هشت واقعیت جالب در مورد سرطان که باید بدانید _ بخش اول

بیماری سرطان نوعی بیماری است که نامش وحشت آور و ترسناک است؛ به ویژه وقتی درک نکنید که چطور می‌توانید از آن جلوگیری کنید

 بیماری سرطان

 بیماری سرطان نوعی بیماری است که نامش وحشت آور و ترسناک است؛ به ویژه وقتی درک نکنید که چطور می‌توانید از آن جلوگیری کنید. قبل از هر چیزی شما باید بدانید که داشتن برنامه زندگی سالم و تغذیه سالم از جمله فاکتورهایی اساسی است که می‌توانید با اتکا به آنها جلوی ابتلا و پیشروی بیماری‌های سختی مثل سرطان را بگیرید. متاسفانه این روزها با توجه به آلودگی‌های مختلف غذایی، هوایی و آلودگی‌های آب، این بیماری کشنده بیش از پیش شایع شده و در این راستا نکاتی هست که شما باید از آنها مطلع باشید. ما این نکات را در دو گزارش مجزا برایتان آماده کرده ایم. این بخش اول گزارش ماست:

1- درسراسر دنیا، یک مرگ از هر 8 مرگ، به دلیل بیماری سرطان اتفاق می‌افتد. این در حالی است که ارگان‌های سلامت در دنیا همچنان نهایت تلاش خود را بر روی ریشه کن کردن بیماری هایی مثل فلج اطفال یا سرخک که کشنده هم نیستند قرار داده اند. آیا دلیلش این است که هنوز واکسن یا درمان دارویی سرطان کشف نشده ؟ جالب اینجاست که در کشورهای پیشرفته درصد ابتلای افراد به سرطان بیشتر است و نشانه‌های سرطان بیشتر دیده می‌شود. چرا که در این کشورها، اهمیت بهره گیری از هوا، آب و غذای سالم و البته زمین و خورشید کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

2- افراد بالای 55 سال بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به سرطان هستند و حدود 77% از انواع سرطانها در بین زنان و مردانی در این بازه سنی، تشخیص داده می‌شود.

سرطان

3- از سوی دیگر، به طور میانگین هر روز بیماری سرطان در 40 کودک در آمریکا تشخیص داده می‌شود که این به معنی ابتلای بیش از 14 هزار کودک به سرطان در طول یک سال در کشور آمریکاست. هر روزه بیماری سرطان 4 کودک را به کام مرگ می‌کشد و در سالهای اخیر تولد کودکان با عیوب مادرزاد، دیابت و بیماری آسم افزایش چشمگیری داشته. شاخص زنده ماندن و نجات این کودکان، به دلیل تمرکز پزشکان بر روی درمان‌های مرسوم و نادیده گرفتن آسیب‌های احتمالی این درمانها (از جمله از بین رفتن سلولهای بدن با داروهای سمی) به جای تلاش برای یافتن ریشه و دلیل وقوع این بیماری، باعث شده تا تلاشها برای مهار سرطان کمرنگ جلوه کند.

استعمال دخانیات

4- بیش از 90% موارد سرطان ریه، به دلیل استعمال دخانیات است. اما جالب اینجاست که این خود تنباکو نیست که باعث ایجاد بیماری سرطان می‌شود و دلیل اصلی اش استفاده از مواد شیمیایی در تهیه و آماده سازی تنباکوهاست که این بیماری مهلک را ایجاد می‌کند. ترک کردن سیگار و دوری از دود سیگار افراد نزدیک، ساده‌ترین راه برای اجتناب از این بیماری است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان