ماهان شبکه ایرانیان

۲۴ چیزی که شما هرگز دلیل اصلی آن را نمی‌ دانستید [قسمت دوم / پایانی]

آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که سوراخ موجود بر روی سر خودکارهای بیک برای چیست؟ آیا تابه‌حال به علت وجود یک جیب کوچک بر روی شلوارهای لی فکر کرده‌اید؟ آیا علت وجود قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن‌های پلیکان را می‌دانید؟ اگر هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید، با بنیتا همراه باشید تا دلیل وجود آن‌ها را بررسی کنیم

آیا تابه‌حال با خود فکر کرده‌اید که سوراخ موجود بر روی سر خودکارهای بیک برای چیست؟ آیا تابه‌حال به علت وجود یک جیب کوچک بر روی شلوارهای لی فکر کرده‌اید؟ آیا علت وجود قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن‌های پلیکان را می‌دانید؟ اگر هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید، با ما همراه باشید تا دلیل وجود آن‌ها را بررسی کنیم. اگر به تازگی با این مقاله آشنا شده‌اید توصیه‌ی ما این است که به قسمت اول آن هم سری بزنید.

13- آیا تابه‌حال به یک سوراخ ریز در انتهای قفل‌ها توجه کرده‌اید؟

قفل

Credit: youtube.com

این سوراخ ریز به چند دلیل تعبیه شده است؟ دلیل اول این است که اجازه می‌دهد آب درون قفل، درصورتی‌که از قفل در محیط بیرون استفاده می‌شود، خارج شود. درنتیجه قفل شما بر اثر بارندگی زنگ نخواهد زد. دلیل دیگر این است که از این سوراخ برای روغن‌کاری و سالم ماندن قفل استفاده می‌شود.

14- دلیل اینکه قسمتی از کابل‌های وسایل برقی ضخیم‌تر هستند چیست؟

کابل شارژر

Credit: Xell / CC BY-SA / Via de.wikipedia.org

این قسمت‌های استوانه‌ای کوچک در انتهای کابل‌ها، خفه کن بوده و تنها یک تکه اکسید آهن مغناطیسی هستند. وظیفه‌ی آن‌ها کاهش تداخلات الکترومغناطیسی با فرکانس بالا است.

آیا تابه‌حال زمانی که تلفن همراه شما نزدیک یک بلندگو بوده است، با صداهای عجیبی روبرو نشده‌اید؟ این قسمت‌های ضخیم به این دلیل تعبیه شده‌اند تا مانیتور، منبع برق و هر چیز دیگری را از این تداخلات دور نگه دارند.

15- آیا می‌دانید که تیغ‌های کاتر چگونه کار می‌کنند؟

تیغ کاتر

Credit: Onairjiw / Getty Images

نگاهی دقیق‌تر به تیغ‌های کاتر بیندازید. متوجه خطوطی بر روی آن شدید؟ شما می‌توانید تیغ کارتر را از انتهای هر خط شکسته تا تیغی جدید و تیز داشته باشید.

برای این کار، تیغ کاتر را به داخل مکانیسم آن برده و تنها قسمتی را که قصد شکستن آن را دارید بیرون نگه دارید. در هنگام شکستن سر کهنه مراقب باشید.

16- دلیل وجود میخچه‌های کوچک بر روی درپوش تیوپ‌ها چیست؟

تیوپ خمیردندان

Credit: mymumwasahippie / Via instagram.com

کاملاً مشخص است. درپوش را باز کنید و قسمت میخ دار را در داخل سر تیوپ فشار دهید. این میخچه دقیقاً مناسب باز کردن فویل تیوپ‌های تازه است.

17- آیا تابه‌حال متوجه وجود دو برجستگی بر روی حروف F و J کیبورد شده‌اید؟

کیبورد کامپیوتر

Credit: Getty Images

بسیاری از تایپیست‌های حرفه‌ای دلیل وجود این برجستگی را می‌دانند. در تایپ ده انگشتی و یا اصطلاحاً سریع، حروف F و J به‌عنوان کلیدهای خانه شناخته می‌شوند؛ زیرا انگشتان اشاره‌ی شما دقیقاً بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند. این دو برجستگی به شما در یافتن محل دقیق دستان بر روی کیبورد بدون نیاز به نگاه کردن کمک می‌کند.

18- سوراخ موجود بر روی خط کش برای چیست؟

خط کش

Credit: BuzzFeed / schreibwaren-kural / Via ebay.de

کاملاً واضح است. از آن برای آویزان کردن استفاده می‌شود.

19- دلیل وجود دو بالچه بر روی شارژرهای لپ‌تاپ اپل چیست؟

شارژر اپل

Credit: Twitter: @DLFSME_DSBOJE, Twitter: @_JeremiahS

این بالچه‌ها برای کمک به شما به‌منظور جمع‌کردن سیم است. ابتدا قسمت ضخیم‌تر سیم را جمع کرده و سپس قسمت نازک‌تر آن را به دور بالچه‌ها بپیچید. حالا انتهای سیم‌ها را با یک گیره‌ی کوچک محکم کنید.

20- آن نقطه‌ی کوچک در کنار دوربین آیفون برای چیست؟

آیفون اپل

Credit: BuzzFeed / t-driver2015 / Via ebay.de

آن نقطه‌ی کوچک یک میکروفون است که به هنگام استفاده از دوربین عقب کاربرد دارد.

21- آیا شما همیشه از سوراخ اشتباهی آدامس‌های تیک تک آدامس برمی‌داشتید؟

آدامس تیک تک

Credit: palmsilo / Via instagram.com, Twitter: @oxruon

شاید شما قبلاً متوجه سوراخ کوچک موجود بر روی درپوش آدامس‌های تیک تک شده بودید و فکر می‌کردید که این سوراخ کاملاً با درپوش یکی شده است؟ اما این سوراخ برای درآوردن دانه‌ای آدامس بر روی درپوش تعبیه شده بود.

آدامس تیک تک

Credit: palmsilo / Via instagram.com, Twitter: @oxruon

22- دلیل وجود این دایره‌های پلاستیکی در انتهای درپوش بطری‌ها چیست؟

درپوش بطری

Credit: BuzzFeed

آیا تابه‌حال شده است که یکی از این دایره‌های پلاستیکی را از جای خود خارج کنید و باز هم ببینید که درپوش بطری به‌خوبی بسته می‌شود؟ دلیل وجود آن‌ها چیست؟

دایره های پلاستیکی

Credit: BuzzFeed

آن‌ها برای این ساخته شده‌اند تا مانع از خروج مایعات و گازهای درون بطری شوند. بدون این دایره‌ها، نوشابه‌ی شما هیچ گازی نخواهد داشت.

23- راز قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن‌های پلیکان در چیست؟

پاک کن پلیکان

Credit: StupidQuail / Via etsy.com

شما حتماً شنیده‌اید که این قسمت از پاک‌کن برای پاک کردن جوهر خودکار است. خب شاید بتواند؛ اما این بخش مناسب استفاده بر روی کاغذهای بسیار ضخیم است.

قسمت آبی‌رنگ پاک‌کن پلیکان خشن‌تر از قسمت نارنجی‌رنگ آن است و در صورت استفاده، باعث از بین رفتن کاغذ شما می‌شود. به همین خاطر است که وقتی از این قسمت استفاده می‌کردید کل کاغذ دفتر خود را هم از بین می‌بردید.

24- دلیل کنگره‌دار بودن انتهای بطری‌های شیشه‌ای در چیست؟

بطری

Credit: weingutfaubel / Via instagram.com

دلیل وجود این کنگره‌ها این نیست که بتوان آن‌ها را راحت‌تر در دست گرفت. بلکه دلیل اصلی جبران فشاری است که به هنگام پر کردن و بستن درب بطری بر آن وارد می‌شود. اطراف و انتهای بطری جزء نقاط ضعیف آن محسوب شده و این کنگره‌ها به پخش فشار در درون بطری کمک می‌کنند. به همین خاطر است که این کنگره‌ها در برخی از نوشیدنی‌های گازدارتر عمیق‌تر بوده تا بتوانند فشار موجود در داخل بطری را خنثی کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان