سایت مجموعه تاریخی بیشاپور در کازرون فارس رونمایی شد

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۳-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در حاشیه رونمایی از این سایت در گفت و گو با ایرنا گفت که این سایت از مهمترین و کامل ترین سایت ها در مجموعه میراث فرهنگی این استان است

تاریخ خبر :1394/06/23-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در حاشیه رونمایی از این سایت در گفت و گو با ایرنا گفت که این سایت از مهمترین و کامل ترین سایت ها در مجموعه میراث فرهنگی این استان است .
مصیب امیری افزود: با راه اندازی این سایت که از مهمترین و کامل ترین سایت در مجموعه میراث فرهنگی استان است تمام اطلاعات در زمینه مردم شناسی و اقلیم شناسی در باره شهر تاریخی بیشاپور و دیگر یادمان های تاریخی موجود در شهرستان کازرون در اختیار کاربران قرارمی گیرد.
وی بیان کرد: در سال 93 اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال برای طراحی سایت مجموعه تاریخی بیشابور و همچنین تکمیل فضای این مجموعه هزینه شد.
امیری ادامه داد: همچنین برای رفاه حال گردشگران، اقداماتی برای احداث یک مجتمع استراحتگاهی در حاشیه مجموعه تاریخی بیشاپور آغاز شده است.
این مقام مسوول افزود:از 30 هزار یادمان تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، مجموعه تاریخی بیشاپور به لحاظ اهمیت در ردیف بیست و چهارم قرار دارد.
امیری ادامه داد: همچنین از 18 اثرتاریخی در کشور که در نوبت ثبت جهانی قرار دارد چهار اثر آن متعلق به استان فارس است و هم اینک مقدمات ثبت جهانی یادمان تاریخی بیشابور و دو یادمان دیگر متعلق به دوره ساسانیان در شهرستان های سروستان و فیروزآباد فارس انجام شده و کارشناسان مربوط از محل استقرار این سه یادمان بازدید و اطلاعات لازم را تهیه کرده اند.

** میراث فرهنگی آبرو و هویت ملت هاست
امام جمعه کازرون هم در آیین رونمایی از سایت مجموعه تاریخی بیشابور بیان کرد: میراث فرهنگی، آبرو، هویت و شناسنامه یک ملت است و از این رو باید در حفظ و نگهداری از این آثار گرانبها بکوشیم.
حجت الاسلام محمد خرسند افزود: اگر ملت ما دردنیا به عنوان الگویی قابل اعتنا و مستقل معرفی شده است به سبب پیشینه درخشان ما در دوران قبل و بعد از اسلام است.
امام جمعه کازرون اظهار داشت:نشان پیروزی ملت ما در نقش برجسته های تنگ چوگان کازرون که بیانگر پیروزی ایرانیان بر غربی هاست، مشهود است .
خرسند افزود: باید ضمن رعایت حقوق مردم همه این آثار حفظ شود و برای جذب گردشگر در این منطقه، سرمایه گذاری اقتصادی صورت گیرد.
مجموعه تاریخی بیشاپور در 25 کیلومتری شهر کازرون واقع شده است و آثاری از دوره های تاریخی ساسانی و اسلامی را در دل خود جای داده است .
شهر بیشاپور به دستور شاهپور اول ساسانی دومین پادشاه سلسله ساسانیان ساخته شده و تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه پهلوی ستون های یادبود مربوط به سال 262 میلادی است .
این شهر تا سده هفتم هجری، منطقه ای آباد و مسکونی بود و پس از آن ویران شد.
در این شهر باستانی 200 هکتاری آثاری چون معبد آناهیتا، ستون های یادبود، تالار تشریفات، ایوان موزائیک، مدرسه و خیابان هایی متعلق به دوره ساسانیان وجود دارد .
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

سایت مجموعه تاریخی بیشاپور در کازرون فارس رونمایی شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر