ماهان شبکه ایرانیان

از « زلیخا » تا چشمه‌های «سَر تزن»

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۰۲- مسئول پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری بخش هلیلان برخی آثار این منطقه‌ی تفریحی را تشریح کرد.

تاریخ خبر :1393/12/02- مسئول پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری بخش هلیلان برخی آثار این منطقه‌ی تفریحی را تشریح کرد.

«علی سالاری مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: چند کیلومتر مانده به روستای «گلدره» منطقۀ «زردلان» کوهی زیبا به نام «زلیخا» خودنمایی می‌کند که شباهت آن به کوه «قلاقیران» ایلام تعجب‌برانگیز است.

وی ادامه داد: در نزدیکی روستای گلدره منطقه‌ای هموار و دارای درختان جنگلی و چنار و سایر باغ‌های اهالی به نام «پا- تت» وجود دارد که دارای چشمه‌ای است که به سبب دارا بودن آب بسیار سرد، «سر تزن» نام گرفته، به این معنی که هیچ‌کس نمی‌تواند دست خود را بیش از چند دقیقه داخل آب نگه دارد یا خیلی از آن بنوشد چون از شدت سردی آب سرش درد می‌گیرد.

مسئول پایگاه میراث فرهنگی هلیلان گفت: تفریحگاه «پا تت» در تمام ایام سال به‌ویژه ایام تعطیل پذیرای گردشگران بسیاری از مناطق اطراف و شهر کرمانشاه است.

وی ادامه داد: در نزدیکی منطقۀ گلدره زردلان سردسیر چشمه‌سار بسیار زیبایی در محلی به نام «سلامگه» قرار دارد که در دل درختان بلوط جاری است.

سالاری‌مهر گفت: در این منطقه درختان خودرو «زالزالک» با میوه‌های زرد و قرمز هر گردشگری را به خود جلب می‌کند و تراکم جنگل بلوط و دره‌های زیبا چشم‌انداز دلربایی به آن داده است.

از « زلیخا » تا چشمه‌های «سَر تزن»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان