ماهان شبکه ایرانیان

نخستین نمایشگاه غذاهای بومی برگزار می شود

نخستین نمایشگاه غذاهای بومی و محلی استان چهارمحال بختیاری با هدف معرفی میراث ناملموس استان و در راستای گردشگری و احیای غذاهای ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران عصر امروز برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه غذاهای بومی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ نخستین نمایشگاه غذاهای بومی و محلی استان چهارمحال بختیاری به منظور معرفی میراث فرهنگی ناملموس و احیای غذاهای ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انجمن هتل داران و بخش خصوصی در جهت معرفی خوراک ها، آیین ها، فرهنگ ها و خرده ها، فنون تهیه غذاهای سنتی و آثار ثبتی چهارمحال بختیاری با حضور مسئولان استان برگزار می شود.

«مصطفی هادی پور» معاون میراث فرهنگی استان چهارمحال بختیاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به ثبت تعدادی قابل توجهی از غذاهای سنتی از جمله کاکولی، نان تیری، نان بلوط و غیره... در فهرست آثار ملی استان چهارمحال بختیاری ثبت شده است با همکاری معاونت های گردشگری و صنایع دستی قرار شد نمایشگاهی مشترک با رویکرد معرفی میراث ناملموس استان برگزار شود.

وی افزود: درحال حاضر این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و انجمن هتل داران و بخش خصوصی عصر امروز با حضور مسئولان ارشد استان با راه اندازی سیاه چادر و یک موزه جانبی در محل پارک ملت شهرکرد برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان