ماهان شبکه ایرانیان

تایید برخی قابلیت‌های آیفون ۸، در پی فاش شدن نسخه نهایی iOS ۱۱

نسخه نهایی یا اصطلاحاً طلایی (Golden Master) از سیستم عامل iOS ۱۱ چند ساعت پیش فاش شده که اطلاعات بسیاری را در مورد آیفون‌ بعدی به دستمان می‌رساند و از برنامه‌های اپل در سه شنبه‌شب خبر می‌دهد.

تایید برخی قابلیت‌های آیفون 8، در پی فاش شدن نسخه نهایی iOS 11

نسخه نهایی یا اصطلاحاً طلایی (Golden Master) از سیستم عامل iOS 11 چند ساعت پیش فاش شده که اطلاعات بسیاری را در مورد آیفون‌ بعدی به دستمان می‌رساند و از برنامه‌های اپل در سه شنبه‌شب خبر می‌دهد.

پس از نصب این نسخه، در اپلیکیشن ساعت، تصویر ساعتی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد همان نسخه سوم از اپل واچ باشد. زبان طراحی محصول تفاوتی نسبت به نسل‌های قبلی نکرده اما چرخنده دیجیتالی، قرمز رنگ شده است. این در حالیست که در کد‌های iOS، دیده می‌شود که این ساعت به ارتباط LTE مجهز شده و می‌توان مستقل تماس بگیرد. ظاهراً قرار است با همکاری اپراتورهای آمریکایی، کاربران ساکن این کشور روی موبایل و ساعت خود یک شماره تماس داشته باشند.

از سوی دیگر در iOS 11 نهایی، اشاره‌هایی به «Face ID» می‌شود، و به احتمال زیاد نام نهایی قابلیت تشخیص چهره آیفون بعدی، Face ID خواهد بود. در iOS 11 تصویر فوق دیده می‌شود که طراحی آیفون 8 را همانطور که تا کنون دیده‌ایم و انتظار داریم به نمایش می‌کشد. از طرفی بر اساس آنچه در تنظیمات دیده می‌شود، نمایشگر آیفون 8 به ویژگی «True Tone» که پیشتر در آیپدها وجود داشت هم مجهز شده است.

اما اگر به اسکرین شات‌های فوق دقت کنید، یک نوار باریک را پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. این نوار قرار است وظیفه دکمه هوم را انجام دهد. وقتی که به کلید هوم نیاز داشته باشید، می‌توانید آن را بالا بکشید تا صفحه اصلی (همه اپلیکیشن‌ها) به نمایش کشیده شود و اگر آن را بالاتر بیاورید، اپ سوییچر فعال می‌شود که به شما اجازه می‌دهد اپ‌های فعال را ببینید و وارد اپ دیگر شوید. کلید روشن و خاموش کردن آیفون هم قرار است با نگه داشتن، نقش فعال کننده سیری را بازی کند.

در نسخه نهایی از این سیستم عامل، اشاره‌ای هم به «AirPods 1,2» شده که برخی می‌گویند می‌تواند نسخه‌ای جدید و بهینه شده از ایرپادهای سال گذشته باشد.

مورد دیگری که در iOS 11 به چشم خورده، مربوط به تصاویر پس زمینه جدیدی است که اپل می‌خواهد در این نسخه نرم افزاری در اختیار کاربران آیفون قرار دهد. به هر حال آیفون بعدی قرار است نمایشگری OLED داشته باشد و اپل هم بدش نمی‌آید کیفیت آن را با پس زمینه‌های رنگارنگ به کاربران یادآوری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان