شرط و شروط اصولگرایان برای جمنا/ اصلاح‌طلبان همچنان پایبند تصمیمات شورای‌عالی سیاست‌گذاری هستند؟

ایلنا نوشت: سخنگوی جبهه یاران انقلاب گفت: اگر بنا است مجموعه‌های اصولگرایی برای دوره یازدهم مجلس انتخاب افراد را داشته باشند، باید براساس شایسته‌سالاری و شاخص‌های منطقی باشد و جبهه یاران در این صورت حمایت خواهد کرد.

امیررضا واعظ آشتیانی درباره اینکه آیا فعالیت‌ها در انتخابات آینده بر محوریت جمنا خواهد بود، گفت: اعتقاد ما این است که اگر بنا است مجموعه‌های اصولگرایی برای دوره یازدهم مجلس انتخاب افراد را داشته باشند، باید براساس شایسته‌سالاری و شاخص‌های منطقی باشد و جبهه یاران در این صورت حمایت خواهد کرد، اما اگر تشکیک در این قضیه طرح شود و گروه‌ها نظرات دیگر داشته باشند این خود می‌تواند چالشی در مجموعه اصولگرایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تلاش جمنا باید بر این اساس باشد که گروه‌های مختلف اصولگرا به سمتی هدایت شوند که به یک اجماع برسند. در عین حال که کار دشوار است اما زمان مناسبی است که بتوانند گروه‌های سیاسی اصولگرایی و نزدیک به آن رابه اجماع برسند.

ساز و کار جبهه‌ای باید فراگیرتر شود

همچنین کیانوش راد، نماینده پیشین مجلس گفت: در ساختارهای قانونی وجود احزاب به صورت تاثیر‌گذار مشخص نشده است، یعنی نظام ما اگر چه حزب را به رسمیت می‌شناسد، اما نظام ما یک نظام حزبی نیست.

وی با بیان‌ این که در شرایط فعلی و با توجه به واقعیت‌ها ، ساز و کارهای حزبی می‌تواند با کاستی‌هایی همراه باشد، عنوان کرد: تکیه بر ساز و کار صرفا حزبی نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای جبهه اصلاح‌طلبان باشند. به همین دلیل سازوکار سیاست جبهه‌ای فراگیر متشکل از احزاب سیاسی و افراد تاثیرگذار غیرحزبی می‌تواند در ساحت سیاسی ایران اکنون مفیدتر باشد.

کیانوش‌راد ادامه داد: به اعتقاد من ساز و کار فعالیت‌های جبهه‌ای را حتی از آن چه امروز با آن مواجه هستیم باید وسیع‌تر، فراگیرتر و با شمول بیشتری مورد تاکید قرار داد.

وی تاکید کرد: جریان اصلاحات به واسطه رهبری سید محمد خاتمی مقبولیت مردمی پیدا کرده است و از همین رو است که با وجود اختلاف‌نظرهایی در برخی موارد، باز هم مردم به اصل جریان که همان ضرورت یک‌پارچگی با تصمیمات شورای سیاست‌گذاری است پایبند هستند که این یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای اصلاحات و اصلاح‌طلبان است.

کیانوش‌راد با اشاره به این که به یک‌پارچگی و حفظ انسجام نباید ضربه‌ای وارد شود، گفت: مباحث انتقادی، بیان ایرادات و اشکالات شورای عالی سیاست‌گذاری باید در جلسات داخلی مورد ارزیابی قرار گیرد .

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر