ویرانی‌های طوفان سهمگین «ایرما» در کارائیب +تصاویر

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که تاکنون دست‌کم ۹ نفر در طوفان سهمگین «ایرما» در جزایر سن باتز و سن مارتین در دریای کارائیب جان خود را دست دادند.

خبرگزاری فارس: جدیدترین آمار از وقوع طوفان سهمگین «ایرما» در آمریکا حاکی از کشته شدن دستکم 9 نفر در جزایر سن باتز و سن مارتین در دریای کارائیب می باشد.

سازمان ملل هشدار داده است که ممکن است 49 میلیون نفر تحت تأثیر طوفان درجه 5 ایرما قرار گیرند.

شبکه اسکای نیوز گزارش کرد، طوفان درجه 5 در مسیر خود به سمت ایالت جنوبی فلوریدا آمریکا، از دریای کارائیب در حال عبور کردن است.

«ژرار کولوم« وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که دستکم 8 نفر در مناطق «سن مارتین» و «سن بارتس» فرانسه در کارائیب جان خود را از دست دادند.

این گزارش ادامه می‌دهد که یک کودک دو ساله نیز در «باربودا» زمانی جانش را از دست داد که خانواده‌اش تلاش می کردند در حین وقوع طوفان، از یک خانه آسیب دیده فرار کنند.
 

«گستون براون» نخست وزیر آنتیگوا و باربودا اعلام کرد که 95 درصد از ساختمان‌های باربودا فروریخته‌ است.

وی ادامه داد که حدود 60 درصد از 1400 ساکن این منطقه بی‌خانمان شده‌اند و باربودا دیگر تقریباً قابل سکونت نیست.

بر اساس این گزارش، سن مارتین و آنگیلا، باران سنگین و بادهای شدیدی با قدرت 279 کیلومتر بر ساعت را تجربه کردند و خسارات سن بارتس بعد از وزش بادهای سهمگینی با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت، بسیار شدید می باشد.

ایرما که در حال حاضر با سرعت حدود 25 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، پنجشنبه صبح در پورتوریکو به پایان رسید و این طوفان با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، بیش از 900 نفر را با قطعی برق و 50 هزار نفر را در پورتوریکو با قطعی آب مواجه کرد.

سازمان ملل اعلام کرد که 49 میلیون نفر در مسیر این طوفان سهمگین ایرما قرار دارند و تحت تأثیر پیامدهای آن قرار خواهند گرفت.

قدرتمندترین طوفان آتلانتیک که تاکنون ثبت شده است در مسیری به سوی جمهوری دومینیکن، هائیتی، کوبا و باهاماس در حرکت است و روز یکشنبه هفته آینده به ایالت فلوریدا می رسد.

عملیات گسترده‌ای برای تخلیه مناطق ساحلی در دست انجام است. مرکز طوفان ملی اعلام کرد که ایرما همچنان در یکی دو روز آینده، درجه خطرناک 5 خود را حفظ می‌کند.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که تفریحگاه ساحلی «مارالاگو» وی در فلوریدا احتمالاً در طوفان ایرما آسیب خواهد دید، گفته که دولت وی از نزدیک بر طوفان ایرما نظارت دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر