سکوت جایز نیست

بیانیه جشنواره فیلم «مسیر عشق» علیه نسل کشی مسلمانان در میانمار

جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق ضمن همدردی با همه مسلمان مظلوم میانمار از همه اندیشمندان، روشنفکران و هنرمندان دعوت می کند تا با فریاد اعتراض شان نسبت به رفتار کثیف و ظالمانه هیات حاکمه و نظامیان میانمار ضمن واداشتن نهادها و مجامع حقوقی بین المللی کمک کنند تا ریشه های افراطی گری و آپارتاید برای همیشه از جهان ریشه کن گردد.

بیانیه جشنواره فیلم «مسیر عشق» علیه نسل کشی مسلمانان در میانمار

به گزارش سینماپرس، متن بیانیه جشنواره بین المللی مسیر عشق علیه نسل کشی مسلمانان میانمار به شرح ذیل است:

بار دیگر، در هیاهوی پرطمطراق دموکراسی طلبی، آزادی خواهی و نمایش مضحک عدالت،از سوی سردمداران قدرت های جهانی شاهد فجیع ترین جنایت ها، کشتارهای جمعی،کوچ های اجباری قومی، ویرانی و آتش کشیده شدن خانه ها و جنازه های مسلمانان توسط جریانات افراطی و تند رو با چراغ سبز نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل هستیم.

جالب اینکه، این بار جنایت توسط قصابان و جلادانی در حال وقوع است که مدال دروغین و پر زرق و برق صلح طلبی بر سینه شان می درخشد.

بار دیگر، در حالی که جهان شاهد تلنبار درد و رنج بشری، نسل کشی و جنایات هولناک علیه بشریت است سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر دردناکتر جلوه کرده است.

چگونه است در جهان گرفتار بی عدالتی و تبعیض؛ بوق های تبلیغاتی غرب و رسانه های قدرتمدار  سرمایه داری غربی و صهیونیسم بین الملل برای یک ترقه و انفجار کوچک در پاریس، تل آویو، واشنگتن و لندن حنجره پاره می کنند ولی در قبال حجم عظیم وحشی گری و جرم و جنایت در حق مسلمانان مظلوم و محروم میانمار خفقان گرفته اند.

توطئه کشتار مسلمانان این بار در میانمار نشان می دهد که اسلام ستیزی و سناریوی فشار بر مسلمانان و آواره سازی پیروان دین اسلام با جدیت از سوی افراط گرایان غربی و شرقی دنبال شده و در سکوت نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، این توطئه جهانی با شدت و وقاحت بیشتری دنبال می شود.

پیغمبر اکرم(ص) فرمود: "هرکس صدای تظلم و دادخواهی و کمک خواهی مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد او مسلمان نیست."

و یا سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) می فرمایند: اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

جنایت دهشتناک و سازمان‌یافته علیه مسلمانان محروم «روهینگیا» بدون شک، مایه ننگ و خواری همه مدعیان عدالت و آزادی و دموکراسی؛ و همه سازمان ها و تشکل های حقوقی و امنیتی بین المللی است.

تاریخ گواه است که مسلمانان میانمار اقلیتی را تشکیل می دهند که سالها، زیر وحشتناک ترین فشارها و شکنجه ها از سوی اکثریت و حاکمیت کشور میانمار قرار دارند. این روند، در سال های اخیر و بویژه، به تازگی، اوج گرفته است.

تاکنون بیش از 20 هزار مسلمان در میانمار کشته شده‌اند و به بیش از 5 هزار زن در این کشور تجاوز شده است. این چرخه وحشتناک و ضد انسانی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در یک همصدایی قابل تامل و حیرت انگیز رسانه ها و سیاستمداران پرادعای غربی نسبت به این حجم عظیم از جنایت و وحشیگری سیاست سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته اند. دسته دسته مسلمانان را قتل عام کرده، آتش می زنند و به دریا می‌اندازند در حالی که از روز 20 آگوست تاکنون 146 هزار مسلمان از روهینگیا به بنگلادش فرار کردند.

گفته می‌شود که حتی، نیروهای نظامی میانمار به مهاجمان کمک می‌کنند و این کشتار در سکوت رسانه‌های خبری و سازمان ملل، در حال انجام است. دولت میانمار که تحت حمایت غرب است و متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی هم با آن تعامل و همکاری دارند، برای سرپوش گذاشتن بر این نسل کشی مانع دسترسی خبرنگاران بین المللی به منطقه می‌شود.

تردیدی نیست که کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در میانمار نمونه‌ای از نسل‌کشی‌ها و جنایات علیه بشریت است و سازمان‌های بین‌المللی نباید در برابر این جنایات سکوت کنند.

آیا سزاست که جهان در برابر این فجایع خاموشی پیش بگیرد؟ رسالت نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، روشنفکران و سینماگران در این میان چیست؟

 آیا ندای هل من ناصر ینصرنی را در پیکره زخمی جهان اسلام نمی شنویم؟  همه ساله در حماسه اربعین حسینی  جهان شاهد تبلور و عصیان میلیون ها انسان مسلمان و شیعه علیه بی عدالتی و ظلم است. حماسه ای که در عین حال تجلی نوعدوستی، همگرایی و حمایت از همه مظلومان تاریخ و همه اعصار و قرون است. پس نمی توان در مکتب حسین(ع) پرورش یافت و از کنار سرنوشت و سرگذشت تلخ و غم آلود مسلمانان و انسان های محروم و مظلومی گذشت که گروه گروه بی گناه، زنده زنده، سوزانده  و آواره می شوند.

جشنواره بین المللی فیلم و عکس مسیر عشق ضمن همدردی با همه مسلمان مظلوم میانمار  از همه اندیشمندان، روشنفکران و هنرمندان دعوت می کند تا با فریاد اعتراض شان نسبت به رفتار کثیف و ظالمانه هیات حاکمه و نظامیان میانمار ضمن واداشتن نهادها و مجامع حقوقی بین المللی کمک کنند تا ریشه های افراطی گری و آپارتاید برای همیشه از جهان ریشه کن گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر