از موانع نشان سازی در امر تجارت است.

وی خاطرنشان کرد: برند همانند اثر انگشت هر انسان است که با شخص دیگر فرق دارد و اهمیت این موضوع برای بخش خصوصی در جهان فعلی به حدی است که سازمان ملل متحد برای آن بیانه صادر کرد.

فاجعه انتشار ریزگردهای سرطان‌زای گاوخونی

این کارشناس برند اظهار کرد: پس از انقلاب صنعتی تمامی شهرهای جهان شکلی شبیه به هم گرفتند و از سال 1960 در آمریکا ساخت شهرها با حفظ تمایز از هم تعریف شد که از سال دو هزار به بعد این امر در اروپا مورد توجه قرار گرفت.

رجالی با بیان اینکه اصفهان تا سال 1404 نیز باید برند خاص خود را داشته باشد، تاکید کرد: این شهر تاریخی باید حداکثر دارای یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و همچنین شهری خدماتی و گردشگری می‌شد اما به دلیل صنعتی شدن دچار فاجعه محیط زیست و افزایش مهاجرت‌های کارگری شده است.

وی با اشاره به خطر انتشار ریزگردهای سرطانزای تالاب گاوخونی بر مردم ورزنه و همچنین اصفهان گفت: سالانه میلیاردها مترمکعب آب از استان خارج می‌شود که می‌توان بخشی از آن را به واسطه ثقل زمین به سمت زاینده رود بازگرداند و از این وضعیت نجات یافت.

رییس کمیسیون برند اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این استان در طول جنگ 50 درصد مشکلات کشور و اداره مملکت را به دوش خود کشید و به بیان ساده تر لنگرگاه کشور محسوب می‌شد.

برای برند شخصیت در اصفهان اقدام شود

هم‌چنین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: باید در زمینه برند شخصیت در اصفهان اقدام شود.

عبدالوهاب سهل آبادی اظهارکرد: افراد بزرگی در زمینه مدیریت و صنعت در استان وجود دارند که برند محسوب می‌شوند اما کسی از آنها نامی نمی‌برد و به عبارت بهتر باید در زمینه برند شخصیت نیز اقدام شود.

وی با اشاره به کاهش صادرات استان اصفهان در سال‌جاری، افزود: حدود هشت هزار واحد صنعتی در این استان فعال است، اما یکی از دلایل این ضعف تجارت را در حوزه برند می‌دانیم.

این کارشناس صنعت و تجارت، استان اصفهان را دارای ظرفیت بالایی در آثار تاریخی، منابع طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری، صنعت و … توصیف کرد و گفت: متاسفانه امروز با خشکی زنده‌رود و آلودگی هوا اصفهان را از دست داده‌ایم.

اصفهان تا سال 1404 باید برند خاص خود را داشته باشد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان