نقد و بررسی فیلم The Hitman's Bodyguard (محافظ هیتمن)

خلاصه داستان : یک محافظ حرفه ای و کارکشته، مشتری جدیدی پیدا میکند: یک آدم‌کش که باید در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه جهانی) شهادت بدهد. آنها باید اختلافاتشان را کنار بگذارند و باهم کار کنند تا بتوانند سر وقت به دادگاه برسند.

0

کارگردان : Patrick Hughes

نویسنده : Tom O'Connor

بازیگران : Ryan Reynolds, Samuel L. Jackson, Gary Oldman

خلاصه داستان : یک محافظ حرفه ای و کارکشته، مشتری جدیدی پیدا میکند: یک آدم‌کش که باید در دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه جهانی) شهادت بدهد. آنها باید اختلافاتشان را کنار بگذارند و باهم کار کنند تا بتوانند سر وقت به دادگاه برسند.

The Hitman's Bodyguard

www.naghdefarsi.com/images/stories/rooz/12/logo-trans.png

The Hitman's Bodyguard

«محافظ هیتمن» (The Hitman’s Bodyguard) یک ارجاع به فیلم های رفاقتی مسابقه ای ترکیبی دهه 90 است. «بروس ویلیس»/«دیمون وایانس» را در «آخرین پیش آهنگ» (The Last Boyscout) یا «بروس ویلیس»/«ساموئل جکسون» در «جان سخت» (Die Hard) و «انتقام» (Vengeance) را به خاطر آورید. این فیلم‌ها و فیلم‌هایی نظیر آنها بر عناصر اکشن تاکید داشته اما از سوی دیگر روی جنبه‌های هیجان‌انگیز یک کمدی آزاد نیز متمرکز بودند. رابطه و تعامل بین «رایان رینولدز» و «جکسون» مثل رابطه آنها در «ددپول» (Deadpool) است گویی که «جکسون» و «ویلیس» در 22 سال قبل با یک دیگر به مشارکت پرداخته‌اند. در تمامی فیلم های اینچنینی یک سیر فیزیکی به عنوان یک مولفه احساسی که در آن دو ضد قهرمان یک تمایل و احترام نسبت به یکدیگر به دست می‌آورند، وجود دارد. البته این موضوع، هرگز به کاهش انفجارها، تیراندازی‌ها و تعقیب‌هایی که در طول مسیر رخ می‌دهد منجر نمی‌شود.

The Hitman's Bodyguardبرای من «محافظ هیتمن» (The Hitman’s Bodyguard) خلاصه‌ای از آنچه که یک فیلم تابستانی باید باشد است. تصاویر کافی که مولفه هیجان مخاطب را تامین می کند. چند اجرای بی‌مزه توسط بازیگران در مناظرشان، خنده‌های نیمه آرام و فیلمنامه‌ای که شاید نتوان آن را هوشمندانه به حساب آورد. یعنی فیلمنامه‌ای که قادر نیست منطق مخاطب را به تهییج وادارد. متاسفانه این گونه از بازار سرگرمی رسانه ای حداقل بیش از یک دهه از فروش خود را سپری می کند. همین موضوع سبب شده تا این فیلم در اواسط آگوست به بازار آید.

The Hitman's Bodyguardزمانی که ما برای اولین بار با «مایکل برایس» (رایان رینولدز) روبرو می‌شویم، او در جایگاه ممتاز جهانی قرار دارد و به عنوان یک کارگزار محافظت رده بالا کار می کند. او تا کنون هیچ یک از کارفرمایانش را از دست نداده، و پیش‌بینی می‌شود که او در کنار دلال ژاپنی با مرگ روبرو شده است. دو سال بعد زمانی که او از معشوقه سابقش کارگزار اینترپل آملیا راسل، الودی یانگ خبری دریافت میکند در می‌یابد که او به کمک وی نیازمند است. او و شاهد کلیدیش که بر علیه دیکتاتور شرور «ولادیسلاو دوخوویچ» (گری اولد من) می‌باشند در خانه ای امن نگه داری می شود. املیا، مایکال را برای حفاظت در سفری به اروپا و شهر هاگ هلند نیاز دارد. از این رو او خواهد توانست تا اسنادی را به دادگاه ارائه دهد. مایکل بر خلاف میل باطنی آنرا می پذیرد.به محض انکه او با هویت شاهد که ترجیح می داد آن را نشناسد روبرو می‌شود داستان وارد فاز جدیدی میشود. داریوس کینکید بزن بهادر بدنامیست که بیش از 250 نفر را کشته و 28 بار به جان مایکل سوقصد کرده است.

The Hitman's Bodyguardلحن فیلم خشن و لایت است. و با شوخی های کمدی موقعیت و اکشن‌های اوکتان شید ترکیب شده است. دو دفعه وجود دارد که تیره میشود، بسیار تیره، در حقیقت برای فیلم هایی از این طبیعت یک زن و یک کودک کشته می شوند. (این موضوع خارج از صحنه روی میدهد اما مشخص است که چه اتفاقی می افتد.) جلوتر سکانس نسبتا خشنی وجود دارد که در ان از آب و برق استفاده می شود. (یک رجعت به تسلیحات مهلک) در اکثر قسمت ها کارگردان پاتریک هاگز با اطمینان در به کارگیری قطعات بزرگ مقیاس در پس زمینه اش به کار میگیرد) چیزی که از مصرف شده های 3 حتما برایش مفید بود. برخی از تعقیب ها بیش از اندازه طولانی میشوند اما این موضوع در اکشن های همراه با ریتم کند آنچنان هم غیر معمول نیست.

The Hitman's Bodyguardلذت بخش ترین قسمت این فیلم تعاملات میان رینولدز و جکسون است. اولی مردیست درستکار و جسکون مردیست بدون خط قرمز. ما به جکسون علاقه مند می شویم و جکسون با اسلحه خودش بازی می کند. او می خندد، پوزخند می‌زند و بدون ذره‌ای ترحم می کشد. این یک فیلم PG 13 نیست که در آن مردم به جای نابود شدن شدن بیهوش می شوند. همانظور که آمار می گوید ما تردیدی نداریم که داریوس 250 نفر را کشته و حالا با رینولدز تریکب شده تا فیدل دوم را بازی کند و به جکسون اجازه خودآگاهی دهد که این موضوع سبب بهتر شدن فیلم شده است.

نقس مکمل به وسیله الودی یانگ جذاب بازی می شود (الکترا در مارول/نتفلیکس پروداکشن) در نقش معشوقه پیشین و (احتمالا اتی) مایکل، گری اولدمن کلیشه پسر بد یاوه گویی را داشته، خوآکین د آلمیدا به شکل روتینی خیانت می کند فقط یک غافلگیری وجود دارد سلما هایک سعی می کند تا ساموئل جکسون را از میدان به در کند و موفق هم میشود.

«محافظ هیتمن» (The Hitman’s Bodyguard) دقیقا نوع متوسطی از آن چیزی که از این بازیگران و این اسم توسط دوستدارانش انتظار میرود است. فیلم پاپ کورنی سرگرم کننده‌ای که مخاطب پس از دیدنش آن را فراموش میکند. بینندگان قدیمی‌تر احتمالا بیش از افراد جوان از آن لذت می‌برند. حتی اگر شما زندگی سالمی داشته باشید. ضرب و شتم های جکسون و رینلودز برای شما جذاب خواهد بود.

مترجم: سعید هدایتی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر