چگونه با استفاده از مواد طبیعی موهای خود را رنگ کنید [قسمت دوم]

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم اصولا خانم‌ها در طول زندگی، به طور میانگین ۱۵۰ بار مدل موی خود را عوض می‌کنند، و در حدود همین تعداد، رنگ موی خود را تغییر می‌دهند

 رنگ موی طبیعی

همانطور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم اصولا خانم‌ها در طول زندگی، به طور میانگین 150 بار مدل موی خود را عوض می‌کنند، و در حدود همین تعداد، رنگ موی خود را تغییر می‌دهند. با نگاهی گذرا در بین مواد آرایشی جدید، قادر به انتخاب مدل و رنگ مناسب مو‌های خود هستید، اما رنگ مو‌های استانداردی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنید، دربردارنده مواد سمی‌ و ساختار شیمیایی مضر هستند، به همین‌خاطر بسیاری از خانم‌های باردار در مدت زمان بارداری از رنگ کردن موی خود پرهیز می‌کنند. با این وجود که نظرات متنوعی در سمی ‌بودن یا غیرسمی ‌بودن مواد شیمیایی تشکیل دهنده رنگ مو‌ها وجود دارد، می‌توانید با خیالی راحت، راهکار‌های طبیعی زیر را در پیش بگیرید. 

رنگ موی طبیعی

- آب لیمو

آب لیمو طبیعی است، خاصیت ملایمی دارد و آسیبی به مو نمی‌زند و نوعی سفید‌کننده به حساب می‌آید، پس می‌توانید از آن به عنوان روشن‌کننده یا برای ایجاد هایلایت در موهای خود استفاده کنید. تنها کافی است تا موهای خود را با آب لیموی تازه شانه بزنید و بگذارید چند ساعتی روی موهای شما بماند. اگر قبل از شستن آب لیمو از موهای‌تان بتوانید مدتی زیر آفتاب بنشینید تا آفتاب به موها بتابد، این کار باعث بازتر شدن رنگ هایلایت می‌شود. هایلایت با آفتاب و آب لیمو، به موهای روشن ظاهری فوق‌العاده می‌دهد، انگار آفتاب به قسمت‌هایی از موی‌تان بوسه زده باشد.

- پوست گردو

اگر دنبال داشتن رنگ موی قهوه‌ای تیره هستید، پوست گردو دقیقاً این رنگ را به شما می‌دهد. می‌توانید برای تمام موی‌تان از این رنگ طبیعی استفاده کنید، یا فقط روی موهایی که سفید شده‌اند، بگذارید. برای به دست آوردن این رنگ، پوست گردو را خرد کنید و برای حدود نیم ساعت بجوشانید. هر چه مدت زمان جوشاندن طولانی‌تر باشد، رنگ قوی‌تری به دست می‌آید. سپس مایع را از پوست‌ها جدا کنید و بگذارید سرد شود، بعد از خنک شدن به موهای خود بزنید و بگذارید برای یک ساعت روی موهای‌تان بماند.

- ایندیگو

ایندیگو که از گیاهی به همین نام به دست می‌آید، همان رنگی است که برای رنگ کردن شلوار جین استفاده می‌شود. اگر به دنبال داشتن موهای آبی هستید، این همان رنگ طبیعی است که موی شما را آبی می‌کند. اگر ایندیگو را با حنا ترکیب کنید، با توجه به نسبت آن‌ها، می‌توانید رنگ‌های مختلفی به دست آورید، از قهوه‌ای تیره تا مشکی. بهترین راه برای رسیدن به رنگ مورد نظرتان این است که کمی‌ از آن را ابتدا روی یک قسمت از موهای خود امتحان کنید و زمانی که به رنگ دلخواه رسیدید، با خیال راحت تمام مو را رنگ بزنید.

آب هویچ 

- آب هویج 

آب هویج یکی دیگر از رنگ های طبیعی فوق‌العاده است. آب هویج می‌تواند به موها رنگ و تناژ قرمز اضافه کند. اگر می‌خواهید با آب هویج رنگ قرمز مانند پرتقال سرخ داشته باشید، از آب هویج تازه استفاده کنید و بگذارید برای حدود یک ساعت روی موهای‌تان بماند. اگر قرمزی در نهایت به اندازه کافی نبود، این روند را تا جایی تکرار کنید که به رنگ دلخواه خود برسید.

- آملا 

در حالی آملا (آمله یا املج) یک رنگ محسوب نمی‌شود ولی ما آن را به خاطر خواص بی‌نظیری که برای مو دارد، در این مقاله گنجاده‌ایم؛ در ضمن املا می‌تواند تناژ هر موی طبیعی رنگ شده را متعادل و زیباتر کند، و هم‌چنین باعث درخشندگی موهای‌تان می‌شود. پودر آملا را با اضافه کردن آب به خمیر تبدیل کنید. به موهای‌تان بزنید و بگذارید برای نیم ساعت بماند. آملا می‌تواند برای بعضی‌ها حساسیت ایجاد کند، پس اگر بعد از استفاده از آن احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در پوست سرتان داشتید، فوراً آن را بشویید.

آیا شما رنگ موی طبیعی دیگری می‌شناسید؟ رنگ موهایتان را با ما به اشتراک بگذارید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان