چطور از پرداخت هزینه‌های جانبی در هتل‌ها پرهیز کنیم

هتل‌ها با قیمت‌های متفاوتی خدمات‌شان را ارائه می‌کنند

سفر

هتل‌ها با قیمت‌های متفاوتی خدمات‌شان را ارائه می‌کنند. برخی هزینه‌های معقولی دارند و برخی دیگر اگر هزینه‌هایی را که ممکن است به حساب‌تان بنویسند در نظر نگیرید، باز هم بسیار گران هستند. بر اساس مصاحبه‌هایی  که با مدیران اجرایی صنعت هتلداری انجام شده و آمار مالی مربوط به این صنعت و هم‌چنین اطلاعات مربوط به هتل‌ها و وب‌سایت‌های هر برند، هزینه‌های مضاعفی وجود دارند که هتل‌ها برای همه چیز از پارکینگ تا پذیرش زودهنگام در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این، هتل‌ها گاهی هزینه‌های «مخفی» دارند که مسافران را حیرت‌زده می‌کند. خوشبختانه راهکارهایی برای جلوگیری از پرداختن هزینه‌های اضافی برای مسافران وجود دارد.

1. قبل از رزرو حتما سوال کنید

قبل از رزرو کردن هتل می‌توانید در مورد هزینه‌های اضافی برای هر کدام از امکانات هتل سوال کنید و این که هزینه کلی اقامت شما برای هر شب چقدر خواهد شد. اگر متوجه شدید که سرویسی به خدمات اضافه شده که شما نمی‌خواهید از آن استفاده کنید، حتما درخواست کنید که آن را از صورت حساب شما حذف کنند. برخی هتل‌ها این هزینه‌های جانبی را برای اقلامی از قبیل گاو صندوق یا استفاده از مراکز تجاری یا ورزشی‌شان دریافت می‌کنند. هتل‌ها در عین حال برای دادن خدماتی مثل ارسال مرسوله‌های شما یا حتی استفاده از قهوه جوش داخل اتاق هم هزینه مجزایی را در نظر می‌گیرند. قبل از ورود به هتل در مورد این موارد حتما سوال کنید. 

2. در مورد انعام سوال کنید

پیش از رزرو باید مطمئن شوید که آیا هتل انعام را از قبل در صورت حساب شما قرار داده یا نه، تا به اشتباه دو بار انعام ندهید. برخی هتل‌ها رقمی بین 15 تا 20 درصد صورت‌ حساب را به عنوان انعام در نظر می‌گیرند که باید در پرینت صورت حساب شما ذکر شود.

3. هتل‌هایی با گزینه «هزینه شامل همه چیز» هم هزینه‌های جانبی دارند

بعضی از هتل‌هایی که هزینه‌های‌شان شامل همه چیز می‌شود، ممکن است باز هم برای برخی چیزها مثل غذاهای منو از شما پول بیش‌تری بگیرند. شما خدمات ستاره‌دار را در تخفیف‌ها و تبلیغ‌ها جست و جو کنید و دفترچه «شرایط و ضوابط» را با دقت کامل بخوانید.

سفر

4. در وب‌سایت‌های مخصوص، هزینه‌ها را حساب کنید

رزرو کردن هتل در وب‌سایت‌هایی مثلTravelocity  و Orbitz اغلب هزینه‌های جانبی را در نهایت به صورت حساب شما اضافه می‌کند. بهتر است مسافران قبل از هر چیز در وب سایت ResortFeeChecker.com هزینه‌های‌شان را حساب کنند تا رقم اصلی مشخص شود. در این وب‌سایت اطلاعات بیش از 2000 هتل در سراسر دنیا وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید نظرات مشتریان قبلی این هتل‌ها را بخوانید تا از هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که با آن‌ها روبرو شده‌اند، مطلع شوید.

5. از موقعیت خاص خودتان استفاده کنید

مشتریانی که می‌توانند از برنامه هتل برای مشتریان وفادار استفاده کنند، گاهی از امکاناتی مثل Wi-Fi، صبحانه یا پذیرش و ترخیص بدون محدودیت زمانی به صورت مجانی می‌توانند بهره‌مند شوند. در عین حال در وب‌سایت‌های مختلف می‌توان برنامه‌های هتل برای مشتریان وفادار را با هم مقایسه کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر