ماهان شبکه ایرانیان

چند وقت یکبار بخش‌های مختلف خانه را نظافت کنیم ـ بخش دوم

در قسمت قبل هم اشاره شد که نظافت ، شستن و پاکیزه کردن خانه از نظر خیلی از ما کار سخت و نفرت انگیزی است

نظافت منزل

در قسمت قبل هم اشاره شد که نظافت ، شستن و پاکیزه کردن خانه از نظر خیلی از ما کار سخت و نفرت انگیزی است. اما هرازچند گاهی باید تسلیم شده و به تمیز کردن خانه بپردازیم. گاهی وقتها حس می‌کنیم که خانه کثیف شده و باید مشغول تمیزکاری شویم. بعضی وقتها هم هست که این کار، باعث فاصله گرفتن شما از نگرانی و استرس می‌شود. اما آیا واقعا اینگونه است؟ چطور و هرچند وقت یک بار باید یخچال، مایکروفر و حتی ملحفه‌های اتاق خواب را نظافت کنم؟

برای گرفتن جواب سوالتان، باید این مقاله دو قسمتی را مطالعه کنید. این بخش دوم و پایانی گزارش ماست:

*ملحفه ها:

هر15 روز یکبار باید ملحفه هایتان را بشوئید. البته ملافه‌های تختخواب شما به اندازه که تصور می‌کنید آلوده و کثیف نمی‌شوند ولی اگر وقتی از سرکار برمی گردید، دوش نگرفته، به داخل رختخواب می‌روید و یا لخت می‌خوابید، باید سعی کنید تا ملافه هایتان را با آب گرم شستشو دهید.

نظافت یخچال

*یخچال :

مرتب و تمیز نگه داشتن یخچال برای خیلی‌ها کار سختی است. اکثر خانم‌های خانه دار آنقدر میوه و خوراکی در داخل یخچالشان قرار می‌دهند که دیگر حتی جایی برای یک عدد پیاز هم پیدا نمی‌شود. اما باید بدانید که یخچال انباری مناسبی نیست. در داخل یخچال تنها باید سبزیجات، میوه‌ها و خوراکی‌های تازه را نگه داشت. یک ماه یکبار باید داخل یخچال خانه را تمیز کنید و اگر فرصت کنید که هر دو هفته یک بار این کار را انجام دهید که چه بهتر.

*فرش:

فرش‌ها اگر چه یکی از عناصرکاربردی در خانه هستند، اما به همان اندازه هم می‌توانند عنصر آلوده‌ای باشند. نتیجه تحقیقات دراین زمینه حکایت از آن دارد که در هر اینچ مربع (6.5 سانتی مترمربع) از فرش هرخانه‌ای حدود 200 هزارباکتری زندگی می‌کنند. باید این را بدانید که استفاده از جاروبرقی نقشی در از بین بردن این باکتری‌ها ندارد. شما باید هر شش ماه یکبار فرشهایتان را با بخار شستشو دهید. اگر حیوان در خانه نگهداری می‌کنید که باید دربازه‌های زمانی کوتاه‌تری این کار را انجام دهید.

تعویض ملحفه ها

*روتشکی و رو بالشی ها:

هر دو ماه یک بار باید روتشکی تان را بشوئید و هرسه ماه یک بار به سراغ روبالشی‌ها بروید. اگر روی تشکتان، محافظ تشک کشیده اید، هر دو ماه یکبار آن را برای شستشو به خشکشویی ببرید. در طول این مدت هم می‌توانید برای جذب بوهای بد روی روتشکی تان بیکربونات سدیم ریخته و بعد آنها را با جاروبرقی بردارید. راه کار بعدی هم این است که برای چند ساعتی آنها را درمعرض وزش باد قرار دهید. از سوی دیگر روبالشی‌ها هم باید با صابون و نرم‌کننده لباس شسته شوند.

نظافت میز و صندلی

*صندلی‌ها و میز آشپزخانه:

میز آشپزخانه باید هر روز تمیز شود، چرا که یکی از نقاطی است که در نزدیکی یخچال و گاز و سینک ظرفشویی است واین احتمال وجود دارد که باکتری‌ها از سینک و اسفنج ظرفشویی به آنجا منتقل شوند.

*حوله‌های توالت‌ها:

از آنجا که این حوله‌ها هرروز مرطوب می‌شوند، ممکن است خیلی زود بوی نم بگیرند. درعین حال سلول‌های مرده دستها و صورت شما به این حوله‌ها می‌چسبد؛ پس باید هر سه روز یکبار حوله‌های دستشویی را بشوئید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان