فرار از زندان به سبک فیلم‌های هالیوودی

یک زندانی در تهران و دیگری در شهرستان اهواز برای فرار، نقشه‌ای مشابه طراحی و اجرا کردند، اما سناریوی یکی از آنها موفقیت‌آمیز بودو دیگری با مرگش پایان یافت.

فرار از زندان به سبک فیلم‌های هالیوودی

یک زندانی در تهران و دیگری در شهرستان اهواز برای فرار، نقشه‌ای مشابه طراحی و اجرا کردند، اما سناریوی یکی از آنها موفقیت‌آمیز بودو دیگری با مرگش پایان یافت.

به گزارش به نقل از روزنامه جوان،ساعت 14 بعد‌از‌ظهر روز سه‌شنبه 14‌شهریور‌ماه امسال قاضی ایلخانی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری 130 نازی‌آباد از مرگ مشکوک مرد جوانی در بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی بیمارستان شدند. تیم جنایی روی تخت بیمارستان با جسد خونین مرد 35 ساله‌ای به نام شاهرخ روبه‌رو شدند که با اصابت دو گلوله به ران پا و یک گلوله به کتف سمت چپ کشته شده بود.

نخستین بررسی نشان داد شاهرخ سارق سابقه‌داری است که چندین بار به اتهام‌های گوناگون راهی زندان شده و آخرین‌بار هم با 54 فقره سرقت دستگیر و با حکم قاضی دادگاه به حبس، تبعید و رد مال محکوم شده است. همچنین مشخص شد این سارق سابقه‌دار صبح امروز برای درمان که مدعی بوده از ناحیه پا احساس درد دارد به بیمارستان هفت‌تیر منتقل می‌شود که پس از درمان هنگام انتقال به زندان با نقشه تعدادی از دوستانش موفق به فرار می‌شود، اما هنگام فرار هدف اصابت گلوله مأمور بدرقه قرار می‌گیرد که در نهایت دوستانش جسد وی را در پارک جنگلی حوالی نازی‌آباد رها می‌کنند.

حمله مردان قوی هیکل برای فراری دادن مرد زندانی
مأمور بدرقه زندان درباره این حادثه گفت: پس از مداوای زندانی، او را به محوطه بیمارستان هفت‌تیر منتقل کردیم تا سوار مینی‌بوس زندان شویم که ناگهان تعداد زیادی مرد قوی هیکل که همگی مسلح به قمه و چاقو بودند، به ما حمله کردند. تعدادی از آنها مرا محاصره کردند و تعدادی هم به سرباز زندان که همراه متهم بود، حمله‌ور شدند. یکی از آنها با قمه ضربه‌ای محکم به کتف سرباز زد که سرباز غرق در خون روی زمین افتاد. پس از این ضارب، زندانی را به طرف بیرون کشاند که نگهبان بیمارستان به کمک ما آمد تا مانع فرار زندانی شود که در این لحظه او هم با اصابت قمه مرد قوی هیکلی، خونین نقش بر زمین شد. در حالی که با تعدادی از آنها درگیر بودم زندانی با دستبند و پا بند به بیرون از بیمارستان رفت و به صورت یک‌بری ترک موتورسیکلتی که از قبل آماده بود، نشست و اقدام به فرار کردند. من به سرعت خودم را به بیرون از بیمارستان رساندم و با پای پیاده به تعقیب موتور سوار پرداختم و دستور ایست دادم. مرد موتورسوار به دستورات من توجهی نکرد و من هم برای هشدار دوتیر هوایی با کلت کمری که داشتم شلیک کردم، اما فایده‌ای نداشت. در حالی که موتور سوار به سرعت می‌رفت و دقایقی بعد از تیر راس من خارج می‌شد با اسلحه آنها را هدف قرار دادم تا مانع فرار زندانی شوم. من چند تیر به سوی آنها شلیک کردم، اما آنها موفق به فرار شدند. پس از این حادثه بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس و مرکز اطلاع دادم. در چنین شرایطی که زندانی موفق به فرار شده بود، مأموران با طرح مهار منطقه اقدام به جست‌وجوی برای دستگیری زندانی کردند که به ما خبر دادند، جسد زخمی وی در پارکی حوالی نازی‌آباد کشف شده است.

یکی از کارکنان اورژانس گفت: لحظاتی قبل مرد ناشناسی با سامانه اورژانس تماس گرفت و گفت: پیکر خونین مردی در پارک جنگلی وصال حوالی نازی‌آباد رها شده است. بلافاصله در محل حاضر شدیم و با مرد مصدومی که سه‌گلوله خورده بود، روبه‌رو شدیم. ما مرد زخمی را به بیمارستان منتقل کردیم، اما به خاطر خونریزی شدید فوت کرد.

نقشه فرار زندانی به سبک فیلم‌های هالیوودی
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه قاضی ایلخانی در رأس تیمی از مأموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع راهی بیمارستان هفت تیر شدند. در حالی که بررسی‌های جنایی حکایت از این داشت نقشه فرار مرد زندانی از مدتی قبل طراحی و حساب شده بوده است‌، تیم جنایی برای روشن شدن موضوع، فیلم دوربین مداربسته بیمارستان را مورد بازبینی قرار داد.

دوربین ساعتی قبل چهره حدود 10 تا 12 مرد قوی هیکل را در خارج از بیمارستان ضبط کرده‌بود که با چهار موتور سیکلت سنگین به جلو بیمارستان آمده بودند. بررسی‌ها نشان داد مردان موتورسوار قبل از ورود مینی‌بوس زندان به بیمارستان در آن نزدیکی حضور داشتند و مینی‌بوس زندان را تحت نظر گرفته بودند تا در فرصت مناسب مرد زندانی را فراری دهند.
دوربین‌ها نشان داد سرنشینان موتور سیکلت‌ها هر کدام در گوشه‌ای از محوطه بیمارستان و بیرون از بیمارستان در حال روزنامه خواندن، خوردن، آشامیدن و کارهای دیگر مشغول هستند تا کسی به آنها مشکوک نشود. در حالی که دوربین‌ها ساعت 12:48 را نشان می‌دهد سرباز زندان متهم را به طرف مینی‌بوس که داخل محوطه بیمارستان پارک است، همراهی می‌کند که ناگهان مردان ناشناس به داخل بیمارستان حمله‌ور می‌شوند و با مأموران بدرقه متهم درگیر می‌شوند. یکی از مردان مسلح سرباز را زخمی و دیگری هم نگهبان بیمارستان را زخمی می‌کند و در ادامه مرد زندانی از بیمارستان خارج و سوار بر موتورسیکلتی می‌شود و اقدام به فرار می‌کند. در حالی که همدستان مرد فراری با سه‌موتور سیکلت سنگین دیگر فرار می‌کنند مأمور بدرقه مرد زندانی را تعقیب می‌کند و پس از شلیک چند تیر‌هوایی به مرد موتور سوار که زندانی فراری را در ترک خود سوار دارد هدف قرار می‌دهد، اما در نهایت آنها موفق به فرار می‌شوند.
همزمان با آغاز تحقیقات تخصصی درباره این حادثه تیمی از مأموران پلیس آگاهی به دستور قاضی ایلخانی در تلاشند تا عاملان فرار مرد زندانی را شناسایی و دستگیر کنند.

حادثه مشابه در اهواز
درحادثه‌ای دیگر مهاجمان مسلح با حمله به بیمارستان طالقانی اهواز یک زندانی را که برای درمان به این محل منتقل شده بود را فراری دادند. این حادثه ساعت 10:30 روز گذشته اتفاق افتاد. یک زندانی که به علت سوختگی دچار جراحت شده بود، به بیمارستان منتقل شده بود که ناگهان افراد مسلح شروع به تیراندازی کردند. آنها بعد از ایجاد وحشت موفق شدند فرد زندانی را از محل فراری دهند. در جریان این حادثه یک پزشک مجروح شد و به سرعت تحت درمان قرار گرفت.

اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شرح حادثه گفت: مرد زندانی سوار بر ویلچر با آمبولانس در حالی که مأموران بدرقه او را همراهی می‌کردند، قبل از بیمارستان از آمبولانس پیاده شد. این بیمار با یک ویلچر از آمبولانس پیاده شد و زمانی که در حال عبور از عرض خیابان بودند سرنشینان نقاب‌دار و مسلح یک خودروی سواری به آنها حمله و با تهدید نگهبانان، بیمار زندانی را فراری داده و به خودرو منتقل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: یک نفر از آن افراد نقاب‌دار سرباز را گروگان، یک نفر دیگر به صورت هوایی به سمت بیمارستان تیراندازی و یک نفر هم زندانی را فراری داده و در نهایت همه صحنه را ترک می‌کنند. ایدنی خبر داد: در نتیجه آن تیراندازی به سمت داخل بیمارستان پای یک همکار بخش اورژانس از ناحیه ساق مصدوم شد که اقدامات درمانی لازم برای این پزشک انجام شد و حال عمومی وی هم خوب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان