ماهان شبکه ایرانیان

روستای شهدای فتح المبین

شهرک فتح المبین درسال ۱۳۶۳ از ادغام دوروستای قدیمی داراب به نامهای برکم و ایجو شکل گرفت این روستا دارای حدود۴۰۰ خانوار و جمعیتی حدود ۲۰۰۰ نفر می باشد درشمال غرب داراب فارس کیلومتر ۹ جاده داراب &#۸۲۱۱; استهبان و ۶ کیلومتری سد در دست احداث رودبال داراب واقع گردیده است تعداد شهدائ این روستا ۲۴ شهید وایثارگر و تعداد ۱۸۰ نفر رزمنده و ۶۰نفرجانباز و یک ن ...

شهرک فتح المبین درسال 1363 از ادغام دوروستای قدیمی داراب به نامهای برکم و ایجو شکل گرفت این روستا دارای حدود400 خانوار و جمعیتی حدود 2000 نفر می باشد درشمال غرب داراب فارس کیلومتر 9 جاده داراب – استهبان و 6 کیلومتری سد در دست احداث رودبال داراب واقع گردیده است تعداد شهدائ این روستا 24 شهید وایثارگر و تعداد 180 نفر رزمنده و 60نفرجانباز و یک نفر آزاده می باشد. این روستا دارای دبستان دخترانه وپسرانه ومدرسه راهنمایی دخترانه وپسرانه وهمچنین یک کتابخانه می باشد که محل مطالعه و کارهای فرهنگی می باشد بیت الاحزان شهرک فتح المبین نیزیکی ازفعالترین بیت الاحزانهای کشوراست کلاسهای قرآن و تفسیر و اعتکاف ازجمله برنامه های مهم بیت الاحزان می باشد ضمن اینکه شاید تنها روستایی باشد که دربیشترایام سال نمازجماعت درهرسه وعده صبح و ظهرو شب برگزارمی گردد. مسجدولی عصر(عج) این روستا یکی ازبزرگترین مساجد استان می باشد ضمناً دفتر خدمات روستای به مدیریت آقای احمدرضا بهبودی دراین روستا فعال است و به مردم این روستا خدمات رسانی می کند.
اما بزرگترین مشکل این روستا بیکاری است زیرا بیشترمردم این روستا شغل ثابتی ندارند و خشک سالی امسال نیز برمشکلات مردم تاثیرزیادتری گذاشته و گرفتاری بسیاری رابرای مردم روستا ایجادنموده است عدم تکمیل سد رودبال داراب نیزیکی ازدلایل بیکاری و گرفتاری مردم این روستا می باشد.

روستای شهدای فتح المبین

روستای شهدای فتح المبین

روستای شهدای فتح المبین

روستای شهدای فتح المبین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان