آموزش کوتاه کردن مو توسط خود شما [قسمت اول]

علاوه بر خودآرایی و یادگیری آرایش برای زیبایی خود می‌توان با به کارگیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید. در این مقاله با بنیتا همراه باشید تا با در نظر گرفتن قد و اندازه‌ی موی شما، با روشی ساده و راحت طریقه‌ی کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما آموزش دهد.

علاوه بر خودآرایی و یادگیری آرایش برای زیبایی خود می‌توان با به کارگیری چند روش ساده موهای خود را نیز پیرایش و به نوعی کوتاه و مرتب نمایید. در این مقاله با بنیتا همراه باشید تا با در نظر گرفتن قد و اندازه‌ی موی شما، با روشی ساده و راحت طریقه‌ی کوتاه کردن یا مدل دادن موها توسط شخص خودتان را به شما آموزش دهد.

رفتن به یک سالن زیبایی آرایش برای کوتاه کردن مو در مواقع خاص لازم است اما هر 6 هفته رفتن به آرایشگاه می‌تواند پرهزینه باشد. با اصلاح موی سرتان می‌توانید در هزینه‌هاتان صرفه جویی کنید. دفعات اول ممکن است دست‌پاچه شوید و خراب کنید اما وقتی قلق کار دستتان آمد به راحتی این کار را انجام خواهید داد. دستورالعمل‌های مربوطه را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه موهای بلند یا کوتاه خود را اصلاح کنید و حتی یاد بگیرید چگونه موی جلوی سرتان را کوتاه کنید.

اصلاح موی بلند

کوتاه کردن مو

1 - یک عدد قیچی تیز بخرید

اولین قدم برای اصلاح سر در خانه، تهیه ابزار مناسب است. شما به یک عدد قیچی تیز آرایشی نیاز دارید (البته نه یک قیچی قدیمی که در خانه‌تان افتاده است)

قیچی آرایشی را به راحتی می‌توانید از مغازه‌های لوازم آرایشی تهیه کنید که بسیار ارزان هم هستند. اگر نمی‌خواهید قیچی تازه بخرید با قیچی عادی هم می‌توان کار را انجام داد به شرط آنکه حسابی تیزباشد.

استفاده از قیچی کند مناسب نیست چون کوتاه کردن مویتان راسخت‌ترمی‌کند و ممکن است خودتان را زخمی کنید و همان ابتدای کار همه چیز خراب می شود.

کوتاه کردن مو

2 -  موهایتان را بشویید اما خشک نکنید

موهای خیس راحت‌تر بریده می‌شوند پس با شامپو سرتان را بشویید، قبل از آنکه چیدن مو را شروع کنید.

یک بار کامل موهایتان را بیرون حمام شانه بزنید تا حسابی نرم و صاف شود. اگر موهایتان پیچ می‌خورد یا برآمده می‌شود، از حالت‌دهنده استفاده کنید.

اگر موهایتان بلند یا کلفت است، قسمت‌هایی از موی شما ممکن است قبل از بریدن توسط شما شروع به خشک شدن کنند. برای جلوگیری از این کار همواره یک بطری آب و مقداری حالت‌دهنده جهت مرطوب کردن مویتان داشته باشید.

کوتاه کردن مو

3 - موهای بالای سرتان را با گیره ببندید

بسته به ضخامت مویتان و با توجه به قسمت‌های مختلفی که می‌خواهید روی آن کار کنید، از عمیق‌ترین لایه مو شروع کرده و آرام آرام به پیش بروید. از گره‌های موی پلاستیکی یا گیره‌های محکم برای تقسیم بندی مو استفاده کنید.

مطئمن شوید که قسمت مورد نظرِ مو آویزان نباشد چون ممکن است سر راه قیچی بیاید و بریده شود. کارتان که با لایه عمیق مو تمام شد، بقیه مو را رها کنید.

4 - موهای با انتهای خراب را پیدا کنید

اگر می‌خواهید که فقط برشی ساده و کوتاه برای رهایی از انتهای خراب موهایتان انجام دهید، ابتدا باید تشخیص دهید که موهایتان تا چه میزان نیاز به کوتاه شدن دارد.

نگاهی به انتهای موها بیندازید، اگر نامنظم و نامرتب هستند و موهای تاخورده و پخش شده می‌بینید احتمالا خرابند و نیاز به اصلاح دارند. اصلاح موی سر تا 6 میلی‌متری بالای مو جایی که خرابی مو تمام می‌شوند باید انجام شود. موهای شما را درحالت مناسبی قرار می‌دهد.

کوتاه کردن مو

5 - جایی که می‌خواهید کوتاه کنید را تعیین کرده و سپس اندازه‌گیری کنید

برای یک برش دقیق، موها را بین انگشتِ اشاره و میانی دستِ آزاد خود قرار دهید. دستتان را به آرامی تا بالای جایی که می‌خواهید برش بزنید پایین بیاورید. موهای زیر دستتان پیچ خورده و گره خورده نباشند. سعی کنید که کاملا صاف و یک‌دست باشند. موهای شما زمانی که خشک هستند کوتاه‌تر به نظز می‌رسند پس هنگام برش احتیاط کنید. این نکته برای موهای موج‌دار و مجعد بسیار مهم است.

این نکته را به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید دوباره موهایتان را کوتاه‌تر کنید اما اگر بیش از اندازه موها را کوتاه کردید چاره دیگری به جز منتظر ماندن برای رویش مجدد آن‌ها ندارید.

کوتاه کردن مو

6 - انتهای موها را اصلاح کنید

هنگامی که آماده برش هستید قیچی را در حالت موازی زیر انگشتتان قرار دهید و سعی کنید حجم منطقی از مو در زیر دستتان باشد.

به آرامی کوتاه کنید، بگذارید که موهای بریده شده به آرامی پایین بریزند در حالیکه انگشتان خود را ثابت نگه‌داشته‌اید.

اگر حالت ضخیمی در انتهای مو می‌خواهید پس کار تمام است اما اگر حالت نرم‌تری را می‌خواهید قیچی را در حالت عمودی نسبت به دستان خود قرار دهید و رو به پایین برش بزنید تا اینکه هیچ زاویه تندی از مو باقی نماند. موهایتان این گونه حالت نرمتری دارند.

کوتاه کردن مو

7 - اندازه موها باهم هماهنگ باشد

وقتی یک لایه از مو را اصلاح کردید سعی کنید انتهای موها هم‌اندازه باشند و باهم هم‌خوانی داشته باشد. قسمتی از مو را به دو طرف صورتتان بیاورید. انگشتانتان دو دستتان را با سرعت یکسان و به آرامی پایین بیاورید. اگر دستی زودتر مو را تمام کرد به این معنا است موهای هر دو طرف به یک اندازه کوتاه نشده‌اند. پس باید قاعده‌مندانه موها را کوتاه کرده تا باهم هماهنگ شوند. دوباره طول مو را بررسی کرده تا قانع شوید که به یک اندازه کوتاه شده‌اند سپس به لایه دیگر مو بروید.

کوتاه کردن مو

8 - لایه‌ها را اصلاح کنید (اختیاری)

بهتر است که این کار به متخصص واگذارشود مخصوصا اگر موهای بسیار ضخیم یا موج‌دار دارید اما اگر نیاز مبرم به یک اصلاح سریع روی لایه‌های موهایتان دارید می‌توانید از تکنیک زیر استفاده کنید.

مقداری از هر لایه مو را بین انگشتانتان گرفته سپس مقدار اندکی از آن را کوتاه کنید. به قیچی یک زاویه اندکی رو به پایین بدهید.

در واقع موهایتان را در زاویه بین چانه صورتتان به سمت شانه در همان طرف صورت اصلاح کنید.

از تکنیک نرم و یکدست‌سازی که در بالا برای انتهای مو گفته شد استفاده کنید و در آخر موها را به دو طرف صورت خود آورده و مطئمن شوید طولشان یکسان است.

قسمت دوم این مطلب را می توانید از اینجا بخوانید

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر