در سری مقالات از زنانی که در دوره سینمای صامت کار میکردند تا آنهایی که در دوران مدرن پرده نقرهای نقش داشتهاند، عدهای هستند که در زمره تاثیرگذارترین و مهمترین چهرههای صنعت سینما در هالیوود درآمدهاند. در بخش سوم این مطلب نگاهی می اندازیم به گروهی دیگر از این زنان موفق:
- سو منجرز
مدیر برنامه
دوره فعالیت: 1955 - 1988
دلیل شهرت: کار برای ستارههایی مثل باربارا استرایسند و استیو مک کویین
منجرز نه تنها اولین ایجنت موفق زن در دنیای هالیوود بود، بلکه در دورهای در دهه هفتاد میلادی، قویترین ایجنت کل هالیوود هم شده بود.
معروف بود که مذاکره کردن با او سخت است. دوست صمیمی برای موکلهایش بود و شوخ طبعی فوقالعادهای داشت، البته این خصلت آخر اغلب به دور و بریهایش محدود میشد.
وارن بیتی برای دوره مختصری او را به دنیای تهیه کنندههای هالیوود برد اما خیلی زود به دنیای ایجنتی خودش برگشت.
او پس از بازنشستگی، میزبانی فوقالعاده و مشهور در هالیوود شد و مهمانیهای بزرگی میگرفت.
- جنیفر لارنس
بازیگر
دوره فعالیت: 2006 تاکنون
دلیل شهرت: زمستان استخوان سوز، عطش مبارزه، دفترچه امیدبخش (Silver Linings Playbook) و حقه بازی آمریکایی (American Hustle)
او جوانترین آدمی است که تا به حال نامزد دریافت 3 جایزه اسکار شده و البته محبوبترین بازیگر زن دنیا هم به شمار میرود.
او هم چنین قوانین هالیوود برای بازیگران جوان را هم عوض کرد و از آن شخصیتهای اتو کشیده و جذاب فاصله گرفت: «آنها میخواهند من همیشه دوست داشتنی باشم؛ و من این طوری نیستم.»
لو رفتن ایمیلهای شرکت سونی که در آنها معلوم شد لارنس مذاکره میکرده تا برای بازی در هر فیلم، 20 میلیون دلار بگیرد، اگرچه نشان داد او از بازیگران مرد همتراز خودش کمتر میگرفته اما در عین حال ثابت میکند، آن قدر نیرومند شده که میتواند به مدارج بالاتری برسد.
- مری پیکفورد
بازیگر، تهیه کننده و موسس استودیوی فیلم سازی
دوره فعالیت: 1905 - 1933
دلیل شهرت: خروس، استودیوی یونایتد آرتیستس
او در عرض 3 سال بعد از شروع حرفه درخشانش در سینمای صامت، وارد دنیای تهیه کنندگی شد و کنترل کامل روی همبازیها، فیلمنامه و تدوین فیلمهایش پیدا کرد. او سالانه تا 51 فیلم میساخت.
شاید پیکفورد در فیلمهایش نقش زنان معصوم و ساده را بازی میکرد اما در دنیای واقعی، یک تاجر سرسخت بود و در سال 1916، هفتهای 10 هزار دلار درآمد داشت.
پیکفورد در سال 1919 به همراه چارلی چاپلین و شوهرش، داگلاس فیربنکس، استودیو یونایتد آرتیستس را راه انداخت تا سهم بیشتری از سود کار را به دست بیاورد و حتی بیش از قبل هم روی حرفه خودش کنترل داشته باشد.