چند وقت یکبار بخش‌های مختلف خانه را نظافت کنیم ـ بخش اول

نظافت ، شستن و پاکیزه کردن خانه از نظر خیلی از ما کار سخت و نفرت‌انگیزی است

نظافت منزل

نظافت ، شستن و پاکیزه کردن خانه از نظر خیلی از ما کار سخت و نفرت‌انگیزی است. اما هر از چند گاهی باید تسلیم شده و به تمیز کردن خانه بپردازیم. گاهی وقتها حس می‌کنیم که خانه کثیف شده و باید مشغول تمیزکاری شویم. بعضی وقت‌ها هم هست که این کار، باعث رفع نگرانی و استرس می‌شود. اما آیا واقعا اینگونه است؟ چطور و هرچند وقت یک بار باید یخچال، مایکروفر و حتی ملافه‌های اتاق خواب را نظافت کنیم؟

برای گرفتن جواب سوالتان، باید این مقاله دو قسمتی را مطالعه کنید. این بخش اول گزارش ماست:

اسکاچ

*اسکاچ و اسفنج‌های ظرفشویی: در هر بخش از خانه، میلیون‌ها باکتری پنهان شده و زندگی می‌کنند. یکی از این خانه‌های مناسب، اسفنج ظرفشویی است. مرکز عمومی سلامت و بهداشت اعلام کرده که بیش از 75% از اسکاچ‌ها و اسفنج‌های ظرفشویی مامن زندگی باکتری‌ها هستند، چرا که اکثر افراد عادت دارند این اسفنج‌ها را برای هر کاری مورد استفاده قرار بدهند.

اگر اسکاچ و اسفنج شما مرطوب باقی بماند، تبدیل به خانه ایده‌آلی برای این باکتری‌ها خواهد شد. تنها راه برای اجتناب از این موضوع این است که هر روز اسفنج ظرفشویی تان را شسته و ضدعفونی کنید. برای این کار کافی است که اسفنج ظرفشویی را هر روز برای 2 دقیقه در داخل مایکروفر قرار دهید تا باکتری هایش از بین برود. راهکار دیگر هم این است که هر دو هفته یک بار اسفنج ظرفشویی تان را دور انداخته و اسفنج جدیدی بردارید و یا به سراغ اسفنج‌های میکروفیبر بروید.

مایکروفر

*مایکروفر:

تقریبا اکثر افراد هرروزه از مایکروفرهایشان برای گرم کردن و یا طبخ غذا استفاده می‌کنند. از همین رو لازم است تا هفته‌ای یک بار داخل آن را لکه گیری و تمیز کنید. برای آنکه از نظر بهداشتی کارتان بی عیب و نقص باشد، هر دو هفته یک بار باید با دقت و جدیت بیشتری مایکروفرتان را تمیز کنید. در نسخه دیجیتال روزنامه نیو هرالد، راه آسانی برای این کار پیشنهاد شده: کافی است نصف پیمانه آب را با نصف پیمانه سرکه سفید ترکیب کنید و آن را داخل یک بشقاب یا کاسه ریخته و در داخل مایکروفر، بگذارید تا به دمای جوش برسد. کمی صبر کنید. وقتی شیشه مایکروفر کاملا مه آلود شد و بخار آن را فرا گرفت، با یک اسفنج داخل مایکرو فر را تمیز کنید!

وان حمام

*وان حمام:

اگر تا قبل از این فکر می‌کردید که توالت خانه، آلوده‌ترین بخش خانه تان است، سخت در اشتباه بودید. تحقیقات به عمل آمده از سوی موسسه الیزابت اسکوت حکایت از آن دارد که وان حمام به اندازه یک کیسه آشغال آلوده است. حدود 26% از شیرهای حمام (به سبب آلودگی) اختلالات و مشکلات پوستی برای افراد ایجاد می‌کنند و این درحالی است که 6% کیسه‌های زباله برای افراد مشکل پوستی به وجود می‌آورند. از همین رو لازم و ضروری است که هردفعه که روشویی و توالت را نظافت می‌کنید، به سراغ وان حمام هم بروید و آنجا را هم ضد عفونی کنید: یک یا دو بار در هفته.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر