۲۲ ترفند در زندگی برای راحت زیستن [قسمت دوم/پایان]

زندگی همیشه با نارضایتی‌هایی همراه است، ازجمله، دانه‌هایی که در ذرت بوداده همیشه می‌مانند، ناخن‌هایی که همیشه می‌شکنند و دیگر مشکلاتی که می‌توانیم با استفاده از برخی نکات هوشمندانه آن‌ها را حل کنیم

زندگی همیشه با نارضایتی‌هایی همراه است، ازجمله، دانه‌هایی که در ذرت بوداده همیشه می‌مانند، ناخن‌هایی که همیشه می‌شکنند و دیگر مشکلاتی که می‌توانیم با استفاده از برخی نکات هوشمندانه آن‌ها را حل کنیم. این ترفندها، کارهایی نیست که در مدرسه به شما یاد بدهند. برخی از آن‌ها از یاد مردم رفته‌اند درحالی‌که آن‌ها را در زندگی خودشان ایجاد کرده‌اند. یافتن راهی که بتواند کمی زندگی کردن را ساده‌تر کنید، من را همیشه شگفت‌زده می‌کند و همیشه از این روش‌ها برای بهتر شدن کارهای خودم استفاده می‌کنم. همراه اخرین قسمت از این سری این مقاله در بنیتا باشید. اگر شما به این راه‌حل‌های ساده علاقه‌مند هستید، قبلاً در مورد مشکلاتی که ممکن است در طول روز برای شما و لباستان پیش بیاید و راه‌حل آن‌ها در مقاله ترفند هایی برای اتفاقات روزمره بحث کرده‌ایم، می‌توانید مطالعه کنید.


12- همه‌کاره

همه‌کاره

چسب‌هایی وجود دارند که شما به‌صورت خمیر می‌توانید آن‌ها را حالت دهید و هر جا که لازم داشتید آن‌ها را استفاده کنید. رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی هم دارند. می‌توانید برای شارژری که گفتیم از این چسب استفاده کنید. برای سفت شدن کافی است حرارت به آن بدهید. به‌وسیله سشوار این کار را می‌توانید بکنید.


13- ناخن شکسته

ناخن شکسته

کمک‌های اولیه ناخن؟ بله. شکستن ناخن به معنی تمام شدن همه زیبایی دستان و انگشتان شما نیست. شما می‌توانید با استفاده از چسب مایع ناخن خودتان را ترمیم کنید، ترمیم موضعی؛ زیرا ناخن شکسته، درست نمی‌شود. هر وقت توانستید باید ناخن را کوتاه کنید تا شکستی به داخل خم نشود.


14- موهای گیرکرده در برس مو

موهای گیرکرده در برس مو

برای آنکه بتوانید از شر موهای گیرکرده در برس خلاص شوید، می‌توانید یک ورقه نازک را به روی آن قرار دهید و برس را فشار دهید تا دندانه‌هایش بیرون بزند، درست است که شاید قیافه برس شما چندان جذاب نشده باشد ولی مسلماً از شر موهایی که به برس گیر می‌کنند خلاص خواهید شد.


15- ترفند دستمال دستشویی

ترفند دستمال دستشویی

یک روز دیگر جای خالی رول دستمال توالت خودتان را نگه‌دارید. من به‌شخصه خودم کارهای زیادی با این رول‌ها انجام داده‌ام. همیشه این رول‌ها را درجایی نگه می‌دارم و از آن‌ها زمانی که لازم باشد استفاده می‌کنم. اگر می‌خواهد کاغذهای کادو خودتان را نگه‌دارید و دلتان نمی‌خواهد چسب استفاده کنید، بهتر است یکی از همین‌ها را از وسط ببرید و کاغذتان را داخلش قرار دهید.


16- چنگال و پرز

شما هم همانند من از اینکه فرش خودتان را کرک دار ببینید لذت می‌برید؟ گاهی اوقات با قرار دادن وسایل سنگین همانند مبل، محلی که پایه مبل روی آن قرارگرفته است، پرزهای فرش را از بین می‌برد و آن را تبدیل به سطحی صاف می‌کند. برای اینکه دوباره آن را احیا کنید می‌توانید از چنگال استفاده کنید و روی این قسمت بکشید تا پرزهای آن دوباره زنده شوند و سلام کنند.


17- قوطی بازکن

قوطی بازکن

شما هم در اثر باز کردن پلاستیک‌های پرس شده وسایل جدیدتان دچار آسیب‌های شدید پوستی و عقلی شده آید؟ من دیوانه شده‌ام. تا اینکه فهمیدم این پلاستیک‌ها سخت‌تر از آن هستند که من با دست بتوانم آن‌ها را بازکنم، بنابراین دست به دامان یک قوطی بازکن شدم تا به‌وسیله دندانه‌های قیچی مانندش این پلاستیک‌ها را بازکنم.


18- راه‌حل ماژیک‌های تمام‌شده

ماژیک‌های تمام‌شده

ماژیک خودتان را که خشک‌شده است دوست دارید دوباره استفاده کنید؟ طرف کوچکی را پر از الکل کنید و سر ماژیک را داخل الکل قرار دهید و اجازه دهید مدتی هم آنجا بماند. سپس دربیاورید و در آن را بگذارید. بعد از ساعتی می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر ماژیک شما تمام‌شده باشد زیاد نمی‌توانید از این روش استفاده کنید و فقط مقداری دوباره می‌توانید از تر شدن سر ماژیک استفاده کنید. همیشه یادتان باشد که در ماژیک را بگذارید و آن‌ها را به‌صورت ایستاده قرار دهید.


19- خداحافظ گیره

پارگی لباس

اگر ژاکت شما در اثر آویزان کردن از گیره، کمی از بافتش پاره شده است، ناراحت نشوید. نگران نباشید که ممکن است بازتر شود، کافی است به‌وسیله یک میله بافتی نخ بیرون آمده را به داخل انتقال دهید، درست است که به‌صورت کامل درست نشد ولی دیگر چایی گیر نمی‌کند. هرچه گره و سوراخ بزرگ‌تر باشد، کار شماراحت‌تر است.


20- ترفند خمیردندان

خمیر دندان

از یک زیرلیوانی همیشه استفاده کنید! این پیشنهاد واقعاً کمی دور از انتظار است که همیشه عملی شود، مخصوصاً اگر کودکی داشته باشید که هرچه می‌خورد را هم آنجا وارونه کند. معمولاً ته لیوان‌ها به روی وسایل چوبی، جای خودشان را باقی می‌گذارند. راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما از شر این آثار هنری خلاص شوید ولی بهترین راه استفاده از خمیردندان است. کمی از خمیردندان را به روی میز بزنید و با استفاده از دستمال پارچه‌ای آن را تمیز کنید. بعد از چند بار نتیجه مطلوب را مشاهده خواهید کرد.


21- تعمیر خمیردندان و CD

 خمیردندان و CD

اول‌ازهمه، یک انبار خمیردندان داشته باشید! مردم اعتقاددارند سی‌دی‌ها به‌زودی منسوخ خواهند شد، ولی من تعداد زیادی از آن‌ها را دارم و نمی‌خواهم هیچ‌کدام را از دست بدهم. من باید همه کودکان خودم را به کامپیوتر انتقال دهم تا بتوانم از آن‌ها دل بکنم. ولی حوصله کافی برای انجام آن را هم ندارم. پس راه‌حلی برای خش‌های روی آن دارم. اول با صابون و آب آن‌ها را بشورید و خشک‌کنید، سپس خمیردندان را صورت مالشی و دایره‌ای به روی آن بمالید. کمی صبر کنید و با آب سرد آن‌ها را بشورید. به شکل عجیبی کار می‌کند!


22- کاربردهای جدید پولیش ناخن

پولیش ناخن

می‌توانید از پولیش ناخن به‌عنوان یک درزگیر و چسب استفاده کنید. ازجمله کارهایی که می‌توانید با پولیش ناخن بکنید را برایتان لیست کرده‌ام، خودتان هم می‌توانید ابتکار به خرج بدهید: سفت کردن دکمه‌های پیراهن، سفت کردن دکمه شل عینک، بستن در نامه، پوشش دادن جواهری که دست شما به آن حساسیت دارد، استفاده درجایی که قبلاً همیشه دست شمارا رنگی می‌کرد، مثل همان دستبندی که دست شمارا وقتی عرق می‌کنید رنگی می‌کند!

قسمت قبل این مطلب را از دست ندهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر