چندی پیش نشریه انگلیسی اتواکسپرس در یک بررسی جالب به مقایسه دو خودروی تقریبا هم نام مرسدس-آ ام گ GT R و نیسان GT-R پرداخته بود.
در این بررسی گودزیلای ژاپنی اگر چه در بیشتر موارد با اختلاف اندک قافیه را به رقیب آلمانی خود واگذار کرد، اما فراموش نکنیم که قیمت آن حدود 50 درصد کمتر بوده و تکنولوژی ساختش به ده سال پیش باز می گردد.
بر همین اساس برخی نسخه تقویت شده نیسمو را رقیب اصلی AMG GT R می دانند. چنانچه نگاهی به رکوردهای ثبت شده توسط این دو خودرو در پیست معروف نوربرگ رینگ داشته باشیم، خواهیم دید که گودزیلا در نسخه نیسمو با زمان 7:08، دو ثانیه سریع تر از هیولای جهنم سبز (لقب AMG GT R) بوده است.
به تازگی نشریه آمریکایی موتورترند نیز به سراغ این دو خودروی هم نام رفته و علاوه بر تست های جاده ای، آنها را در پیست مزدا لاگونا سکا به جان هم انداخته است، با این تفاوت که دست اندرکاران موتور ترند نسخه ارتقا یافته و سر سخت نیسمو از GT-R را برای رویارویی با AMG GT R انتخاب کرده اند.
نیسان GT-R نیسمو از همان موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربو بهره می برد، اما خروجی آن به 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است.
قیمت این نسخه از گودزیلا از 176,585 دلار آغاز می شود، اما نمونه حاضر در این تست 177,585 دلار ارزش دارد. بد نیست اشاره کنیم که GT-R استاندارد از قیمت به مراتب کمتری برخوردار بوده و با رقمی در حدود 110 هزار دلار به فروش می رسد.
در سوی مقابل هیولای جهنم سبز به یک موتور 4 لیتری V8 تویین توربو با 577 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. برای خرید این اشتوتگارتی سریع باید حداقل 158 هزار دلار کنار گذاشت، اما مدل حاضر در این مقایسه، 198,445 دلار قیمت دارد.
پس از بحث و گفتگوی زیاد درباره عملکرد کلی هر یک از این خودروها و سرزنش تاخیر توربو و ترمزهای نه چندان قوی گودزیلا، نوبت به رکوردگیری در پیست مزدا لاگونا سکا رسید.
در این مسابقه GT R آلمانی موفق شد با ثبت زمان 1:33.01، مسافت 3.602 کیلومتری پیست مذکور را طی کند. گودزیلای ژاپنی نیز دقیقا با دو ثانیه اختلاف، رکورد 1:35.01 را از خود بر جای گذاشت.
به گفته جانی لیبرمن مجری و نویسنده موتور ترند، چنانچه GT-R نیسمو از ترمزهای کربن سرامیک و تایرهای مناسب تری برخوردار بود، می توانست وضعیت بهتری داشته باشد.
درست است که در این مقایسه نیز هیولای آلمانی به برتری رسید، اما گودزیلا اثبات کرد که هنوز هم علی رغم پا به سن گذاشتن، می تواند دردسرهای زیادی برای بسیاری از خودروهای اسپورت ایجاد کند.
در ادامه می توانید ویدیوی تماشایی این مقایسه جذاب را تماشا نمایید.