ماهان شبکه ایرانیان

نتایج پژوهش پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی نشان داد

اصلاح رژیم غذایی و کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان موثر است

نتایج حاصل از یک پژوهش که توسط گروه پژوهشی پیشگیری از سرطان پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی انجام گرفت، نشان می دهد؛ تغذیه و اصلاح رژیم غذایی و همچنین کنترل وزن به عنوان یک متغیر محیطی قابل تغییر و تاثیرگذار در پیشگیری از سرطان پستان است که می‌تواند میزان ابتلا به سرطان پستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اصلاح رژیم غذایی و کنترل وزن در پیشگیری از سرطان پستان موثر است

به گزارش ایسنا، مریم کوشا کارشناس گروه پیشگیری از سرطان در خصوص مطالعه انجام شده گفت: رژیم غذایی و کنترل وزن به عنوان یکی از عوامل مهم سبک زندگی در بروز سرطان پستان است که می‌توان با متعادل ساختن رژیم غذایی(مصرف چندین بار روزانه غلات و نان سبوس دار، میوه جات و سبزیجات و فرآورده های لبنی) و مطلوب نگه داشتن وزن از ابتلا به سرطان پستان تا حد زیادی پیشگیری کنیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد-مرکز تحقیقات سرطان پستان- جهاددانشگاهی، وی افزود: در این مطالعه که بر روی 273 فرد مبتلا به سرطان پستان و 273 فرد بدون سابقه ابتلا به سرطان پستان در این پژوهشکده انجام گرفت، به مقایسه وضعیت تغدیه و رژیم غذایی و کنترل وزن در دو گروه زنان مبتلا به سرطان پستان و زنان فاقد آن پرداخته شد که اختلاف معناداری بین دو گروه نشان داد. بدیهی است با توجه به شیوع بالای این سرطان در میان زنان، می‌توان با اصلاح رژیم غذایی و متعادل نگه داشتن وزن، نقش موثری در پیشگیری از سرطان پستان داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان