ماهان شبکه ایرانیان

پلان؛ چرا گردبادها روز به روز قوی تر می شوند؟ [تماشا کنید]

همان طور که می دانید حدود دو هفته پیش گردباد هاروی (Hurricane Harvey) ایالت تگزاس آمریکا و شهر بزرگ هیوستن را در نوردید، حداقل ۷۱ نفر را به کام مرگ کشاند و خسارتی ده ها میلیارد دلاری را بر جای گذاشت.

پلان؛ چرا گردبادها روز به روز قوی تر می شوند؟ [تماشا کنید]

همان طور که می دانید حدود دو هفته پیش گردباد هاروی (Hurricane Harvey) ایالت تگزاس آمریکا و شهر بزرگ هیوستن را در نوردید، حداقل 71 نفر را به کام مرگ کشاند و خسارتی ده ها میلیارد دلاری را بر جای گذاشت.

هنوز اوضاع در این ایالت عادی نشده، گردباد دیگری به نام ایرما (Hurricane Irma) راه ایالت فلوریدا و سواحل میامی را در پیش گرفته. ایرما قوی ترین گردباد (یا به قول دانشمندان، توفند گرمسیری) ثبت شده در تاریخ مدرن محسوب می شود و سرعت بادهایش به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

برای نخستین بار در تاریخ، دانشمندان شاهد شکل گیری سه گردباد قدرتمند به نام های ایرما، خوزه و کاتیا به طور همزمان در اقیانوس اطلس هستند که تصویر آنها را در زیر مشاهده می کنید:

چرا جهان به چنین وضعیتی دچار شده و چه آینده ای پیش رویمان خواهد بود؟ آیا ما هم در بروز این بحران ها نقش داریم؟ در این قسمت از پلان به بررسی توفندهای گرمسیری می پردازیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان