یک فوق تخصص نازایی عنوان کرد:

لزوم فعالیت ماماها در کنار متخصصان زنان

یک فوق تخصص نازایی با بیان اینکه ماماها در حفظ جان مادر و نوزاد و بهداشت باروری نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت تیمی ماماها با متخصصان زنان می‌تواند موجب ارتقاأ این هدف شود

لزوم فعالیت ماماها در کنار متخصصان زنان

یک فوق تخصص نازایی با بیان اینکه ماماها در حفظ جان مادر و نوزاد و بهداشت باروری نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت تیمی ماماها با متخصصان زنان می‌تواند موجب ارتقاأ این هدف شود.

به گزارش به نقل از آنا،دکتر مرضیه فریمانی، متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه ماماها رکن مهم در بهداشت زنان باردار هستند، افزود: جایگاه ماماها در نظام سلامت برای ارتقاء بهداشت باروری، حفظ جان مادر و نوزاد و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر ماماها تحت نظر متخصصان زنان و نازایی در مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند و خدمات ارزنده‌ای نیز ارائه می‌کنند اما متاسفانه در برخی موارد تعدادی از ماماها در مطب‌های شخصی خود علاوه بر خدمات بهداشت باروری و مشاوره در خصوص زایمان اقدامات تخصصی مانند درمان نازایی انجام می‌دهند که این امر سلامت مادران و نوزادان را تهدید می‌کند.

این فوق تخصص نازایی یادآور شد: ماماها تنها اجازه انجام زایمان طبیعی بدون وسیله را دارند اما در مواردی نیز دیده شده ماماها با اصرار به انجام زایمان طبیعی و افزایش سن باروری گاه جان مادر و نوزاد را به خطر می‌اندازند و گاهی نیز بدون نظارت متخصص زنان زایمان طبیعی به کمک دستگاه از جمله وکیوم را انجام می‌دهند که این امر خلاف قانون و شرح وظایف آنهاست.

فریمانی خاطرنشان کرد: ماماها باید تحت نظر متخصصان زنان به فعالیت بپردازند تا بتوان به صورت تیمی و گروهی خدمات ارزنده‌ای به زنان باردار ارائه کرد تا در نهایت جان مادر و نوزاد حفظ شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر