معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان تشریح کرد

اجرای برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد تهران

اهواز ـ معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان، هر آنچه خوزستانی ها به مدت دو شب با برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد تهران به نمایش گذاشتند را تشریح کرد.

اجرای برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی خلیلی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد اظهار کرد: بهانه حضور ما خوزستانی ها در برج میلاد تهران در واقع برگزاری شب های فرهنگی خوزستان است؛ واژه فرهنگی به این برنامه اطلاق می شود ولی سایر ظرفیت ها و توانمندی های خوزستان به ویژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را نیز دارد.

وی افزود: معرفی ظرفیت های مغفول و کمتر شناخته شده استان خوزستان یکی از اهداف مهم برگزاری برنامه شب های فرهنگی خوزستان در برج میلاد است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: برج میلاد چند وقتی است که به حوزه فرهنگی و گردشگری ورود پیدا کرده، برنامه های خوبی را به مردم ارائه و در نهایت به یک نوع برند در کشور تبدیل شده است؛ این فرصت ایجاب می کند که خوزستان نیز در قالب سلسله برنامه های شب های فرهنگی استان ها حضور موفق و پررنگی در این زمینه داشته باشد.

خلیلی ادامه داد: میراث فرهنگی نیز با توجه به وظایف ذاتی، رسات ها و مأموریت هایش در حوزه فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری دارد می تواند در اجرای بهتر کمی و کیفی برنامه ها تأثیرگذار باشد.

وی بیان کرد: میراث فرهنگی خوزستان نیز در کنار سایر بخش های دولتی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان و استانداری که گروه منتخب خوزستان را برای حضور در برنامه شب های فرهنگی خوزستان حمایت کردند، حضور پیدا کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان گفت: در این برنامه ظرفیت های استان خوزستان را در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در اشکال ملموس و تأثیرگذار ارائه دادیم.

خلیلی یادآور شد: در برنامه شب های فرهنگی خوزستان، نگارخانه تصویری را به نمایشگاه گردشگری با رویکرد معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده استان اختصاص دادیم؛ خوزستان به لحاظ برخورداری از آثار تاریخی و میراثی کهن در کشور تقریبا زبانزد و در صدر نشسته است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه داشتن به گردشگری طبیعت گردی و اکوتوریسم گفت: بخش جلگه ای و آبرفتی اقلیم خوزستان معمولا صنعتی است ولی بخش های کوهپایه ای استان اقلیمی متضاد با جلگه و دشت دارد، بعضا تفاوت دما در این بخش ها به 20 درجه سانتیگراد می رسد که ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: در این نمایشگاه همچنین گنیجنه هایی از آب های سطحی، رودخانه های پرآب و گردشگری آبی ـ دریایی یا ظرفیت های بی نظری پرنده نگری استان خوزستان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادیم.

خلیلی عنوان کرد: در این برنامه همچنین انواع رشته های بومی صنایع دستی استان از جمله کپوبافی، حصیربافی، عبابافی و خراطی که خیلی از آنها نشان اصالت یونسکو را گرفتند به صورت ورک شاپ و در قالب نمایش و عرضه تولیدات و محصولات صنایع دستی به مردم ارائه شد.

وی خبر داد: در این برنامه عروسک های غول پیکر نیز که بسته کاملی از نمایش و آیین هستند را در شکل جذاب و دیدنی بعضا 6 متری قامت شخصیت های ملی ـ مذهبی کشور و آرایه ها و تم های موضوعی آیینی دارند نیز به صورت زنده اجرا می کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان اظهار کرد: عرضه تولیدات و انتشاراتی که معرف ظرفیت های استان خوزستان در حوزه های مختلف گردشگری و فرهنگی است از جمله کتاب، کتابچه، کاتالوگ و بروشور و همچنین دعوت از فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف تورگردانی، برگزاری، تدوین و اجرای انواع جشن ها، اقامت ها و هتل داری را نیز در این برنامه داریم.

خلیلی ادامه داد: در این برنامه همچنین سعی کردیم تا در حوزه گردشگری غذا از انواع غذاهای بومی ـ محلی و خاص استان خوزستان را در قالب تیم پذیرایی (عمدتا از سفره خانه های سنتی) استفاده کنیم که شیوه نمادین و آیینی مراسم های خاص از جمله قهوه خوری را به نمایش می گذارند.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه های اقوام نیز سیاه چادر عشایری را معرفی، در حوزه آیینی گردشگری نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گروه های مختلف آیینی و موسیقی های بومی و محلی استان را در قالب برنامه های شاد و متنوع به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان