بزرگداشت عید غدیر خم در دادگستری کل استان هرمزگان

در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم و دهه ولایت و امامت مراسم جشن با شکوهی در دادگستری کل استان هرمزگان برگزار شد.

بزرگداشت عید غدیر خم در دادگستری کل استان هرمزگانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم فضای دادگستری کل استان هرمزگان یکپارچه غرق در نور و سرور شد.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد علی معصومی نماینده، ولی فقیه در حج و زیارت استان هرمزگان و استاد حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت مناسبت خجسته عید غدیر خم و دهه ولایت اظهار داشت: رسول مکرم اسلام به امر الهی، نظام اسلامی را پایه گذاری کرد و در روز غدیر خم حضرت امیرالمومنین علیه السلام را به عنوان جانشین و امام امت اسلامی ومروج مکتب اسلام بعد از خود معرفی و منصوب نمود.

وی در ادامه به بخشهائی از خطبه غدیریه اشاره کرد و یادآور شد: عید غدیر فرصت مغتنمی به منظور تبیین اهمیت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی همچنین اظهارداشت: برای نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ ولایتمداری در سطح جامعه باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در ادامه به بیان ابعاد و اهمیت این واقعه بزرگ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: عید غدیر بهترین فرصت برای وحدت مذاهب و طوایف اسلامی است.

وی افزود: عید غدیرخم همچنین فرصتی مناسب و مهم برای تشریح مسئله امامت و ولایت در سطح جامعه و عموم مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی تبیین و تشریح ابعاد مختلف واقعه غدیرخم در جامعه امروز را تعظیم شعائر اسلامی و اصل ولایت برشمرد و اظهارداشت: بزرگداشت وقایع تاریخی و مهم اسلام در جامعه امروز موضوعی مهم و ضروری است و در این میان تشریح و معرفی واقعه غدیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در ادامه تبیین آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی را در جامعه ضروری دانست و گفت: توسعه و ترویج آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی و فرهنگ ولایی، جامعه و به ویژه گروه‌های هدف جوانان و نوجوانان را که سرمایه‌های اصلی نظام هستند را در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام را بیمه می‌کنند.


در پایان این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) حاج ذبیح اللّه محبی نژاد در رسا و مد ح. حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) مدیحه سرایی نمود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان