باکس‌آفیس آخر هفته: «آن» IT جیب بینندگان را خالی کرد

اقتباس رمانی از استفان کینگ (Stephen King) به نام «آن» IT این آخر هفته حسابی جیب بینندگان را از ترس خالی کرد، این فیلم فروش ۱۱۷

اقتباس رمانی از استفان کینگ (Stephen King) به نام «آن» IT این آخر هفته حسابی جیب بینندگان را از ترس خالی کرد، این فیلم فروش 117.1 میلیون دلاری داشته است.
سینماروها با خوشحالی به درون لوله‌های فاضلاب پریدند تا سری به پنیوایز (Pennywise) بزنند، کاری که رکورد فروش روزهای اول اکران فیلم‌‌ها در سپتامبر را شکست. پیش‌ازاین رکورد متعلق به فیلم «هتل ترانسیلولنیا 2» HOTEL TRANSYLVANIA 2 در سال 2015 بود که با حدود 48.8 میلیون دلار تقریباً نصف فروش «آن» فروخته بود. فروش فیلم «آن» حتی بهتر از فروش فیلم‌های دیگر در ماه اکتبر بوده است، حتی فیلمی چون «جاذبه» GRAVITY هم در ماه اکتبر حدود 55 میلیون دلار فروخته بود.
این دلقک ترسناک کودک‌خوار بزرگ‌ترین افتتاحیه اکران فیلم‌های ترسناک را داشته است و همچنین دومین فروش زیاد در میان فیلم‌های مناسب برای بزرگ‌سالان (فیلم‌های حاوی خشونت و…)، فیلم «ددپول» DEADPOOL بت فروشی حدود 132.4 میلیون دلار همچنان سردمدار است.


در ادامه برای مقایسه، در میان فیلم‌های اقتباسی از روی رمان‌های این نویسنده، «مسیر سبز» THE GREEN MILE محصول سال 1999، فروش داخلی (در آمریکا) بیشتری داشته است که به نظر می‌رسد که «آن» در طول هفته‌های آینده از این فیلم پیشی بگیرد.
فروش‌ها پس یک آگوست افتضاح -بدترین در 20 سال گذشته- پیشرفت خوبی داشته‌اند، فروش هفته اول فیلم «آن» بیشتر از فروش تمام ماه فیلم‌های اکران شده در آگوست بوده است. این شامل فیلم «برج تاریک» THE DARK TOWER که یکی دیگر از فیلم‌های اقتباس‌شده از داستان‌های استفان کینگ است هم می‌شود، فیلمی که در آمریکا تاکنون حتی 50 میلیون دلار هم فروش نداشته است. شروعی خوب برای سینمای پاییز، پس از تابستانی کم‌فروش که در دهه‌ی اخیر بی‌سابقه بوده است.

فیلم «آن» همچنین در سراسر دنیا فروشی حدود به 62 میلیون دلار داشته که فروش کلی آن را به بیش از 179.1 میلیون دلار افزایش داده است (بودجه ساخت این فیلم 35 میلیون اعلام‌شده است). منتقدین فیلم و کشکش بین کلوب شکست‌خوردگان و دلقک را ستوده‌اند و در روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) امتیاز 86٪ را به فیلم داده‌اند.تمام این انفاقات عجیب غریب تأثیر بدی روی رقبای فیلم گذاشته است و فیلم «دوباره خانه» HOME AGAIN در جایگاه دومی تنها فروشی 9 میلیون دلاری داشته است.
درامای کمدی و رمانتیکِ ریس ویترسپون (Reese Witherspoon) به کارگردانی هالی میرز-شایر (Hallie Meyers-Shyer)، دختر سرباز رمانتیک کمدی ساز نانسی میرز (Nancy Meyers) طبق گفته‌ها 15 میلیون بودجه ساخت داشته است و متأسفانه نظر منتقدین را چندان به خود جلب نکرده و امتیاز 34٪ را در روتن تومیتوز به خود اختصاص داده است.

پس از 3 هفته در صدر جدول بودن «محافظ مزدور» THE HITMAN’S BODYGUARD به جایگاه سوم افول کرده و فروشی 4.8 میلیون دلاری داشته است. این فیلم حاوی صحنه‌های خشن و نامناسب برای کودکان و نوجوانان با بازی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و ساموئل جکسون (Samuel L. Jackson)× پس از یک ماه اکران در آمریکا فروشی داخلی 64.8 میلیون دلاری داشته است.

در جایگاه چهرم این هفته، «آنابل: آفرینش» ANNABELLE: CREATION قرارگرفته است که با فروش 4 میلیون دلاری این هفته‌اش به فروش داخلی 100 میلیون دلار نزدیک می‌شود. این داستان عروسک ترسناک تاکنون 280 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است که آن را بالاتر از فروش 256 دلاری فیلم «آنابل» ANNABELLE در سال 2014 قرار داده است.
در جایگاه پنجم، با فروشی 3.2 میلیون دلاری، فیلم «رودخانه ویند» WIND RIVER ساخته‌ی جرمی رنر (Jeremy Renner) و الیزابت اوسلن (Elizabeth Olsen) قرار دارد. با فروش این هفته فروش داخلی فیلم به 25 میلیون دلار رسیده است (فیلمی که طبق گفته‌ها بودجه‌ی ساختی 11 میلیونی داشته است).
فیلم «جهش» LEAP! با فروش 2.3 میلیون دلاری در جایگاه ششم قرارگرفته که فروش داخلی قابل‌ملاحظه‌ای در آمریکا نیست اما بیش از 100 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» SPIDER-MAN: HOMECOMING در هفته‌های گذشته به جایگاه هفتم چسبیده است و این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته با 2 میلیون دلار فروش در همین جایگاه باقی مانده است. این چسبنده به دیوار دنیای مارول سرانجام در چین هم به اکران رسیده که با فروش 70 میلیون دلاری‌اش فروش کل فیلم را به 823 میلیون دلار رسانده است و با این فروش از فیلم «واندر وومن» WONDER WOMAN که قهرمان فروش داخلی در تابستان بوده و فروش 816 میلیون دلاری آن، پیشی گرفته است.

فیلم جنگی کریستوفر نولان (Christopher Nolan)، «دانکرک» DUNKIRK با فروش 1.9 میلیون دلاری این آخر هفته و فروش کلی نزدیک به 500 میلیون دلار در جایگاه نهم قرار گرفت. فیلم کمدی-دزدی «لوگان خوش‌شانس» LOGAN LUCKY از استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) و «فیلم شکلک» THE EMOJI MOVIE لیست این آخر هفته را تکمیل کرده‌اند.

خارج از اسن لیست هم «سفر دختران» GIRLS TRIP و «من نفرت‌انگیز 3» DESPICABLE ME 3 با فروشی بالای 1 میلیون دلار، از روی پرده‌ها کنار رفتند.
در هفته‌ی آینده منتظر فیلمی شبیه به «قاتل آمریکایی» AMERICAN ASSASSIN به نام «مادر» MOTHER از دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky) با وحشتی آمیخته به بازی جنیفر لورنس (Jennifer Lawrence) و خاویر باردم (Javier Bardem) خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان