فرودگاه اراک
اراک دارای یک فرودگاه بینالمللی میباشد. تا قبل از اجرا شدن پروژه تطویل باند، این فرودگاه تنها ویژه پروازهای داخلی و هواپیماهای متوسط و ترابری و نظامی بود و امکان نشستن هواپیماهای پهن پیکر در آن وجود نداشت.در سال 1392 خورشیدی با اجرای کامل طرح توسعه فرودگاه اراک در بخش تطویل، توسعه و مقاومسازی باند، امکان پذیرش هواپیما تا رده ایرباس در فرودگاه اراک فراهم شد.
ایستگاه راهآهن اراک
اراک از دیرباز در مسیر راهآهن سراسری شمال به جنوب ایران قرار داشته و راهآهن نقش مهمی را در رونق همهجانبه شهر اراک داشتهاست. محدوده حفاظتی اداره کل راهآهن اراک از ایستگاه ساقه در استان قم شروع شده و از یک سو تا ایستگاه مومنآباد در استان لرستان و از سوی دیگر تا ایستگاه ملایر در استان همدان را تحت پوشش خود قرار دادهاست.
پروژه ساخت راهآهن غرب کشور نیز از اراک شروع شد که شهرهای نهاوند و ملایر از استان همدان را به شبکه ریلی متصل میکند. ادامه این مسیر ریلی در استان کرمانشاه از شهرهای صحنه، کرمانشاه و اسلامآباد غرب عبور کرده و در مرز خسروی به کشور عراق وصل میشود. راهآهن اراک – ملایر به طول 90 کیلومتر و هزینهای بالغ بر یک هزار و 250 میلیارد ریال در مهر سال 1390 خورشیدی افتتاح شد که بخشی از پروژه راهآهن غرب کشور به شمار میرود.همچنین راهآهن اراک – اصفهان از پروژههای دیگری است که عملیات مطالعه و احداث آن آغاز شدهاست. احداث قطار محلی اراک – مهاجران که در شورای مسکن استان مرکزی در فروردین سال 1390 خورشیدی تصویب گردید، از جمله مصوبات بخش ترابری ریلی اراک بودهاست.
پایانه مسافربری مرکزی اراک
اراک دارای سه پایانه مسافربری دروناستانی و بروناستانی است:
پایانه مرکزی: که در مجاورت هتل 5 ستاره امیرکبیر قرار دارد.
پایانه فراهان: که واقع در شمال شهر و در مجاورت میدان امیرکبیر است.
پایانه غدیر: که واقع در جنوب غربی شهر و در مجاورت میدان بسیج است.