موگرینی:

اتحادیه اروپا با قوت از برجام حمایت می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر پشتیبانی کشورهای اروپایی را از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرد و آن را نمونه‌ای از صبر، پشتکار و دیپلماسی کشورها برای منع اشاعه هسته‌ای دانست.

موگرینیبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، فدریکا موگرینی در پارلمان اروپا ضمن حمایت از تحریم‎های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و تأکید بر راه‌حل‎های دیپلماتیک برای پایان‌دادن به بحران شبه‌جزیره کره افزود: توافق هسته‌ای با ایران به کشورهای جهان نشان داد که با صبر، استقامت، دیپلماسی و خواست سیاسی منع اشاعه هسته‌ای در جهان دست‌یافتنی است.

وی همچنین تأکید کرد که اتحادیه اروپا همچنان با قوت از برجام حمایت می‌کند و به اجرای کامل این توافق ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که بیشترهای صحبت‎های خود را به برنامه هسته‌ای کره‌شمالی و راهکارهای گوناگون کشورهای غربی برای توقف آن اختصاص داد با اشاره به گفتگوهای هسته‌ای با ایران و برجام اظهار کرد: بار دیگر به صورت ویژه تأکید می‌کنم که چندان تمایلی به شباهت‌سازی موقعیت ایران و کره‌شمالی ندارم.


وی دراین‌باره تصریح کرد: ایران و کره‌شمالی نظام سیاسی متقاوتی دارند، تاریخ کاملا کاملا متفاوتی دارند و این دو کشور تفاوت‎های بسیاری باهم دارند. فکر می‌کنم تشبیه دو کشور نه تنها خدمتی به واقعیت تاریخی نیست بلکه هیچ کمکی به شرایط کنونی در شبه‌جزیره کره هم نمی‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر