هشدار نماینده سازمان ملل در خصوص دخالت کشورهای مختلف در بحران لیبی/ سازمان ملل در حال تقویت نقش خود در بحران لیبی است

غسان سلامه در خصوص هرج و مرجی که به دلیل دخالت کشورهای مختلف در بحران لیبی پیش می آید، هشدار داد و گفت: این طرح ها و برنامه ها در حالی ارائه می شود که سازمان ملل در حال تقویت نقش خود در بحران لیبی است.

هشدار نماینده سازمان ملل در خصوص دخالت کشورهای مختلف در بحران لیبی/ سازمان ملل در حال تقویت نقش خود در بحران لیبی استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، به نقل از پایگاه خبری بوابه افریقیا الاخباریه، غسان سلامه، نماینده سازمان ملل  در خصوص هرج و مرجی که به دلیل دخالت کشورهای مختلف در بحران لیبی پیش می آید، هشدار داد و گفت: این طرح ها و برنامه ها در حالی ارائه می شود که سازمان ملل در حال تقویت نقش خود در بحران لیبی است.

نماینده سازمان ملل در لیبی در مصاحبه با روزنامه آلمانی «ولت» افزود: تلاش ها برای میانجی گری میان گروه های مختلف لیبیایی از سوی سازمان ها و دولت ها و طرف های مختلف صورت می گیرد، این باعث سردرگمی مردم لیبی می شود زیرا آنان همزمان با 6 یا هفت طرح مختلف رو برو هستند.


وی در ادامه گفت: اگر آشپزها چند نفر باشند، غذای خوشمزه ای درست نمی شود.


غسان سلامه همچنین گفت: باید دانست سازمان ملل با وجود همه کمبودها، در مقایسه با کشورها و طرف هایی که اعلام میانجی گری کرده اند، بیشترین آمادگی را برای ایفای نقش در این خصوص دارد و برای اینکه بیشتر با مردم لیبی در ارتباط باشد، حضور خود را در این کشور افزایش داده است.


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل 27 خرداد گذشته غسان سلامه را به جای مارتین کوپلر، آلمانی به‌ عنوان فرستاده جدید این سازمان به لیبی انتخاب کرد.


سلامه سومین فرستاده سازمان ملل به لیبی است. او در سال 2000 تا 2003 وزیر فرهنگ لبنان بود.


لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.


اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق (دولت موقت) در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور قرار دارد.


پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی به ریاست عبدالله الثنی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.


به عقیده کارشناسان رقابت عوامل خارجی عامل اصلی تداوم بی ثباتی در لیبی است.


دولت وفاق ملی از سوی اروپا، آمریکا، چندین کشور آفریقایی و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.


ژنرال حفتر مورد تایید امارات ، مصر و عربستان است و این کشورها اخوان المسلمین را دشمن خود می دانند.


تاکنون برخی کشورهای منطقه و از جمله فرانسه ، ایتالیا، الجزایر و تونس طرح هایی برای حل بحران لیبی ارائه داده و مقام های این کشورها باشخصیت های صاحب نفوذ لیبی دیدارها و گفت و گوهایی داشته اند اما این بحران همچنان حل نشده باقی مانده است.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان