عبداللهی:

امسال بیش از گذشته به مسائل فرهنگی در ماه محرم توجه می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: امسال بیش از گذشته به مسائل فرهنگی در ماه محرم توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران  در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: این پانزدهمین دوره نمایشگاه ویژه‌ی فرهنگی است و به مدت 10 روز تا پایان شهریور ادامه دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: نمایشگاه عطر سیب دارای 252 غرفه است که 5 هزار کالا و اقلام مورد نیاز را به مساجد و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر با تخفیف 20 تا 40 درصدی ارائه می‌دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه اقلام مورد نیاز مساجد و هیئت‌های مذهبی با رویکرد حمایت از تولید داخلی ارائه می‌شود و مخاطبان اصلی ما حسینه‌ها و هیئت‌ها هستند.

 عبداللهی افزود: هیئت‌های مذهبی بزرگترین شبکه تشکیلات دینی کشور هستند که نقش کلیدی در همه پیروزی‌ها مثل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته‌اند.

 وی ادامه داد: ما همیشه با شعار یا حسین و با نهضت عاشورایی بر دشمنان تاخته‌ایم.

 معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: فرهنگ نهضت حسینی همیشه مثل روز در جامعه جریان داشته و باعث تقویت معرفت دینی است.

 وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد: ترویج فرهنگ نهضت امام حسین (ع) بیشترین نقش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند و مصداق آن کاهش آمار جرایم در محرم و صفر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به زیبایی‌های هیئت‌های مذهبی عنوان کرد: حفظ روحیه انقلابی و مذهبی و بسیجی جذب مردم، تقویت ولایت پذیری محض، حضور پر شور و نشاط جوانان و نظم و انضباط فراوان از شاخصه‌ها و زیبایی‌های هیئت‌های مذهبی است.

هیئت‌های مذهبی بزرگترین سرمایه اسلامی هستند

 وی همچنین ادامه داد: هیئت‌های مذهبی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و نوک پیکان مقابله با تهاجم فرهنگی و بزرگترین سرمایه اسلامی هستند که حفظ و تقویت آنها وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادها است.

 عبداللهی با اشاره به روحیات هیئت‌های مذهبی و مسئولیت پذیری آنها، خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده سازمان امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری سه ضلع مثلثی هستند که می‌توانند با فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی معضلات و آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر