ماهان شبکه ایرانیان

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به میزان خبر داد

افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ‌ در حوادث حین کار

مرگ و میر ناشی از حوادث کار در چهار ماهه امسال دراستان مازندران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافت و از ۱۷ نفر در چهار ماهه سال گذشته به ۳۴ نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از افزایش 100 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در چهارماهه امسال در استان خبرداد و گفت: این آمار از 17 نفر به 34 نفر در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 30 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود: در چهار ماهه سال جاری 33 مرد بر اثر حوادث کار در استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های موجود سقوط از بلندی با 17 مورد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد، همچنین برق گرفتگی و اصابت جسم سخت هر کدام با 7 فوتی و سایر با 3 در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود:در چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 11 مورد در خرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در تیر ماه ثبت شده است.


این مقام اجرایی استان تصریح کرد: طی این مدت شهرستان‌های بابل با 7 فوتی، آمل و ساری هر کدام با 3 فوتی بیشترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند که در مقابل آن شهرستان‌های رامسر، فریدونکنار و نور گزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.


عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تعداد 31 نفر از فوت شدگان ایرانی و ما بقی دارای ملیت غیر ایرانی هستند گفت:سنین 31 تا 40 سال با 14 مورد بیشترین و سنین کمتر از 20 سال با 1 مورد کمترین موارد را به خود اختصاص دادند.

رشد 7 درصدی مصدومین حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خصوص مصدومین چهار ماهه حوادث کار گفت:: تعداد 287 (274 نفر مرد و 13 نفر زن) نفر در این چهار ماهه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان