فرمانده هوانیروز ارتش:

هوانیروز آمادگی کامل برای امداد و انتقال آسیب دیدگان را دارد

فرمانده هوانیروز ارتش از آمادگی کاملی این یگان واکنش سریع نظامی در امداد و انتقال هوایی آسیب دیدگان انواع حوادث احتمالی به مراکز درمانی و بیمارستانی در ۱۷ استان کشور خبر داد.

هوانیروز آمادگی کامل برای امداد و انتقال آسیب دیدگان را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش صبح امروز در حاشیه برگزاری آیین دومین یادواره شهدای امداد و انتقال هوایی و تجلیل از پیشکسوتان بهداشت، امداد و درمان هوانیروز که در ستاد این یگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران از آمادگی کاملی این یگان واکنش سریع نظامی در امداد و انتقال هوایی آسیب دیدگان انواع حوادث احتمالی به مراکز درمانی و بیمارستانی در 17 استان کشور خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که هوانیروز در بخش امداد هوایی چه تسهیلاتی را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است، افزود: یکی از بحث های مهم طرح تحول سلامت، اورژانس هوایی است که با به کارگیری بالگرد امکان پذیر است و هوانیروز در این راستاپیش قدم بوده و همکاری هوانیروز با اورژانس کشور از سال 1382 آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشته است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: در این راستا و در اجرایی دامنه همکاری های مشترک با وزارت بهداشت و استفاده از توان ناوگان بالگردی هوانیروز در کمک رسانی، امداد و انتقال هوایی در حوادث غیر مترقبه، کنترل بحران و کاهش آلام و صدمات وارده به مردم در زمان بحران فعالیت های مطلوبی صورت گرفته است.

امیر قربانی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا روز یکم شهریور جاری خلبانان هوانیروز برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان انواع حوادث در 17 استان کشور 500 ساعت پروازی معادل 700 سورتی پرواز انجام داده اند.

وی در پایان تاکید کرد: این یگان واکنش سریع و تخصصی با دارا بودن انواع بالگرد و از آن مهم تر و ارزشمند ترخلبانان شجاع، با تجربه و ایثارگر و کارکنان فنی زحمتکش، این توانمندی را دارد تا در شرایط مختلف جغرافیایی کشور و در ماموریت های ابلاغی در تمامی شرایط های عادی، اضطراری عمومی و اضطراری پیچیده حضوری فعال در همه عرصه های یادشده داشته باشد.

قربانی اعلام کرد: پیش از این هوانیروز در 15 استان کشور خدمات امداد و انتقال هوایی مصدومین و درخواست کنندگان خدمات کمک اضطراری را داشت که اخیرا دو پایگاه امداد هوایی در دو استان دیگر را به این مجموعه اضافه کرده ایم.

وی با اشاره به آمادگی هوانیروز در اجرای انواع ماموریت ها در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و امداد و انتقال هوایی نیز گفت: از دولت محترم می خواهیم تا با افزایش بودجه و اعتبارات بستر مناسب را برای افزایش پایگاه های اورژانسی هوایی در سراسر کشور فراهم کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر