چیزهایی که باید همین الان از یخچال دربیاورید و دور بیندازید

باز کردن در یخچال به شما احساس گناه و ترس می‌دهد؟ در حالی که باید تا سر حد امکان از دور ریختن خوراکی‌ها اجتناب کنید، گاهی اوقات دیگر کار از کار گذشته و جای برگشتی نمانده است. بنابراین می‌توانید با خلاص شدن از شر این چیزها که در یخچال‌تان مانده، احساس خوبی پیدا کنید.

تمیز کردن یخچال

باز کردن در یخچال به شما احساس گناه و ترس می‌دهد؟ در حالی که باید تا سر حد امکان از دور ریختن خوراکی‌ها اجتناب کنید، گاهی اوقات دیگر کار از کار گذشته و جای برگشتی نمانده است. بنابراین می‌توانید با خلاص شدن از شر این چیزها که در یخچال‌تان مانده، احساس خوبی پیدا کنید.

به این ترتیب، با خالی کردن جا برای چیزهایی که واقعا می‌توانید بخورید، به خودتان و یخچال‌تان لطف کرده‌اید. آن وقت یک یخچال تمیز پر از خوراکی‌های قابل استفاده خواهید داشت.

گیاهان و سبزیجات لزج و لیز شده

وقتی سبد یا کیسه سبزیجات که ته یخچال مانده، کم کم پر از سبزی‌های لیز می‌شود، دیگر امیدی نیست که بتوان از آن در هیچ دستور غذایی استفاده کرد.

لیمو  ترش

لیموی خشک شده

همیشه ممکن است در میوه فروشی کمی بیش از نیازتان لیمو ترش بخرید و اضافه آن در یخچال بماند و فراموشش کنید. وقتی لیمو سفت و بی‌آب شد، باید آن را در سطل آشغال انداخت.

زنجبیل خشک شده

مهم نیست زنجبیل را چطور نگه دارید، از یک جا به بعد شکل و شمایل بدی به خودش می‌گیرد و باید آن را از یخچال بیرون انداخت. وقتی همه جایش چروک برداشت و ظاهر غم‌انگیزی پیدا کرد، موقع آن شده که زنجبیل را به عنوان یک چیز اضافی روانه سطل زباله کنید.

سس تاریخ مصرف گذشته

خیلی‌ها همیشه توی یخچال چند تا ظرف سس و چاشنی نصفه دارند که مدت‌ها از تاریخ مصرف‌شان گذشته. وقت دور ریختن آن‌ها رسیده. سس وسوسه‌کننده‌ای که سه سال است ته یخچال مانده؟ حتی فکرش را هم نکنید که این یکی را نگه دارید.

هدیه‌های گاه و بی گاه و بی‌استفاده

گاهی اوقات دوستان و آشنایان از آخرین سفری که رفته‌اند، یک خوراکی برای‌تان هدیه می‌آورند که باید در یخچال نگهداری شود و یک سال است ته یخچال مانده. اگر از آن خوش‌تان نمی‌آید و در عین حال فرصت نشده آن را به کسی بدهید، وقتش شده که دورش بیندازید.

ته مانده‌های مرموز

اگر یادتان نمی‌آید غذایی که توی ظرف یا قابلمه در یخچال مانده را کی پخته‌اید، شاید زمان آن شده که خودتان را از دستش نجات دهید. دست کم آن را در بیاورید و بو کنید تا ببینید بهتر است آن را نگه ندارید.

کپک

هر چیز کپک زده

این اصلا جای فکر ندارد. اگر هر چیزی کپک زده یا خیلی واضح گندیده است، فقط برش دارید و مستقیم توی سطل زباله بیندازید. حتی از مرحله بو کردن یا چشیدن طعم هم گذشته.

خوراک جوجه‌ای که هفته پیش در آن را باز کردید

اگر غذای بسته بندی شده از فروشگاه خریده‌اید و بخشی از آن را خورده‌اید، 2 راه حل دارید: یا بقیه را در فریزر بگذارید تا بعدا مصرف کنید، و راه دوم این که در عرض 4 روز بعد از باز کردن در، آن را بخورید. اگر در یخچال بماند و فراموش کنید که در این مدت از خوراکی مورد نظر استفاده کنید، باید آن را دور بیندازید.

ته مانده برنج

می‌خواستید با بقیه برنجی که مانده، سوپ یا آش درست کنید؟ روز اول گذشت، و بعد روز دوم، و حالا نزدیک یک هفته شده است. دیگر اهل سوپ درست کردن نیستید. باید بقیه برنج‌ها را به پرندگان گرسنه بدهید.

گوشت چرخ کرده، مرغ و ماهی خام بعد از 2 روز

شاید فکر می‌کرده‌اید که وقت دارید یک بشقاب ماهی زیبا درست کنید، اما بعد کاری پیش آمده و نتوانسته‌اید. چند شب بعدی هم فرصت نکرده‌اید و یادتان رفته تا ماهی را در فریزر بگذارید. برای جیب شما و محیط زیست خیلی بد است، اما بهتر است از شرش خلاص شوید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان